Niet alles valt te achterhalen, maar meer dan tot nu toe hier gepost.
Alleen woord 8 is voor mij nog onduidelijk. Ligt eraan wie je verdenkt natuurlijk.
Een beetje suggestie is er wel bij de beelden nodig. Alleen de teams die juichen de scorende teams voor die vraag. Enzovoort.
Pas ik die suggestie op vraag 8 toe, dan heb ik mijn antwoord op de test binnen.
Edit: blokjes tellen van een van de andere teams brengt misschien zekerheid. Het is net een logikwiz.
Ik ben bezig om mijn overzicht aan te passen maar kom er niet uit. Niet alleen is alles door elkaar heen gemonteerd, het is mij ook niet altijd duidelijk of degene die het over een woord heeft dit woord heeft ingebracht en het uitlegt, of dat ze uitleggen waarom ze dit woord gekozen hebben uit de lijst van mogelijkheden.
Met name met politieagent en straatprotituee heb ik problemen. Twee teams hebben blijkbaar politieagent ingebracht. Ook bij klokkenmaker is het voor mij niet duidelijk of Ranomi en Soy dit woord hebben ingebracht of hebben gekozen als oplossing.
Los hiervan leek het me ook aardig om te kijken hoe makkelijk of hoe moeilijk de woorden zijn.
Bij glansgans dacht ik meteen aan de KLM, dus aan vliegtuig. Niet gek dat dit 3 keer werd gekozen.
Bij suurstofdieffies denk ik ook eerder aan iets met roken dan aan senioren.
Dat een blerkas een jukebox is verbaasde mij niet. Zeker geen kinderdagverblijf zoals Jurre en Annick voorstelden.
Van windpompsherry zien we alleen dat één team wist dat dit drinkwater is. Klinkt aannemelijk.
Skeletklets lijkt me hartstikke duidelijk dat dit lichaamstaal is. Hadden ook 3 teams goed.
Gelijktijdigheidsafrichter schrijf ik hier maar even zoals wij dit in Nederland zouden spellen. Dirigent zou hier ook mijn keuze zijn, net als 3 teams.
Inklimgordel is een aardige. Ik las dat in 1929 een 'step-in korset' op de markt kwam. Later werd dit kledingstuk kortweg step-in genoemd. Dit was ook een soort gordel waar je nylonkousen aan kon vastmaken zodat deze niet afzakten. Met de komst van de panty waren die overbodig geworden. Inklim is dus eigenlijk een letterlijke vertaling van step-in. Dat een inklimgordel wordt vertaald met korset is dus niet zo vreemd.
Padpredikant moet iets zijn dat een (juist) pad aangeeft. Wegwijzer lijkt me niet moeilijk te raden.
Dat begrafenispote koude voeten zijn verbaast mij niet. Hadden ook 2 teams goed. Ik weet niet wat de alternatieven waren.
Molafspraak is zelfs zonder het woord 'mol' duidelijk. Een afspraak is een date, dus wat kan het anders zijn dan blind date. Hoe je op 'roddel' of 'metrokaart' komt gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. Laat staan 'wrat wegstippen'.