Als bekend wordt hoeveel geld er in de pot zit, komen de anderen erachter dat er jokers ipv geld is 'uitgekeerd' en dan kun je een discussie verwachten. De mol die waarschijnlijk bij het trio zat, zal de verantwoordelijkheid op de andere twee schuiven. Of er komt geen discussie omdat iedereen denkt: ik had hetzelfde gedaan. Ik denk niet dat er nog een Sander in de groep zit. En het probleem met BN'ers is nu eenmaal dat ze niet voor het geld gaan maar alles doen om zolang mogelijk in het spel te blijven ook al is het maar 0,01 procent extra dan gaan ze daar nog voor.
Dat blijft wat mij betreft een manco, in de eerste seizoenen gingen de kandidaten veel meer voor het geld.
Misschien willen BN'ers niet te kijk staan als types die voor het geld gaan, het staat sportiever als je in het spel wilt blijven. Hoe dan ook, ik zou meer Sanders willen zien in het spel.
Of de bedenkers zouden minder vaak de keuze geld of jokers kunnen invoegen. Een joker individueel vind ik anders, iemand kan slecht in het spel zitten en dan is een joker heel welkom. Maar dit, voor de hele groep bepalen of er geld in de pot komt of jokers uitgedeeld worden aan personen die het misschien helemaal niet nodig hebben, hoeft van mij niet. Jurre had bovendien al al een joker, daar is helemaal niet over gesproken.
De discussie die we zagen was heel kort, waarom een groepje laten gaan van wie er een al een joker in het spel daarvoor heeft gekregen? Dan laat je toch voor de zekerheid een groepje gaan waar geen jokers zijn behaald?
Tussen Daniel, Soy en Jurre vond ook geen discussie plaats, terwijl dit hét moment is om de mol uit zijn tent te lokken als die erbij zit. Zeg dat je voor het geld wilt gaan - voordat je misschien toch voor de joker gaat - en kijk wat er gebeurt.
Achteraf bepaalden ze om te vertellen dat ze voor het geld waren gegaan. Ook dat is een moment om iets meer de diepte in te gaan maar ze lieten zich heel snel ompraten. Hoe wisten ze dat Rik niet zou vertellen dat er jokers waren gepakt? Dat wisten ze misschien niet - behalve de mol - maar Rik vertelde het inderdaad niet.