Nabil kiest eerlijke Sander als partner EN kiest direct en luid voor groep Daniel om naar Rik te gaan. Twee voordelen: 1. Sander maakt briefje openbaar, Nabil blijft in de luwte 2. Sander gaat NIET naar RIK, dus kan medekandidaten niet beïnvloeden om eerlijk voor het geld te gaan. Buiten Sander zal denk ik iedereen voor de jokers gaan.
Bijkomend voordeel: door weer luid te roepen voor het geld te gaan krijgt Nabil vertrouwen van de groep voor de geldkoffers van volgende week.
De kist met het briefje zit in de Lower Engine Room, waar Nabil en Soy de test maken. Het is de enige locatie waar je letterlijk ‘het schip in gaat’. Ook ‘ondergronds’ in vergelijking met de andere locaties op het main deck of hoger. Ondergronds is een juiste plek voor de mol. Bij de leader beweegt Nabil opnieuw, hij beweegt zijn hoofd naar boven alsof hij boven de grond komt. Ook doet hij bij het ontbijt een molletje na dat even boven de grond uitkijkt
.
De hint naar de shirts is mooi gevonden. Franklin Brown had ik ook opgezocht, alleen ben ik gestopt bij een link naar ‘bruin’. Een mol kan ook bruin zijn, dat hoor ik Nabil ook vaak geaccentueerd uitspreken. Op de tekst heb ik helemaal niet gelet en die is toch wel vrij duidelijk! Ik kan nu alleen nog hopen dat hij de mol niet is, anders verKlaast hij zichzelf. Maar ik denk dat hij wel is.