Vertaalsleutel:Seizoen 1 - A
Seizoen 2 - B
Seizoen 3 - C
Seizoen 4 - D
Seizoen 5 - E
Seizoen 6 - F
Seizoen 7 - G
Seizoen 8 - H
Seizoen 9 - I
Seizoen 10 - J
Seizoen 11 - K
Seizoen 12 - L
Seizoen 13 - M
Seizoen 14 - N
Seizoen 15 - O
Seizoen 16 - P
Seizoen 17 - Q
Seizoen 18 - R
Seizoen 19 - S
Seizoen 20 - T
Seizoen 21 - U
Seizoen 22 - V
Seizoen 23 - W
Junior 1 - X
Junior 2 - Y
Renaissance - Z
De Citaten:[ ] 1. De dommeriken kunnen natuurlijk niet aan hun lot worden overgelaten.
[ ] 2. Als dan een groen scherm verschijnt, bam! Dan is gewoon de buit in aflevering 1 al binnen!
[ ] 3. Wie gaat er mee sjoelen?
[ ] 4. Je moet nooit 100% iemand wel of niet vertrouwen denk ik hier. Misschien één iemand van wie je echt denkt: daar heb ik echt een goed gevoel bij.
[ ] 5. Hij is alleen naar de wc geweest? Meer niet?
[ ] 6. Alle moeite voor niks. Bedankt.
[ ] 7. Wel jammer dat jullie het niet gezien hebben.
[ ] 8. Jullie mogen drie seconden lang sip kijken terwijl ik wegloop.
[ ] 9. Ze wisten niet veel. Eigenlijk wisten ze helemaal niets.
[ ] 10. En een lege pot hè? Dat geeft ook rust.
[ ] 11. Liegen is inmiddels een eitje voor je, maar daar kan je natuurlijk ook weer over liegen.
[ ] 12. Ik wou gewoon goed slapen. Ik had zoiets: het wordt heel koud en heel nat en hoe meer we hebben hoe liever.
[ ] 13. Ik heb me nog even afzijdig gehouden, ik heb het woord ook nog even niet willen zeggen…
[ ] 14. Als je er met iemand over praat, geldt dit aanbod niet meer. Begrijp je dat?
[ ] 15. Ik ga even zeggen dat ik het jammer vind dat het niet één van jullie is, die naar huis ging.
[ ] 16. Nee, het is oké. Interesting turn of events.
[ ] 17. Je zegt dat je naar de wc moet, je gaat naar de receptie en je vraagt aan de receptie: ik ben mijn sleutel vergeten in de kamer, heeft u een reservesleutel?
[ ] 18. Zei die nou finaletest?
[ ] 19. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat je al drie keer probeert te saboteren daarin.
[ ] 20. Misschien moet je dat rekenen in je bedrijf toch effe aan iemand anders overlaten.
[ ] 21. Zit niet aan je neus!
[ ] 22. Ik dacht: oh god, als ze me maar niet zien. Maar het was aardedonker, je zag geen hand voor ogen.
[ ] 23. Je kunt ze verkopen, je kunt ze weggeven, je kunt ze inkopen als iemand zo gek is ze je te gunnen.
[ ] 24. Ik heb gister het woord Mol met ketjap in de rijst geschreven.
[ ] 25. Heel gek. En toch ook heel erg logisch. Want jij bent de Mol. Heel goed gedaan man!
[ ] 26. Ik denk dat ik voor het eerst in mijn Mollencarrière ga spreiden.
[ ] 27. Met je haast aristocratische dictie ging je de opdrachten en je medekandidaten te lijf.
[ ] 28. Kijk die kop! Je krijgt het Spaans benauwd!
[ ] 29. Er waren nog drie jokers in het spel en die hadden zij allemaal gestolen.
[ ] 30. Ik wilde het gewoon zo spannend mogelijk voor mezelf houden. En ik heb het leukste souvenir ooit hè?
[ ] 31. Dit is niet de PTT, dit is Wie is de Mol?!
[ ] 32. Ik wil niet die loser zijn die naar huis gaat met de vrijstelling.
[ ] 33. Ik zit hier al drie uur. Ik heb alles gehoord.
[ ] 34. Ik heb geen idee, waar gingen die heen?
[ ] 35. Als Mol wil ik natuurlijk wel een beetje aandacht krijgen.
[ ] 36. Ik moet eerlijk zeggen: ook deze opdracht is een beetje langs me heen gegaan.
[ ] 37. Mojito, pepito, nou ja, die Moldriehoek.
[ ] 38. Ik weet dan, als ik op enter druk, dat ik een scherm zie.
[ ] 39. Zullen we inkie pinkie doen? En dan allebei een naam zeggen.
[ ] 40. Zou die dan toch gelijk hebben, die Karel van de Graaf?
[ ] 41. Jongens, als ik dit haal wil ik morgen een cupcake.
Dat waren ze! In de bijlage ook het Word-document om het op je gemak op te lossen. Veel succes