Deze begrijp ik even echt niet. Dus je vindt het zowel onmols van Ranomi om geld in te brengen als onmols van Nabil om dat niet te doen? Immers ging al Nabil's geld verloren. Supermolse actie lijkt mij, want je verschuift de schuld naar een ander en bent zelf de held
Nabil vindt een aardig bedrag aan pakbonnen. Als hij afging, was dat bedrag gelijk uit het spel (mols). Als hij bij het einde kwam, was het geld in de pot gekomen (onmols). Wat hij doet zit hier tussenin: hij legt het klaar aan het begin. Daardoor wordt het volgende kandidaat makkelijker het geld te verdienen, omdat Jurre niet eerst naar pakbonnen hoeft te zoeken en dan naar het einde moet gaan: hij hoeft alleen het tweede gedeelte te doen. Dus ja, dat vind ik onmols vergeleken met het alternatieven van (1) niets doen, (2) afgaan met pakbonnen en (3) afgaan zonder pakbonnen. Natuurlijk was het meer onmols geweest om geld op te brengen, maar vergeleken met de andere alternatieven is het nog steeds onmols.
Waarom heeft Nabil niet zelf geprobeerd het einde te halen met de pakbonnen? Dat was niet heel logisch. Misschien dacht hij (ten onrechte) te weinig tijd te hebben, misschien was hij te voorzichtig of misschien ging hij terug omdat dat het oorspronkelijke plan was. Maar goed, ik beoordeel acties meer op hun effect vergeleken met de alternatieven en op basis daarvan kom ik uit op licht onmols.
Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom het onmols van Ranomi om geld in te brengen.