Ik heb de opdracht ook eens geanalyseerd en de routes gereconstrueerd voor zover mogelijk. Ik zie eigenlijk bij verschillende kandidaten verdachte dingen.
Daniël vindt direct dicht bij de ingang een pakbon en drukt dan op de middelste knop. In het eerstvolgende shot zien we hem gelijk een heel stuk verder bij de rechterknop. Hierna zien we hem overal in het gedeelte rechtsonder lopen, en vindt hij slechts één pakbon. Van videoframes heb ik geen verstand dus in die discussie ga ik me niet mengen, maar áls in dit gedeelte meer dan één pakbon lag, moet hij die wel hebben gezien. Uiteindelijk blijken beide deuren afgesloten te zijn geraakt en zit hij als een rat in de val.
Nabil weet heel snel de eerste en tweede knop te vinden en loopt vervolgens verschillende zijpaadjes in. In een van die zijpaadjes zien we hem één pakbon pakken. De andere drie enveloppen zien we hem niet in beeld pakken, maar waarschijnlijk lagen die ook ergens linksonder omdat we hem nergens anders hebben gezien. Deze pakbonnen brengt hij terug naar de ingang om het stokje over te dragen aan Jurre.
Jurre weet ook heel snel de eerste en tweede knop te vinden en wil zo snel mogelijk met de pakbonnen van Nabil naar de uitgang, maar stuit nog op een dichte deur. Zodra deze open gaat wacht hij enkele seconden om er doorheen te gaan, en vervolgens is hij kansloos zodra een mannetje door de deur komt. Het enige wat hij nu kan is terug met de enveloppen naar de ingang, maar ook dat lukt niet omdat hij tot twee keer toe een doodlopend pad kiest (mede gestuurd door Soy).
Anke neemt dan eigenlijk de route die Jurre had moeten nemen: ze vindt eerst snel de eerste twee knoppen en loopt dan linea recta naar de uitgang. Nadat ze zich beseft dat dat zonder geld eigenlijk vrij zinloos is, loopt ze terug en vindt ze een stukje terug een pakbon. In het eerstvolgende shot zien we haar mysterieus genoeg veel verder terug richting de ingang, in het gebied linksonder wat Nabil al volledig heeft uitgekamd. Om het nog wat opvallender te maken zien we haar, met pakbon en al, komen uit het pad waar ze eerder ook al geweest is om op de linkerknop te drukken, wat verder geen hoofdpad is. Ze zou toch wel moeten weten dat hier niets ligt. Als ze zich vervolgens weer richting uitgang begeeft komt ze een mannetje tegen en kan ze niet anders dan terug naar de ingang. Omdat ze hier op een dichte deur stuit wordt ze gepakt.
Annick vindt de middelste knop, maar slaat de linkerknop over. Vervolgens slaat ze af naar het gebied rechtsonder waar Daniël ook was. Het enige wat ze hier vindt is een stukje karton(?) wat waarschijnlijk bij het decor hoort (toen Daniël er langsliep hing het er in ieder geval ook al). Hiermee begeeft ze zich richting de uitgang. Hierbij wordt ze ook nog opgejaagd door een mannetje (ik heb het idee dat ze haar al hadden kunnen pakken, maar haar nog even de kans hebben gegeven omdat ze toch nog geen pakbon had). Nadat ze dan toch de uitgang heeft bereikt beseft ze zich kennelijk dat het stukje karton waarschijnlijk toch niet zo veel waard is, en keert ze op aandringen van de groep terug het labyrint in. Daar vindt ze dan vrij snel een pakbon, maar de deur naar de uitgang is inmiddels dicht en zo wordt ze dan toch nog gepakt.
Ranomi vindt de middelste knop en de rechterknop, maar slaat ook de linkerknop over. Daarna gaat ze het bovenste stuk van het labyrint verkennen, waar nog niemand is geweest. Hier is kennelijk maar één pakbon te vinden, ondanks dat ze hier de eerste is. Die is in het midden van het pad, kennelijk is aan het einde van het pad niets. Saillant detail is dat ze de linkerknop niet heeft ingedrukt, waardoor ze hier in theorie zonder zicht van de camera pakbonnen zou kunnen verduisteren. Nadat ze met die ene pakbon bij de uitgang komt wil de groep graag dat ze blijft wachten tot de deur open gaat bij de uitgang, maar ze gaat toch weer dieper het labyrint in. Een heel stuk het labyrint in vindt ze dan nog een tweede pakbon in een paadje waar nog niemand is geweest. Met twee pakbonnen haalt ze de uitgang en verdient ze als enige geld.
Soy weet alle drie de knoppen soepel te vinden, maar dat is ook het enige wat hij vindt. We zien hem alleen op de hoofdpaden en komt zo niet op een plek waar mogelijk de laatste pakbonnen nog zouden kunnen liggen. Hij haalt wel met lege handen de uitgang.