Bij deze opdracht zou ik als mol op de weg lopen om aan te sporen. Ondanks de lekke band en het slag in het wiel komen de groepen bijna gelijktijdig bij de top aan. Zonder alle ellende waren de lopers er eerder geweest en was de envelop geheid geopend, al dan niet aangemoedigd door de mol. Het stukje rijden naar het vliegveld was wel niet ver, maar Daniel en Annick waren snel en toch deden ze er bijna een uur over. Als Nabil de mol is verklaart het wel waarom hij zo blij was dat Annick, de meest warrige kandidaat, bij de eendjes bleef.
De code 123 op de badeendjes is te koppelen aan Pantone 123 C geel. Als je dan code 145 blauw kiest (met een RGB kleurconversie tool) maakt dat een mooie kleurcombinatie. Het €1.000 biljet is geel, het €250 biljet blauw. De geel/blauw combinatie blijft terugkomen.
En groen ook. Op het eind roept Nabil over het telefoonnummer ‘594 6032 eindigt het op’, maar het eindigt op 5032’. En 6032 is een mooie Pantone kleur groen.
Zit ik alleen nog met het punt dat Daniel de eendjes vindt en vliegt op een(d)zame hoogte. Dat Daniel de code herkent vind ik logisch als je een locatie zoekt en hij als journalist als vakgebied hackers en cybercrime heeft.
Edit.
Misschien slaat een(d)zame hoogte op de kleuren geel en blauw die in deze aflevering weer aan Nabil te koppelen zijn met het groen van het foutieve telefoonnummer. En verder in alle voorgaande afleveringen (kisten, props, toonhoogte, fabriek). Dus eenzame hoogte als in 'zoveel beter dan anderen dat je geen concurrentie hebt'. De hint staat op de eendjes.
Edit 2.
Aan het telefoonnummer kunnen ze niet zoveel veranderen. Ik denk dat ze de bijpassende tonen geel en blauw bij het (foutieve) telefoonnummer hebben gezocht. Een nummer op de eendjes schrijven of gebruiken is makkelijk te doen.