Een mol kan twee dingen doen:
1. Een van de drie hoogste koffers nemen, om de kans kleiner te maken dat de eerste afvaller er ook een heeft of
2. De koffer met nul nemen, zodat er zeker geld uit de pot gaat.
Dat laatste is in ieder geval niet gebeurd.
Anke deed beide niet. Sterker nog, als ik het goed begrijp geeft ze een hoge weg. Het graaien naar hoge koffers heeft niets met kandidatengedrag te maken. Als de eerste afvaller 2250 pakt, kun je er met 2500 nog uit. Dat maakt allemaal niet zoveel uit.
Anke is hier in alles onmols.
Belangrijk is wat het belang van die twee hoogste koffers straks wordt. Zijn dat sleutelposities? Dan is Anke verantwoordelijk voor de verdeling en geeft die positie op. Ze had immers een hoge.
De mensen die snel een hoge koffer pakken, vind ik verdachter. De Mol heeft er belang bij, de eerste afvaller ook. De afvaller om duidelijke redenen. De Mol om de kans te verkleinen dat die eerste afvaller bij de eerste drie zit.
Ik denk dat de Mol in eerste instantie een van de twee hoogste pakte. Anke geeft die weg, ik vind dat zwaar onmols. Toen Anke de verdeling overnam, roerde de Mol zich blijkbaar niet. Heeft die nog steeds een van de twee hoogste koffers? Ik ben geneigd te denken dat de Mol een hoge koffer had en die mocht houden van Anke en dus geen reden had zich te roeren.
Nabil?