Ik heb geprobeerd te kijken of het via beeldbewerking mogelijk is om te zien welke kleur scherm een deelnemer gehad heeft. Immers, het is een LCD scherm waar een vrij groot rood of groen scherm te zien is, dat projecteert wat licht op de deelnemer en op de achtergrond, al is het maar minimaal.
De NPO gemist aflevering was 540p, dus dat was suboptimaal, via T-Mobile thuis kon ik hem in wat hogere resolutie terugkijken (al is de bitrate bedroevend...), dus dat is mijn bron.
Ik heb dus een screenshot gemaakt van (voor zover mogelijk) voordat ze hun uitslag te zien kregen, en daarna, en daar de saturatie enstig van vergroot en vervolgens deze twee afbeeldingen over elkaar heen gelegd en die qua kleurwaarden van elkaar afgetrokken.
Dit was het beste resultaat wat ik kon krijgen:
Voor
(nb. hier zijn de kleuren al van opgevoerd, en nee Soy heeft niet perse een rood scherm, want dit is voordat hij zijn scherm zag, dat is meer dankzij de kleur van zijn trui):Na:
Als je goed kijkt zie je over het algemeen bij iedereen hetzelfde kleurenpalet, behalve bij Nabil, die heeft minder groenverschil en meer roodverschil. Aannemend dat ze daadwerkelijk een echt rood of groen scherm gezien hebben zou je kunnen stellen dat Nabil een rood scherm had...