Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 26882 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #220 Gepost op: 4-02-2023, 13:25:03 »
Ranomi zegt in haar biecht dat zij zoveel mogelijk wil spreiden om zo min mogelijk risico te lopen. Met de koffer van €500 loopt zij geen risico. Er gaan nog €350 en €0 onder. Zij heeft zelf hoogstwaarschijnlijk groen gehad en durft een bommetje te plaatsten. Knap ingeschat want er is veel af te lezen aan de reacties. Zie een winnaar in haar.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #221 Gepost op: 4-02-2023, 13:49:42 »
Zie een winnaar in haar.
Dan zal ze moeten afrekenen met Daniel, de sterkste kandidaat van allemaal volgens mij. Verstaat ook de kunst om zichzelf verdacht te maken en zo andere kandidaten op een dwaalspoor te brengen. Maar Ranomi ook klaarblijkelijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #222 Gepost op: 4-02-2023, 13:53:32 »
Vrouwelijke sporters doen het goed in Wie is de mol, Rocky Hehakaija won in 2021.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #223 Gepost op: 4-02-2023, 14:22:26 »
Dan zal ze moeten afrekenen met Daniel, de sterkste kandidaat van allemaal volgens mij. Verstaat ook de kunst om zichzelf verdacht te maken en zo andere kandidaten op een dwaalspoor te brengen. Maar Ranomi ook klaarblijkelijk.
We gaan het zien! Ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Maar ik ga voor Ranomi omdat ik vermoed dat zij haar zenuwen beter in bedwang heeft dan Daniël. Zie, o.a., zijn optreden bij de muurschilderingen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #224 Gepost op: 4-02-2023, 20:26:03 »
De kop op de nagel LO. Allemaal knap die foto-analyses en goed werk, maar het is geen rocket science om te zien dat Soy rood had. Enkel als het niet binnen je Soytunnel past ga je natuurlijk het bij iemand anders zoeken.

ik zit zeker niet in een soy tunnel (denk dat nabil de mol is) maar ik denk nog steeds dat het daniel was met rood  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #225 Gepost op: 4-02-2023, 22:17:05 »
Vorige week was de discussie al of de Mol een hoog koffertje wilde hebben of niet voor de vervolgopdracht deze a.flevering.

Ik denk persoonlijk van niet. Nabil en Soy stonden buiten spel bij de eerste opdracht en bij de tweede opdracht moesten ze alsnog alles uit handen geven en hopen dat ze (niet) vertrouwd werden.
...óf niet!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #226 Gepost op: 4-02-2023, 22:24:14 »
Helemaal mee eens.

Wat ook opvalt, is dat Anke de verdeling heeft gemaakt, en weinig invloed heeft op het verloop van het geld versus joker enveloppen.

Anke daarmee onwaarschijnlijk als mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2023, 22:48:18 »
Deze opdracht toont aan dat Ranomi de mol met is. In afl. 5 wil je als mol namelijk niet in de positie van Soy en Nabil zitten, dan moet je aanduiden waar het geld zit. Als mol wil je hier echt niet zitten. En je mist een opdracht in de kerk, waar Ranomi snel de goede positie veiligsteld. De enige die die positie heeft veiliggesteld is Ranomi. En Anke dan? Die werd vertrouwd maakte een keuze maar zegt erbij dat het een voorstel is iemand er niet mee eens is dan moeten ze het maar zeggen. Staat ter discussie. Hoewel er heel vaak geen discussie volgt kun je het niet uitsluiten. En de gezichtsuitdrukking van Anke op het rode scherm spreekt boekdelen. Zij was niet bezig met de posities van de volgende aflevering maar met haar mollen een hoge koffer te geven. Iedereen die akkoord was met Anke en zijn koffer nog niet had veiliggesteld zoals Ranomi deed, is een kandidaat. Anke had theoretisch de koffer van Ranomi kunnen veranderen, maar dat zou op weerstand stuiten bij de rest, als iemand vrijwillig een lage koffer pakken laat hem/haar vooral daarmee zitten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2023, 00:13:13 »
Ik weet het niet. Die enveloppen opdracht is een pure gok tenzij je als Mol wordt geholpen door de redactie. Die kan je inseinen waar het geld zit. Zo kun je in ieder geval bij je eigen envelop voor de joker kiezen en misschien ook nog wel de keuze van een andere kandidaat proberen te sturen, zoals Jurre dat voortreffelijk deed.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #229 Gepost op: 8-02-2023, 15:52:51 »
Nog even ter verdediging van Anke. De verdeling die ze maakt is maar een voorstel. Hoe onwaarschijnlijk is de kans dat iedereen gewoon akkoord gaat en het effectief zo gaat eindigen?

Ik blijf erbij, als Anke niet de mol is, heeft de echte mol hier even goed een zware steek laten vallen.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #230 Gepost op: 8-02-2023, 21:44:23 »
Ik blijf erbij, als Anke niet de mol is, heeft de echte mol hier even goed een zware steek laten vallen.

Als Anke wel de mol is toch ook? Dan zeker. Had dan de een na laagste koffer mee gegeven aan Annick. Gewoon voor de show.

Ze zegt letterlijk "daar ga ik even misbruik van maken", van die macht die ze krijgt. Dan verwacht je een spektakel, maar dat valt toch behoorlijk mee. Zoveel geks gebeurt er niet.

Ze is nog steeds mijn B-mol, en als ze het is, vind ik dat ze hier wel wat heeft laten liggen hoor.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #231 Gepost op: 8-02-2023, 23:24:57 »
Ik weet het niet. Die enveloppen opdracht is een pure gok tenzij je als Mol wordt geholpen door de redactie. Die kan je inseinen waar het geld zit. Zo kun je in ieder geval bij je eigen envelop voor de joker kiezen en misschien ook nog wel de keuze van een andere kandidaat proberen te sturen, zoals Jurre dat voortreffelijk deed.

Zo heb ik op de site gelezen dat Rik steeds klopt zegt
Zou mogelijk het inseinen kunnen zijn
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #232 Gepost op: 11-02-2023, 22:33:04 »
Nabil had groen staat in zijn dagboek ::ok::. Het was dus Soy of Daniël.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #233 Gepost op: 11-02-2023, 23:12:26 »
Dan lijkt Soy me meer voor de hand liggen. Als Nabil in zijn dagboek de waarheid spreekt….

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #234 Gepost op: 11-02-2023, 23:18:55 »
Dan lijkt Soy me meer voor de hand liggen. Als Nabil in zijn dagboek de waarheid spreekt….

Lijkt mij niet dat Nabil hier over liegt..
''En vervolgens komen we aan in een koude wijnkelder. Met allemaal kaarsen en koffers. En het scherm. Daar is het belangrijk dat jij je pokerface opzet. Dus als je het rode of groene scherm krijgt, is het belangrijk dat je volledig strak blijft kijken.

Ik krijg gelukkig het groene scherm. Maar ik laat niks zien. De rest ook niet echt. Alleen Daniël doet meteen zenuwachtig. En zegt: ik heb hem niet, maar degene die het wel heeft moet het toegeven.  Ik heb de hoogste koffer, met 2500,- euro. Annick de laagste 0,- euro.''

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #235 Gepost op: 12-02-2023, 11:18:51 »
Hebben jullie ook gezien hoe het licht van het scherm nu weerkaatst op Rik's gezicht in die donkere grot? Het scherm is bij de eliminaties normaal dus dubbelzijdig, aan beide kanten zie je hetzelfde. Rik licht volledig groen/rood op bij het onthullen van de schermen.

Dus dat er voor iedereen tekst in beeld zal hebben gestaan is voor mij nu zeker. Vandaar ook dat sommigen meerdere keren keken.

Het heeft sommigen van ons weer mooi van de straat gehouden  ::rofl::

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #236 Gepost op: 13-02-2023, 23:33:53 »
Het heeft sommigen van ons weer mooi van de straat gehouden  ::rofl::
::rofl::  ::ok::

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #237 Gepost op: 6-03-2023, 20:45:00 »
Dus ik heb per wijnfles gekeken of ik iets zag verspringen voordat de kandidaat weer gaat lopen. En toen viel me iets bijzonders op. Bij Soy zie ik in één wijnfles duidelijk het scherm rood worden.
Dit was dus echt zo, goeie vondst!
Soy had daar echt een rood scherm gehad dat weerspiegeld werd.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #238 Gepost op: 7-03-2023, 11:09:21 »
Dit was dus echt zo, goeie vondst!
Soy had daar echt een rood scherm gehad dat weerspiegeld werd.
In NIET DE MOL #8 - DE FINALISTEN zie je dat Soy het gewone rode scherm heeft gehad.
Niet handig, want dan moet je in de edit allerlei licht en reflecties wegpoetsen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #239 Gepost op: 7-03-2023, 14:09:45 »
Knappe vondst!

En op basis van Soy zijn gedrag was het ook wel vrij tot zeer duidelijk.