Maar als je zoals ik denkt dat Nabil de mol is, dan verwijst de soldaat naar de mol die de sleutel pakt, en wijst de mol naar een hint over zichzelf op het schilderij van Daniel. Vind ik niet zo omslachtig. Elk jaar zijn er toch verborgen hints? En elk jaar zien we toch iets wat de mol zegt of doet waarmee de kandidaten de mol kan ontdekken? Ik vind het leuk om daarnaar te zoeken en misschien zit ik net als zo vaak fout. Ik probeer niemand te overtuigen, ik schrijf alleen maar wat mij opvalt en hoe ik daar over denk. Bij Nabil heb ik iets gepost over kamernummers, wat ik daar zeg is pas omslachtig
Ik zit ook op Nabil. 😉 en ja ik vind het ook heerlijk om daar naar te speuren. Ik heb zelf voor mijn bedrijf en events meerdere keren hints moeten bedenken en verstoppen omdat ik speurtochten en escape rooms heb gemaakt voor bekende acteurs en events, dus dat is mede wat voor mij widm zo leuk maakt. En ja er zitten wel elk jaar verborgen hints in maar dat zijn b.v hints zoals:
Allemaal bloemen in beeld, omdat de mol margriet heet.
Of iets anders wat telkens terug komt wat b.v heel duidelijk naar het beroep van een kandidaat of naam van kandidaat wijst.
Of bv een kandidaat draagt meerdere keren een bepaalde kleur of symbool wat naar de mol verwijst
Of de kandidaat die de mol is verwijst naar de mol zijn dmv gebarentaal of logos waar mol op staat etc etc.
De soldaat wijst naar het schilderij wat ze moesten zoeken voor de sleutel. Als Soy die sleutel had gepakt dan had die soldaat naar Soy gewezen. Dus dat staat los van Nabil en los van iets wat met Mol te maken heeft.
Zelfde geld voor de geest of broertje van. Dat heeft geen connectie met of enerzijds Mol of anderzijds een kandidaat. De A op Daniel zijn foto is gewoon een stukje van het victoriaanse priester kostuum wat zo al op die orginele foto van priester Eric Abbot staat.
Dus al zou Nabil naar een A op de foto van Daniel wijzen dan nog is er geen logica hoe dat dan een hint zou moeten zijn dat Nabil de mol is. Als hij naar een M een O en een L wijst. Dan wel natuurlijk. 😉
Als “je broer” zou mee doen en er zouden overal verwijzingen naar broertjes in het programma voor komen dan zou dat b.v ook wel kunnen wijzen naar bv je broer als mol.
De hints die de makers gebruiken zijn altijd hints die makkelijk uit te leggen zijn of richting een kandidaat of richting de mol.
Dus hints die in 2/3 zinnen duidelijk zijn voor een doorsnee publiek.
Maar het verzinnen van allerlei theorieën is wel altijd heel leuk natuurlijk.
Ik heb er ooit een gepost die naar Dennis Weening wees via manen en sterrenbeelden enzo geloof ik destijds. Alles klopte. Ik ben er op de dag van vandaag nog steeds van overtuigd dat die theorie klopte. Is alleen helaas nooit bevestigd. Maar Dennis was wel de mol. 😉