Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe Daniël dit kan weten, maargoed. Daniël doet imo de meest logische zet om geld te verdienen.
Daniël had de ideale molpositie als je het mij vraagt.
Vak 1: 1000 euro - was nog leeg
Vak 2: 2000 euro - was nog leeg
Vak 3: 1 joker - gevuld
Vak 4: 2 jokers - gevuld
Vak 5: 3 jokers - gevuld.
Landen op vak 3 t/m 5: je speelt 1 of meer jokers weg. Afspraak was de jokers delen, dus als kandidaat loop je dan jokers mis. Geen logische keuze. Zou een kandidaat dus niet snel doen. Als mol daar landen is je dus flink in de kijker spelen.
Landen op vak 1: 1000 euro in de pot
Landen op vak 2: grote kans op 2000 euro in de pot. Want Anke (100% zeker kandidaat) zal daar dan ook landen, dus 2000 euro in de pot. Ook zij landt niet op vak 3/4/5 want dat kost jokers. Landt ze in vak 1 dan is er alsnog 1000 euro in de pot. Door daar te landen speelt Daniël dus geen extra geld in de pot, wel voorkomt hij dat er 2000 euro verdiend kan worden.
De ideale verdeling voor dit spel was vak 3 leeglaten, vak 1, 4 en 5 één speler en vak 2 twee spelers. Jurre voorkomt deze optie door in vak 3 te landen en is daarmee zeker van een persoonlijke joker. Kandidaats wat mij betreft (en hij voorkomt hiermee dat er 3000 euro verdiend kan worden, waarmee hij zich potentieel verdacht maakt bij de medespelers en de kijkers).
Daniël voorkomt vervolgens nog eens 1000 euro in de pot door de optie van 2000 euro verdienen uit te sluiten.