Ik wacht al jaren op de comeback van [de twist uit seizoen 11], dus ik was toch wel heel blij
Wat dan wel jammer is, is dat het nu wel
héééél erg hetzelfde is... met naar alle waarschijnlijkheid de mol die een vrijstelling heeft en daarom
zogenaamd de testvragen niet zou weten, maar ondertussen...
Dat was toen eigenlijk echt één op één hetzelfde, zelfs inclusief het feit dat we volgens mij toen als forum ook al wel doorhadden wie de mol was en dat het daarom, net als toen, nu wéér een beetje nep overkomt....
---
Over de aflevering... ik vond de safari-opdracht tof en echt beter dan die uit 2013. Behalve het hele vrijstelling-gebeuren, alhoewel de extra laag van de pokerface moeten ophouden dan wèl weer goed gevonden was. De laseropdracht vond ik ook tof, maar was beter uit de verf gekomen zonder test-twist. In 2011 was het over één opdracht, dat aws al vet genoeg (eigenlijk béter, dat hadden ze nu ook moeten doen. Gewoon eerst laseropdracht, dan test met nog 3 vragen over de abseilopdracht; had je dezelfde twist maar zonder er twéé opdrachten voor te moeten verrommelen, en had je meteen een cliffhanger naar volgende week gehad, èn was het logisch geweest om nu geen afvaller te weten. Nu vraag je je af waarom ze de abseil niet in deze aflevering hebben gedaan.
Dus, tja. Mooi allemaal, maar het heeft gewoon allemaal best wel weinig "kandidaten spelen voor geld en de mol saboteert dat" gehalte. Ook nu weer, geen normale opdracht gezien. Eerste opdracht is verkl**t door die vrijstelling (wéér staan troeven
tegenover het geld), en de tweede opdracht is weer verstrengeld met die test. Ik heb het idee dat de makers tijdens al die brainstorms hartstikke leuke dingen bedenken, maar even vergeten zijn wat ook alweer het spel "wie is de mol" inhield...