Ik hoop echt dat de makers dit forum lezen, en tot de conclusie komen dat bepaalde nieuwigheden een navolging verdienen in komende seizoenen, zoals het deel zonder fysiek geld, de psychologische opdrachten zoals de koffers, de gelaagde opdrachten, de geheimzinnige opdrachten zoals het spookhuis, en dat de mensen die met deze ideeën zijn gekomen, volgend jaar meer invloed krijgen op het seizoen, graag ten koste van wie-dan-ook die achterlijke opdracht met die boot heeft bedacht.
Voor de rest is er nauwelijks nog een molpunt te verdelen, want de abseilopdracht gaat voor 90% over de realiteit proberen aan te sluiten op eerder ingevulde testvragen, en heeft dus niet met "wie is de mol" te maken, en de laatste opdracht hoort gewoon niet in dit spel thuis. In Wie is de mol moeten opdrachten waarbij je als kandidaat een redelijke kans hebt om geld te verdienen, en als mol allerlei manieren om dat onopvallend te dwarsbomen. De makers weten dat na 24 keer wel, dus als er ander soort opdrachten komen, is dat een bewuste keuze om van het format af te wijken. Dan vraag ik me voor de derde aflevering op rij af, waar we nou eigenlijk naar hebben zitten kijken.
De eerste 6 afleveringen waren een goed seizoen, en zoals het er naar uitziet is Jurre een degelijke mol. Aflevering 7, 8, 9 waren, is mijn conclusie, de goede ideeën simpelweg op. Of er is iets heel groots niet kunnen doorgaan, maar dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten krijgen dan.