Ik poste eerder al ergens dat ik het gesprek van Ranomi met Daniël totaal niet oprecht vond overkomen; heel gescript op de 1 of andere manier. Vooral hoe ze het plots eindigt en heel ongemakkelijk zegt; ik weet genoeg.
Toch een momentje dat ik dacht... zal zij toch niet de mol zijn die hier heel ongemakkelijk probeert te hinten naar molstreken van een kandidaat?
Dat had ik bij Niet de mol, toen Jurre en Daniël vertelden over het gesprek met de mol dat het zo lekker was om het er eindelijk uit te kunnen gooien, en Ranomi weer heel stil en op de achtergrond was. Ik las dat sommigen het opvatten als dat ze sip was omdat ze inmiddels wist dat Daniël niet de mol is. Maar ik vind haar helemaal niet sip overkomen. Gewoon normaal, zoals ze het hele seizoen al overkomt, op de achtergrond en observerend. Zelfs een glimlach op haar gezicht, dus hoezo sip? Het kwam op mij over alsof ze er niet zo goed over mee kon praten, niet herkende wat Daniël en Jurre vertelden.
Dat Anke er (bijna) volledig op Ranomi uit is gegaan en we dat zo duidelijk te zien kregen, vind ik ook verdacht. Alsof de makers ons op het verkeerde been willen zetten.
Toch kan ik me niet voorstellen dat ze de mol is, ik zie het gewoon niet in haar. Aantal kandidaten (deels) op haar afgevallen, de andere finalisten verdenken haar dan weer helemaal niet, en vooral de montage is dan wel extreem discutabel geweest, als Ranomi de mol blijkt te zijn.