Nee dat denk ik niet. Dat je rood mag open maken, betekent niet automatisch dat je blauw niet mag openmaken. Maar als gezegd wordt dat je groen niet open moet maken, kan dan lijkt het me dat in alle groenen geen geldt zat.
Dat zou betekenen dat 5 (rode rechthoek) ook geld bevatte want er is niets over rechthoek gezegd.
Maar dat is mijn interpretatie zou het echt vreemd vinden als er nog 250 euro te verdienen valt met een kistje waar zoveel niet klopt…
Ik heb even voor de zekerheid alle vragen even uitgeschreven (uit ondertitelbestand):
1. Als het jurylid mij (Sarah) heeft opgemerkt tijdens de opdracht met het koor
kan je wel een groen kistje openen.
2. Als ik (Froukje) samen met Daniel en Ranomi een groepje vormde tijdens de opdracht in de staalfabriek dan
kun je wel een klein kistje openen.
3. Als ik (Sander) op de ijsbreker samen met Nabil de enveloppe opende waarin stond dat er jokers verdiend konden worden tijdens de opdracht
kun je wel een kistje openen met een vierkant.
4 Als ik (Annick) op tijd het doolhof met de fruitkratten uit ben gekomen dan
kan je wel een kistje openen met een rondje.
5. Als ik (Anke) als derde aankwam op het platform bij Rik na de test in het doolhof dan
kun je wel een groot kistje openen.
6. Als ik (Nabil) samen met mijn groepje 0 euro heb verdiend tijdens de roadtrip dan
kun je wel een rood kistje openen.
Ik heb alleen geprobeerd om een verklaring te vinden waarom je bij een niet correct kistje toch geld zou kunnen krijgen. De kwalificatie "bijna goed" is wat mij betreft een goede reden. En als je toch geld geeft voor "niet helemaal goed" waarom dan ook niet voor "ietsje minder goed"? Met andere woorden hoe meer goed hoe meer geld. Doen ze een keer geen alles of niets opdracht waar iedereen hier zo op tegen is, is het weer niet goed!