Cowboy’s and Indians, gold-yellow-orange & red
Monument Valley is het eerste beeld wat we van dit seizoen van de mol te zien krijgen, in de trailer, en een mol logo in een oranje achtergrond.
Misschien was dit reeds een eerste hint.
Arizona is naast the Wild West ook gekend als Native American Tribe gebied.
Zo is Monument Valley zelf een Navajo-reservaat, wat betekent dat het wordt beheerd door de Najavo-Indianen. Al generaties lang wonen en leven de Navajo’s in het gebied en eren de tradities van hun voorouders, met vaak nog eigen regels.
In tegenstelling tot de staat Arizona, doet Monument Valley zo nog mee aan zomer-winter tijd.
(Winter is coming, hint in het weerbericht van Comfort nu zondag?)
De meest heilige plaats voor al de indianenstammen ligt trouwens in Sedona.
Volgens Indiaanse traditie zijn de herfstkleuren goud, geel, oranje en rood.
De opnames van dit seizoen waren in de herfst.
Mijn mol is Comfort.
Rood denk ik niet dat ik nog moet uitleggen:
Red Rocks van Sedona, zij versierde haar rode ei met pluimen (Indianen), rood scherm (de hoofdstad van Arizona is trouwens Phoenix =wederopstanding van de mol ?)
Oranje= mol logo op oranje achtergrond
Geel :
Comfort heeft het GELE mollenboekje !
Tijdens de militaire opdracht draagt zij een geel lint in haar haar en zat ze in het gele team, bij de finale zondag draagt zij een lang geel kleed.
Zij geeft bij de cowboyhoeden zelf aan “die kleur staat je goed”.
De gele draad doorknippen in de bus, doet de bom afgaan. Geel is haar kleur dus Commy geeft geel door.
Bij de landkaart van Amerika met de rare “New Mexico” fout, krijgt men groene en gele pijltjes om naar de enveloppen te gooien.
Trouwens voor wie zich wil verdiepen in de Native American geschiedenis:
“The long walk” (Walk the line, slackline) van New Mexico naar Arizona van de Navajo stam is een berucht feit in de Native American geschiedenis.
Goud:
Verwijst naar de goud en uranium mijnen in Arizona:
Het juiste element nemen was volgens GDC “goud” waard, Comfort nam het juiste element en kwam in de bunker ondergronds.
Case closed: Comfort is de mol!