Ik denk dat de meeste mensen deze reactie niet meer gaan lezen, prima.
Maar ik denk dat veel mensen denken hoe kan je zo 'slecht' over de Vlaamse serie denken, volgens mij probeer je het niet eens en het is geweldig.
Ik probeer het elk jaar weer met het seizoen van dat jaar daarvoor, want ik wil begrijpen waarom de meeste van jullie de Vlaamse zoveel beter vinden en kijken als ik het ook leuk vind.
Waarom ik het minder leuk vind, ik snap meer dan helft van een aflevering die ik kijk niet en pak sneller mijn telefoon, omdat ik de spellen gewoon niet begrijp en te lang vind duren, zeker door de voice-overs erbij. En leer de namen niet kennen, dus elke keer denk ik wie is dit ook al weer en dan maakt het kijken ook minder makkelijk voor mij en ook als je de spellen totaal niet snapt. Daarom haak ik zo snel af bij de Vlaamse en bij de Nederlandse niet, want ik snap de Nederlandse spellen veel beter van wat ze moeten doen.
Ik ben echt wel mee eens dat inderdaad in Nederland meer afwisseling bij spellen moet komen en misschien meer spanning erin houden, maar ook al hadden ze bij de badeend naar boven brengen niet laten zien dat Rik zegt tegen Annick en Daniël wat er in de vraagtekenenvelop zit had ik dit nog steeds gedacht oh waarschijnlijk zit daarin dat het geld niet in de pot komt, net zoals dat ze zouden eindigen met dat Sarah telefoon kreeg van de mol (dat je dan niet weet wat er zou gebeuren), ik zou de opdracht niet kunnen raden hoe ze terug zou kunnen komen, maar ik zou wel gelijk denken oh ze mag waarschijnlijk terug komen, omdat dit zo ongelofelijk logisch is en net zoals dat Nabil en Soy met het geld in de koffertjes speelgeld zou worden. Ik denk een twist is heel leuk om te zien, ik waardeerde dit jaar dat heel erg, maar dan zou ik zeggen haal gelijk dan het gedeelte weg van dat je niet weet wat in de volgende aflevering komt, dan is er nog wel een spanningsboog als je met een twist eindigt. Want voor een logisch denker (zoals ik), kan ik redelijk wat dingen raden zonder uitleg of hoe een spel werkt.
En wat sommige zeggen we vinden dat de kandidaten te lief zijn voor elkaar en bijna nergens geconfronteerd mee worden, zoals met geld stelen (zoals in het jaar van 2009) en dat je dan even lekker een discussie hebt. Ik mis dit af en toe ook wel, maar ik zie ook wel nog steeds de kleine onenigheid tussen de mensen, zoals toen Anke zo pissig was bij het paragliden. Angela Groothuizen die heeft 2 jaar geleden ofzo gezegd bij een talkshow, dat in het jaar met Yvon Japers, toevallig was Victoria Koblenko ook bij die Talkshow te gast, dat de kandidaten allemaal bij elkaar het slechtste uit de mensen halen en dat het gewoon een rot sfeer was. Die rot sfeer is leuk voor de drama (ik hou van drama, maarja voor dat kan ik ook een serie bekijken), maar voor een spel op tv niet vind ik, een gezellige sfeer is veel leuker om te zien met af en toe wat kleine drama dingen ertussen. En net zoals dat iemand zei ik mis een soort van een verhaallijn in dit spel (wat blijkbaar de mol wel meer heeft), het is een spel hè jongens en meiden daar hoeft geen verhaallijn bij te zijn, als ik dit wel wil kijken, kijk ik wel een serie.
Ik denk dat ik voorbeeld de Vlaamse mol wel leuk zou kunnen vinden, ook al zijn het onbekende Vlamingen, als de spellen minder lang zijn en minder voice-overs worden gebruikt, meer zoals Nederlandse variant met de spellen van De Mol, maar dat zie ik nu nog niet voor me. Maarja ik probeer het gewoon weer elk jaar uit en misschien wordt het ooit voor mij wel geweldig. En hopelijk snappen jullie wel dat ik het echt probeer de Vlaamse mol, maar dat het gewoon niet lukt voor mij om te kijken.
Voor jullie nu veel plezier alvast met kijken!!