Alleen bij Ruben zou het plaatje kloppen als mol, de anderen hebben teveel dingen gedaan die niet logisch zijn voor een mol.
De laatste biechten zijn inderdaad te eenduidig naar Ruben. Zouden de makers dit opzettelijk gedaan hebben opdat wij twijfelen? Omgekeerde psychologie?
Het programma wordt gemaakt voor ruim 1miljoen Vlaamse kijkers en nog eens enkele 100.000den Nederlandse kijkers.
Ik denk niet dat de makers zich focussen op die enkele 100den of 1000den molloten die alles overanalyseren.
De meeste kijkers zien 1 x naar De Mol en redeneren op basis van acties en de biechten: Ruben is de mol. En dat is wat de makers natuurlijk willen, want dan is het voor die kijkers des te verrassender dat Ruben de mol toch niet blijkt te zijn.
Of zo was het toch alleszins alle vorige jaren. Ik zou niet weten waarom ze dit nu plots anders zouden doen.
En ik ben het met je eens dat de anderen veel onlogische dingen hebben gedaan als mol.
Alleen bij Comfort vind ik dat het plaatje nog klopt, los van wat ik persoonlijk vind over haar rode scherm.
Je zou het onlogisch kunnen vinden dat zij de juiste kleur doorgeeft bij de bus-opdracht. Maar als ze de mol is weet ze ook wie al op haar zit. Als ze weet dat twee kandidaten op de bus vol voor haar gegaan zijn tijdens de vorige eliminatie kan je het wel zo spelen.
meer nog, het zou geen unicum zijn.
In het seizoen van Vietnam gebruikte mol Elisabeth dezelfde tactiek bij het raden van het schilderij: ze wist dat Bas en Axel haar verdachten, en dus koos ze het juiste schilderij, waardoor zowel Bas als Axel toch kozen voor het foute schilderij.
Ook vorig seizoen koos mol Uma het juiste draadje om de bom door te knippen, omdat ze wist dat Sven op haar zat en dus zeker het andere draadje zou kiezen.
Het stuntvliegen vond ik dan weer haar zwakke punt als mol. Daar kan ik geen verklaring voor geven.
Maar dat heb ik in het verleden wel vaker gehad.
(Alina die aan de bel trekt, Elisabeth op de boot, Lennart op foute posities)
Wat voor Comfort als mol spreekt is wel dat ze het spel aan de gang houdt: op de tegel trappen zodat de blacklight aangaat in de andere kamer, het spel in gang zetten in de motelkamer. Een soort productieassistente.
Maar ik zat ook fout met Thomas, dus weet ik veel