...
Bij bijv. Lennart en Alina kan je een hoop acties aanwijzen die je flauw als mol zou kunnen noemen, maar die er wel voor zorgden dat het moeilijker was om ze te ontmaskeren en die dubbelzinnigheid maakt het programma wat mij betreft veel spannender.
Lennart had ik volledig onterecht afgeschreven na zo'n actie.
...
Maar geef toe, als mol net binnen de tijd binnenkomen bij een proef waar je je wel wat kan inhouden als het op een paar seconden aankomt…het is niet zoals bij Pieter in Mexico die een homerun slaat en wel moet lopen omdat alle andere kandidaten naar hem kijken. Zij kon gerust achter de bocht een klein beetje vaart minderen. Haar push-ups deed ze ook enorm goed.
...
Maar Comfort kon niet ongezien even inhouden want er liepen nog andere kandidaten op het parcours, zoals Leïla en Conny. Conny die het net wel haalde en toch beduidend ouder is dan Comfort en dan falen? Indien Comfort de mol is zou ze het wellicht niet aangedurfd hebben om net buiten de tijd binnen te komen, omdat dat te veel in de gaten zou lopen.
Mij lijkt Comfort ook mols in de trein wanneer ze als groep het verkeerde voorwerp kiezen i.p.v. de tafel (het juiste en duurste voorwerp) van 2000 euro. Comfort zegt meteen 'dansen' als eerste associatie met de tips, vervolgens is het Samya die dan roept 'turning!' en dan wordt het voorwerp met de dobbelstenen gepakt door Leïla en zeggen Comfort en Samya bij in koor "Jajaja, die zou ik pakken". Comfort vraagt ook meteen aan Leïla wat het waard is en Leïla antwoordt: 600, en de groep is akkoord.
Dit zou een mooi voorbeeld van een subtiele misleiding kunnen zijn richting keuze voor een verkeerd voorwerp. Tezamen met de betrokkenheid van Comfort bij de keuze voor de geschilde aardappelen maakt haar voor mij ook na aflevering 2 zeer verdacht.