Vooral die lach ook die doorbrak op haar gezicht toen ook Lieselot haar kwam helpen. Je zou een moment van aarzeling of een mondhoek naar beneden verwachten, maar ze kwam meteen met een stralend 'Is het echt, Lieselot?'. Alsof ze weer hoop kreeg. Terwijl ze van binnen gedacht moet hebben: 'Damn!'.
Comfort heeft heel het seizoen door fantastisch geacteerd, maar dit was zeker een hoogtepunt. Verder vind ik het mooi om te zien hoe sterk ze in haar schoenen stond, en hoeveel plezier ze erin bleef hebben. Zoals iemand al schreef: nu eens meebewegen, even later toch weer niet. Heel goed in de timing was ze daarmee.
Ik verwacht bij de terugblik een mooie mix van brutale molacties (slackline, twee (!) rode eieren vernachelen ), subtielere molacties en knappe staaltjes omgekeerde psychologie (de bus). Een all-round mol, als je het mij vraagt. Slechts twee of drie mensen die haar doorhadden, is ook een goed resultaat.
Well done, Comfort!
Ik blijf een beetje met een dubbel gevoel achter moet ik zeggen.
Aan de ene kant inderdaad fantastische acteerprestaties, de bus ook een geniale move achteraf gezien.
Aan de andere kant, dat rode scherm. Ze haalt bewust en zonder voorkennis maar 6/20 lees ik, dat is prima, maar wat gebeurt er dan?
Wordt het spel gemanipuleerd en krijgt ze info over hoeveel vragen ze moet aanpassen? Stel Leila haalt 5/20 en haalt via de DeLorean 7/20, wat hadden ze dan gedaan?
Ook in de Biosphere laat ze eigenlijk de opdracht slagen door te zeggen hoe de lucht naar buiten moest. Moeten we dan concluderen dat de opdracht te moeilijk was of wou ze Toos en Lance toch nog aan het twijfelen krijgen? In ieder geval een actie die een mol niet zou mogen doen.
In the end moet je alles wel kunnen relativeren, het is en blijft het maar een spel natuurlijk waar fun en plezier centraal moeten blijven staan voor de deelnemers, maar ik kan het ook wel begrijpen dat het voor de kijker op de een of andere manier frustrerend is en bijna onmogelijk wordt om nog 'mee te spelen' met het programma om de mol te vinden.
Benieuwd naar volgende week!