Net de aflevering gezien...
Gefeliciteerd iedereen die hier stevig en juist heeft getunneld
; ook nadat de rest (en daar val ik zelf helaas ook onder
) met een boog om de Comfort-tunnel liep na haar rode scherm.
Comfort werd voor mij pas weer een serieuze optie nadat Thomas afviel en de andere kandidaten ook allemaal een reden hadden waarom ze niet meer de mol konden zijn.
(+5000 van Lancelot, Ruben die enorm verdacht in beeld kwam - vaak een slecht teken voor molsschap - en Toos die toch onnodig geld binnenhaalde voor de mol). Dan toch een andere onmogelijkheid die toch waar bleek: de mol had een rood scherm. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind, maar we kennen alle feiten daarover nog niet: ik wacht aflevering 9 daarom af.
Vaak dacht ik: als Comfort het inderdaad is, dan is zus en zo misschien te mooi om waar te zijn. Maar nee dus, ze is écht die fantastische Mol. Geweldig gedaan. Ik kijk enorm uit naar de slotaflevering.
Wel gemeen dat rode scherm. Anders had ik vanaf aflevering 2 goed gezeten. Nu na het rode scherm een kleine detour via Thomas gemaakt en toch weer bij Comfort uitgekomen.
(En heerlijk om dit topic nog eens terug te lezen. )
Volgens mij heb je dit ook weleens in vorige edities gezegd bij kandidaten die de toch de mol bleken te zijn? Ik geloof dat ik een nieuwe molspeur-tactiek heb gevonden: 'als Heinz zegt dat het te mooi is om waar te zijn, dan hebben we de mol te pakken.'
Ik denk ook dat Comfort het goed heeft gedaan als mol; ze heeft het niet makkelijk gehad met kandidaten als Toos en Lieselot (en eigenlijk ook Lancelot
) die niet voor zichzelf kozen als het ging om geld of een vrijstelling/pasvraag.
Ik wacht ook even aflevering 9 af voor het complete verhaal en alle Comfort-streken.