Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20573 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #200 Gepost op: 24-04-2023, 13:50:15 »
Philippe was een obvious nepmol, hij kwam ook over als onhandig en bleek dat ook te zijn. Ruben is patisserie, die zijn handig. En hij komt ook heel verstandig en rustig over. De ideale mol na de foute keuze vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 13:53:48 door Belgian Mol »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #201 Gepost op: 24-04-2023, 13:59:53 »
Ruben is een jonge gast die in al zijn enthousiasme dingen laat mis lopen, en dat wordt zo uitgesmeerd dat hij alles fout lijkt te doen.
Hij weet wel heel goed hoe het spel gaat, door anderen niet te willen helpen, code niet geven. Allemaal opvallend, terwijl de mol zegt onder de radar te willen blijven.
Door zijn acties zou hij het kunnen zijn, maar hij is te weinig subtiel, en dat is toch een eigenschap die de mol moet hebben.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #202 Gepost op: 24-04-2023, 14:09:10 »
Philippe was een obvious nepmol, hij kwam ook over als onhandig en bleek dat ook te zijn. Ruben is patisserie, die zijn handig. En hij komt ook heel verstandig en rustig over. De ideale mol na de foute keuze vorig jaar.

Heel de biecht voor de eliminatie schreeuwt toch gewoon "Ruben is de mol".
Alle kandidaten die Ruben benoemen als een verdachte, één kandidaat niet en die kandidaat ligt er uit.
Ik geloof niet dat de makers zo de nadruk zouden leggen op hun mol, want waar zit dan de spanning nog?

Dat werd nog nooit gedaan door de makers. In Vietnam zaten 4 kandidaten + de mol op de juiste mol in aflevering 6 en toen werd dat nooit zo nadrukkelijk geuit in de biechten van de kandidaten.
I was blind but now I can see

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #203 Gepost op: 24-04-2023, 14:12:02 »
Waarom zou de productie zo hard de nadruk op Ruben leggen Belgian Mol?

Ruben wil zichzelf hooguit wat verdacht maken, maar al zijn reacties lijken erg naturel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #204 Gepost op: 24-04-2023, 14:46:33 »
Dat doen ze niet. Hij doet gewoon altijd maar weer iets fout. Dat kan je niet uit beeld houden. Ze legde net de nadruk eerst op Thomas.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #205 Gepost op: 24-04-2023, 14:52:05 »
Het gaat niet over wat hij doet niet in beeld brengen.
Het gaat over de biechten van de kandidaten waarin Ruben nog eens extra verdacht wordt gemaakt en de biecht van de afvaller die nog eens extra moest zeggen dat hij Ruben niet als verdachte had voordat hij rood kreeg.
Dat is verdachte montage. Niet de acties van Ruben. Logisch dat dat in beeld komt
En dat is zoooo niet nodig als hij de mol is. En iets wat ze normaal gesproken niet zo doen

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #206 Gepost op: 24-04-2023, 14:53:18 »
Ik vind dat de productie Toos, Lancelot en Thomas verdachter in beeld brengt dan Ruben die eerste aflevering verdacht was maar geleidelijk aan onder de radar verdween om in afl. 6 terug boven water te komen. Dat hij bij momenten in-your-face molt klopt wel maar dat deed mol Lennart 2 jaar geleden nog meer.

Lennart werd aanvankelijk ook in de luwte gehouden (hoewel er toen al duidelijke molacties waren) maar werd niet verdacht door de kandidaten. Afl. 6 ging hij opvallend mollen (wellicht in de hoop toch door iemand verdacht te worden) met het crashen van het vliegtuig en uit de pot halen van €10.000, zó opvallend dat ik twijfelde. Vreemd genoeg bleven de kandidaten hem nog steeds niet verdenken hoewel hij hier door de meesten hier wel verdacht werd.

Ik denk dat Ruben tot nu toe niet werd verdacht maar dat de kandidaten nu meer naar hem kijken.

De reden waarom ik Ruben als mol zie is omdat er geen alternatief meer is nu Thomas is uitgevallen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 14:59:41 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #207 Gepost op: 24-04-2023, 14:54:53 »
Dat zijn de proeven en jawel hoor, in edits kan je dat camoufleren. Niet alles, en dat is niet nodig. Ik kan mij geen enkele mol voor de geest halen waar het voordien NIET lukte om ze in de edit onder de radar te houden, zelfs bij Lennart. Dus waarom zouden ze dat dit keer niet kunnen.

En bij de biechten van de eliminatie konden ze het ook steeds alle jaren verbergen. Ik heb al een voorbeeld gegeven van een seizoen waar 4 kandidaten op de juiste mol zaten. Nooit werd daar zo duidelijk gezegd dat Elisbeth de mol zou zijn. Dat doen ze hier duidelijk wel als Ruben de mol is. Heel het stuk van Thomas die zegt "Mijn buikgevoel zegt dat Ruben de mol niet is" en dan naar huis moet, dat hadden ze kunnen weglaten in de edit.
I was blind but now I can see

Offline Toastball

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #208 Gepost op: 24-04-2023, 14:58:34 »
Ik vond dat er een mogelijks duidelijke hint in aflevering 6 zat, die wees naar Ruben als mol:

- Bij het selecteren van de kandidaten voor de eerste proef kiest Ruben resoluut voor het kattenkwaad uithalen (net zoals hij Lancelot daarvoor als leerkracht kiest).
- Gilles reageert nadat de keuze gemaakt is "Waarom verbaast me dat niet?"
- Ruben komt direct hierna in beeld met een lach op zijn gezicht.

Ruben haalt al heel de serie kattenkwaad uit als mol, en daarom verbaast Gilles het niet dat hij kiest voor kattenkwaad.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #209 Gepost op: 24-04-2023, 15:05:11 »
Ik vind dat de productie Toos, Lancelot en Thomas verdachter in beeld brengt dan Ruben die eerste aflevering verdacht was maar geleidelijk aan onder de radar verdween om in afl. 6 terug boven water te komen. Dat hij bij momenten in-your-face molt klopt wel maar dat deed mol Lennart 2 jaar geleden nog meer.

Lennart werd aanvankelijk ook in de luwte gehouden (hoewel er toen al duidelijke molacties waren) maar werd niet verdacht door de kandidaten. Afl. 6 ging hij opvallend mollen (wellicht in de hoop toch door iemand verdacht te worden) met het crashen van het vliegtuig en uit de pot halen van €10.000, zó opvallend dat ik twijfelde. Vreemd genoeg bleven de kandidaten hem nog steeds niet verdenken hoewel hij hier door de meesten verdacht werd.

Ik denk dat Ruben tot nu toe niet werd verdacht maar dat de kandidaten nu meer naar hem kijken.

Komaan: de bunkerproef: Ruben kwam het verdachtst in beeld door zijn code niet te willen tonen
De ei-proef: Ruben die zegt het kaartje weg te smijten. Ruben komt verdacht in beeld
Vorige week met het stuntvliegen: Ruben die slechte instructies geeft komt in beeld
Deze week: één en al Ruben die verdacht in beeld komt.
Dus enkel aflevering 2 komt hij wat minder verdacht in beeld.
1 aflevering op 6

Lennart werd niet verdacht omdat hij in de afleveringen daarvoor nooit voor geld uit de pot ging door vrijstellingen. Hij saboteerde de proef wel op een andere, veel listigere manier. Maar de groep vertrouwde hem wel. Dit terwijl de groep toen zelf steeds voor vrijstellingen en dus geld uit de pot ging. Ze zagen die 10.000€ dus eerder als een wraakactie van een kandidaat die ontgoocheld was in zijn mede-kandidaten. Hij zei dat toen ook in zijn speech na die 10.000€.
En Lennart werd ook nooit zo verdacht in beeld gebracht als Ruben het hele seizoen lang.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #210 Gepost op: 24-04-2023, 15:16:36 »
Misschien, maar er is gewoon geen andere mogelijkheid dan Ruben.

Lancelot heb ik ook een tijd verdacht maar koos niet voor de pasvragen in de bunker (€5000 in de pot), zat in de Bingo en bestuurde de drone vlekkeloos.
Toos had de eerste aflevering buitenspel kunnen staan, bracht op de valreep het blauwe hoefijzer binnen, zat ook in de Bingo, bracht geld binnen in de eetopdracht en beschreef zijn stunt perfect.
En voor Comfort heb ik een hele waslijst anti-mol-acties (zie haar topic).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #211 Gepost op: 24-04-2023, 15:35:36 »
Bij Lancelot er nog eens aan toegevoegd dat hij bij de hotelopdracht meer dan 80 keer drukte en ook daar nooit in aanmerking kwam geld weg te spelen.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #212 Gepost op: 24-04-2023, 16:40:23 »
Waarom zou de productie zo hard de nadruk op Ruben leggen Belgian Mol?

Ruben wil zichzelf hooguit wat verdacht maken, maar al zijn reacties lijken erg naturel.

ik zie dat toch anders. In afl 6 werd de nadruk pas zo erg op Ruben gelegd. Als je alle afleveringen  bekijkt worden van alle kandidaten verdachte acties getoond. Ben het met je eens dat hij vrij naturel overkomt. Maar is dat ook niet wat een mol moet doen? Maar als je hem niet als mol ziet is dat toch prima?

Iemand zei hij opereert nooit onder de radar, maar dat weet je dus niet want dat zie je niet…is iets voor de laatste aflevering. Maar het idee dat de mol geen opzichtige molacties mag hebben is onzin en dat is al vaak gebleken. Daardoor dacht ik destijds bijvoorbeeld ten onrechte dat Lennart de mol niet kon zijn🤪.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 16:42:10 door Lonneke*L »

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #213 Gepost op: 24-04-2023, 17:16:45 »
Ik zou eerder geloven dat Robin weet wie de Mol is - dan dat hij het zelf is. Toch resten er nog enkele verdachte zaken rond deze eerder authentieke kerel.
- De sergeant die 's morgens "Good Morning Vietnam" riep verwijst door middel van Robin Williams mss naar Ruben als de Mol. (De film HOOK is ook met Robin Williams.)
- In de zoo komen Ruben en Thomas een dame in het turquoise tegen. Doet zij niet alsof Ruben iets in zijn gezicht heeft dat moet weggepoetst worden: een MOLE misschien?
- De kleur turquoise blijft me elders ook begeesteren. De Dolorian heeft uiterlijk ook een zweem van turquoise vind ik - of is het misschien toch wit licht? En alhoewel het kleur enigszins eigen is het aan programma (logo) was de achtergrond bij de foto's die Comfort moest raden ook turquoise.
- In de zoo kan ik me niet van de indruk ontdoen dat Thomas Ruben aan het testen was. Onder andere bij de vraag over de stokstaartjes waar hij het even volledig aan Ruben overlaat. Ruben antwoordde verkeerd. Ook bij 'these beats...' hield Thomas zich bewust van de domme - denk ik.
- Afl. 4 laat naar het einde toe het nummer 'We're flying high' horen. In afl. 5 gaan Ruben - Toos (en Comfort) de lucht in. Is the Mole flying high?

Ik had Ruben als verdachte maar nu zie ik hem eerder als een kandidaat die doorheeft dat hij de finale kan halen. Dat had ik vooral door het feit dat hij in de bunker zijn code niet wilde geven. Mss wilde hij gewoon niet dat hij in het nadeel kwam doordat andere kandidaten pasvragen kregen. Of mss had hij in de indruk dat de Mol te dicht bij de pasvragen kwam.
En omtrent het kleur geel onderaan de bus (afl. 6) heeft Convans (User) een mooie foto gepost: de fout van Ruben wordt zo wat begrijpelijker. (Of toch een dubieuze mollenactie?)

Het liefst zou ik hem zien winnen.
 

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #214 Gepost op: 24-04-2023, 17:42:06 »
ik zie dat toch anders. In afl 6 werd de nadruk pas zo erg op Ruben gelegd. Als je alle afleveringen  bekijkt worden van alle kandidaten verdachte acties getoond. Ben het met je eens dat hij vrij naturel overkomt. Maar is dat ook niet wat een mol moet doen? Maar als je hem niet als mol ziet is dat toch prima?

Iemand zei hij opereert nooit onder de radar, maar dat weet je dus niet want dat zie je niet…is iets voor de laatste aflevering. Maar het idee dat de mol geen opzichtige molacties mag hebben is onzin en dat is al vaak gebleken. Daardoor dacht ik destijds bijvoorbeeld ten onrechte dat Lennart de mol niet kon zijn🤪.
Mee eens, de vorige afleveringen werden Lancelot, Toos en vooral Thomas verdacht in beeld gebracht (2/3 verdacht Thomas hier). En Lennart saboteerde vooral afl.6 erg hard waardoor ik aan hem twijfelde als mol (hoewel de meerderheid hem hier ook verdacht).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #215 Gepost op: 24-04-2023, 17:57:05 »

Door zijn acties zou hij het kunnen zijn, maar hij is te weinig subtiel, en dat is toch een eigenschap die de mol moet hebben.
Ze wilden dit jaar geen risico's lopen, Jurre was ook niet subtiel. En dan heb je een groep heel lieve kandidaten eromheen, waarschijnlijk ook bewust gedaan, die niet uittesten, niet stelen, niet nepmollen, de mol niet dwarszitten. De enige belhamel in het gezelschap is Ruben.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 18:04:43 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #216 Gepost op: 24-04-2023, 18:55:22 »
Exact. Een groep heel lieve kandidaten die precies ook nog altijd verdacht worden... Dat niet nepmollen en niet stelen maakt het de mol ook weer ergens niet gemakkelijk. In een te brave groep valt de mol ook op en wordt er niet altijd voor eigen belang gekozen (bunker, vrijstellingskamer).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #217 Gepost op: 24-04-2023, 20:16:19 »
Na het debacle met Philippe vorig jaar verwacht ik dat ze een zelfzekerder mol zullen kiezen, iemand die stoïcijns is. Die niet bang zou zijn eens stevig te mollen. En iemand die allemans vriend kan zijn zonder al te bevriend te worden met één kandidaat. De kandidaten zullen agressief op zoek gaan naar de mol en de mol moet daar goed op voorbereid zijn en sterk in zijn schoenen staan.
Ruben beantwoordt het meeste daaraan, Lancelot en Toos zouden ook nog kunnen. Bij Thomas had ik een beetje twijfels omdat hij te verdrietig werd bij het afvallen van een kandidaat en terecht naar blijkt.
Comfort bv. is mij te emotioneel en te zenuwachtig en zou door de mand kunnen vallen als mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #218 Gepost op: 24-04-2023, 21:21:47 »
Dat Make You Feel My Love van Adele een cover is, weet toch iedereen?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #219 Gepost op: 24-04-2023, 21:25:28 »
Dat Make You Feel My Love van Adele een cover is, weet toch iedereen?
Nee wist ik ook niet.