De mol houdt zich in de eerste aflevering meestal nog wat gedeisd, wil niet teveel opvallen. Vergeleken met anderen heb ik het idee dat Thomas erg op zijn hoede is, en als mol een voorzichtige start heeft.
Hij loopt lange tijd met de rookmelder, en kan dus pronken met het nauwkeurig bijhouden van de tijd. Mensen zijn i.h.a. sneller bang om te laat te komen dan te vroeg, dus de mol in deze groep kon er misschien op hopen dat de andere groep te vroeg aankwam. Als jij dan precies op tijd bent met je groep van vier, blijf je mooi onverdacht maar scheelt dat wel 2.000 euro. Maar belangrijker: we weten niet of als puntje bij paaltje kwam hij niet toch in de war zou zijn geraakt, en of deze groep voor Toos of Lieselot zou zijn gegaan.
Thomas laat zich het mensenkennisbord aanpraten. Had ook in opdracht 2 niet veel in de melk te brokkelen qua positie, want zei dat hij balans had. Vertoont dus opvallend weinig initiatief / overtuigingskracht om op een bepaalde plek te komen. Ziet de portofoon niet, maar neemt direct de communicatie in handen zodra Leïla hem vindt. Is met Leïla snel weg, zodat Conny en Samya geen antwoorden meer doorkrijgen en moeten achterblijven.
Meest in het oog springend: maakt een fout bij het line dancen voor 1.000 euro. Maar anderen hadden ook fouten gemaakt, en Gilles benoemt achteraf dat Conny er twee maakte. (pleit ook tegen Conny als mol, vind ik, want Gilles had dat helemaal niet hoeven doen)
Thomas wil al snel in de klok zoeken, als Lieselot nog niet veel geld getild kan hebben. Maar als het langer duurt tot ze de sleutel hebben, vraagt hij de groep of ze haar wel moeten bevrijden. Drukt opnieuw niet door, houdt datzelfde low profile. Maar gaat wel meteen met Lancelot mee naar de caravan om het succes te vieren.
Ik vind het volgzame van Thomas mollig, en zet hem daarom op 1 op mijn verdachtenlijst. Plus: hij heeft (net als Leïla) een wat afwijkende reactie bij het zien van het groene scherm.