Hij is voor mij tot hiertoe de grootste kanshebber om de mol te zijn.
1. Hij benoemt als eerste dat Steve lijkt op Matteo, zonder zijn naam te noemen. "Je lijkt heel hard op diene acteur, euhm, allé, die Limburgse acteur", maar laat dan de anderen het antwoord geven. Beetje raar, als je al weet dat het om de Limburgse acteur gaat, dan lijkt het me wel dat je ook op zijn naam kan komen, maar bon. Wat ik vooral raar is, is dat dit zowat het eerste was dat hij zei tegen Matteo.
Dan, wanneer Matteo zichzelf door de mand laat vallen zegt hij: je had dat moeten volhouden, ik had mij daar geen vragen meer bij gesteld.
Typisch molgedrag lijkt me: iets in de groep gooien, je er dan je handen afhouden en dan, nadat de proef toch mislukt is zeggen dat hij het best had kunnen volhouden.
2. Het linedancen: Bij de verdeling werpt Thomas op dat hij wel een goed evenwicht heeft. Uiteindelijk kiest hij toch voor het dansen. Dat opwerpen dat hij een goed evenwicht heeft doet hij denk ik niet zomaar. Uiteraard wil hij bij de dansers terechtkomen, maar moest hij toch in de groep van de slackline terechtkomen kan hij zich misschien door deze opmerking wel op de laatste positie plaatsen en alsnog 3000€ verspelen.
Op locatie zegt hij als eerste dat hij goed kan dansen. Zijn positie is daarmee al veilig gesteld om als laatste te dansen. Hij gaat hier dan ook vrij snel in de fout.
3. Bij het bevrijden van Lieselot wil hij eerst Lieselot zo snel mogelijk bevrijden en lost (dacht ik) als eerste de hint op. Goed voor de mol, want dan heeft Lieselot nog niet veel tijd gehad om de blok op te heffen om geld te verdienen. Wanneer het toch allemaal wat te lang duurt omdat ze de sleutel niet vinden en er wat discussie ontstaat stelt hij plots de vraag of de groep haar wel wil bevrijden. Wanneer er dan uiteindelijk toch enige consensus is om haar te bevrijden gaat hij mee met Toos om haar te bevrijden. Goed voor een mol, want dat oogt naar Lieselot en de andere kandidaten als de sympathieke Thomas die voor het geld gaat. In werkelijkheid was het vooral Toos en Lancelot die haar echt willen bevrijden en niet Thomas.
4. Bij het inboedelwerpen vertraagt hij het bevrijden van Harry door juiste antwoorden terug fout te leggen. Toos was eigenlijk goed bezig. Hij legde direct 9 van de 12 voorwerpen goed. Dan ging Thomas er zich mee moeien en duurde het nog wel een hele tijd vooraleer alles goed lag. Zo lag de pijpsleutel al van het begin goed, maar Thomas zegt "dit is geen sleutel hé, dit is een klem", waardoor er een discussie ontstaat: dat kost ook weer tijd. Wanneer Harry uiteindelijk bevrijd wordt, wordt hij, onder andere door Thomas, onvoldoende ingezet. De constructie die hij maakte met Conny was dan ook nog eens lamentabel in elkaar gezet, zo bleek na de test van Ruben.
Later, wanneer Ruben zand en stenen op het wankele bouwwerk had gelegd besluit Thomas om het net te verplaatsen. Uiteraard valt het net uiteen en moeten ze het weer herstellen. Veel tijd om er terug zand en stenen op te gooien om het te verstevigen is er niet meer. Conny vraagt nog eens om Harry in te zetten (met nog iets meer dan 3 minuten op de klok), maar Thomas wimpelt dat idee af: "utututut, we zijn goe bezig"
Ik denk dat het oorspronkelijk de bedoeling was van Thomas om ervoor te zorgen dat de constructies niet af geraakten nog voor de trein er was. De kandidaten op de trein beweren ook dat Thomas de afstand niet heeft gemeld over de walkietalkie. Dan toont men het beeld dat hij het wel degelijk doorgeeft...maar misschien drukte hij toen gewoon de knop van de walkietalkie niet in.
5. Bootcamp: Direct neemt Thomas weer de leiding voor het verdelen van de groepen. Hij vraagt wie de 3 krachtigsten zijn en stapt dan zelf al naar voor. Puur op basis van Fysieke proeven zou ikzelf eerder denken aan de fitte jongere kandidaten: Toos, Ruben en Comfort. Op basis van kracht eerder aan Lancelot, Toos en Ruben. Thomas past voor mij niet echt in het rijtje, maar hij besluit zelf wel weer, zonder enig overleg dat hij bij de krachtigste kandidaten moet komen (dus ook de kandidaten die normaal het minst snel zullen moeten afgelost worden)
Heeft Thomas hier echt bijgedragen aan het doen slagen van de proeven? Ok, hij volmaakte het aantal situps, maar dat was ook makkelijk en hij scheen er toch wel wat moeite mee te hebben. Bij de push-ups was het vooral dankzij een sterke Commy. Zij deed al zoveel push-ups dat Thomas er niet al te veel meer moest doen, dus moeilijk te mollen daar. Hij werd bij het lopen wat buitenspel gezet door Samya en Lieselot, omdat ze hem tamelijk snel wisselden en daarna Commy lieten lopen.
6. Algemeen: De reacties van Thomas. Thomas die dolenthousiast is als Conny en Commy bij de loopopdracht over de lijn komen. Het geld is toch verdiend, dus kan je maar beter enthousiast reageren. Bij het inboedelsmijten ging hij dan weer op handen en voeten zitten van miserie/lachen wanneer ze op de trein er alles naast smijten.
Ik heb er nog een paar op mijn verdachtenlijstje staan, maar hij staat wel met stip bovenaan.