Gaan we weer (vrees ik...
):
Opdracht 1: Voor mij valt deze in de categorie, als je het speelt is het veel leuker. Ja natuurlijk is het altijd leuk om naar een stel bloedhonden te kijken die voor hun leven moeten rennen, maar voor mijn gevoel was de opdracht al moeilijk genoeg zonder de foutieve hoefijzers. De extra toevoeging van de red white and blue was wel leuk, maar voelt weder... Daar is ie weer... Als een afterthought. De manier waarop deze opdracht ook geëdit was, was niet echt zoals De Mol normaal edit.
Opdracht 2: Ei, ei, ei... Dit is toch wel een van de slechtere opdrachten die ik bij De Mol heb gezien. Dit valt voor mij in de categorie entertainment voor de mensen thuis. (Misschien een beetje ter compensatie voor de wat verstrooide edit van de eerste opdracht.) Mij kon deze opdracht al niet zo bekoren. Vooral de voorbode dat minder dan de helft van de kandidaten hun speciale ei zou verliezen en dat 400 eitjes sowieso onmogelijk te vervoeren zouden zijn. Maar ook omdat het voor de mol super, lees gerust te, makkelijk is hier een paar eitjes weg te tikken. Nu weten we sowieso al wel dat Eieren en De Mol een slechte combi zijn.
Om toch postief af te sluiten, de deelopdracht om een eitje te laten vallen was wel leuk, daar zijn ook echt compitities van.
Opdracht 3: Maakt veel van de aflevering goed. Als ze bij
de Nederlandse Mol dat andere programma mee zouden kijken, zouden ze hier veel van kunnen leren als het gaat om dilemma's. Zoveel facetten die meespelen. Geld of vrijstelling, maar ook het feit dat ze niet allebei voor meer geld een vrijstelling krijgen of niet. Dat zorgt voor andere discussies en resultaten. (Ja zelfs bij bekende mensen) Van begin tot eind echt met verbazing en spanning op het puntje van mijn stoel gezeten. Geniaal!
Toch weer een beetje dezelfde vibe als vorige week... Kabbelend beekje dat niet snel uit de oevers gaat. Ze spelen het enigszins safe dit seizoen. En dat mag zeker, want ik ben nog steeds ondanks dat mijn overmatige negatieve posts iets heel anders zeggen, nog altijd zeer positief over dit seizoen.
(Ik merk dat ik de laatste tijd veel sneller de negatieve dingen uitschrijf, zodat de positieve dingen in mijn hoofd blijven zitten.
Dit geldt niet alleen voor De Mol)