Maar ik denk dat de meeste kandidaten alles op één persoon hebben gezet (wellicht ook Comfort) omdat ze wisten dat er een mogelijkheid was om dat terug te draaien. Ze konden vooraf niet weten hoeveel antwoorden ze konden wijzigen.
Dit is wat de kandidaten zeggen:
Comfort: ik heb tot nu toe altijd redelijk goed gespreid. Het moment begint wel te komen om de focus wat te vernauwen.
Lancelot: Ik heb een tactiek waarbij ik op twee mensen ga inzetten.
Lieselot: Ik heb een sterk gevoel wie het is, maar het is nog niet sterk genoeg om alles in te zetten op één iemand.
Toos: Ik heb binnen de vijf seconden mijn beslissing genomen, omdat ik een beetje wachtte op dit moment, tot deze opportuniteit zich voordeed.
Ruben: Ik ga niet proberen de laagste score te halen. Ik ga alles op de hoofdverdachte inzetten en dat is tot nu toe goed uitgedraaid, dus ik ga die tactiek behouden.
Thomas: Ik ga blijven spreiden, maar ik ga meer vragen op één persoon zetten dat ik initieel wilde doen.
Leila: Ik was sowieso van plan om all-in te gaan vandaag. Dus het komt goed uit.
Ik haal hier uit dat 4 van de 7 nog spreiden. Ruben zegt dat hij tot nu toe niet heeft gespreid en dan is er geen reden om dat nu wel te doen, dus die tel ik eigenlijk niet mee. Dat betekent dat maar 2 van de 7 kandidaten zich hebben later verleiden om niet te spreiden.