Leer lezen. De leugen is de suggestie van Comfort dat ze het risico liep het spel te moeten verlaten. Over 'bewust negatief interpreteren' gesproken...
Lezen kan ik wel, en die suggestie zie ik niet. Jij suggereert dat die suggestie er is, maar dat is interpretatie. De term 'bewust negatief interpreteren' kwam overigens niet van mij.
Er zijn sinds het begin van deze discussie veel argumenten aangevoerd waarom de mol geen rood scherm kan krijgen. Sinds de uitleg van Gilles is er daar eigenlijk nog maar één van over: het was ons als kijker niet verteld. Dat argument overheerst nu ook. Maar als er drie kandidaten laten weten dat zij rekening houden met de mogelijkheid dat de mol in de DeLorean zat, kun je als kijker toch maar twee dingen concluderen:
1) Die kandidaten hebben het alle drie niet begrepen. De mol kan geen rood scherm krijgen.
2) Die kandidaten hebben - zoals altijd - meer uitleg gehad. Dus laat ik het nou niet beter gaan weten dan de kandidaten, en de mogelijkheid open houden.
Ik vind optie 1 nogal een onderschatting van de kandidaten. De kans bestaat dat iemand het niet begrijpt, maar de kans dat drie kandidaten het verkeerd hebben begrepen, is klein. Daarom zou ik meteen gaan voor optie 2.