Lancelot:
Ik zou als mol in de auto willen zitten. Je probeert een grote slag te slaan en tegelijkertijd probeer je je van alle verdachte tabellen te wissen.
Thomas:
Ze was er echt van aangedaan. Als je het weet op voorhand en dat spelen, het lijkt me niet mogelijk om die emoties te faken.
Comfort:
Het enige nadeel na vanavond is dat, denk ik, de verdenking op mij wel wat zal wegvallen. Aan de andere kant zit ik nog altijd in het spel, dus waarom zou ik de mol niet kunnen zijn?
Voor mij zijn dat speculaties.
Voor mij is dit hetzelfde als kandidaten die seizoen op seizoen op seizoen zeggen dat ze een groen scherm willen zien want dat is bevestiging. Waarvan we ook weten dat dat niet klopt.
Amazing discovery! De makers willen de kijkers misleiden.
Kijkers misleiden door verdachte acties van anderen te laten zien, of dat soort dingen: helemaal prima. Zo word ik graag misleid. Ruben die geel zegt, Comfort die groen zegt, Toos die zegt "doe maar Ruben": heerlijk tunnelvoer.
Kijkers misleiden door een spelregel in de hoofden van heel veel kijkers te breken (zelfs als die niet blijkt te kloppen) en bewust de regels van een opdracht achter te houden: iets minder prima.
Hadden ze in aflevering 4 uiteglegd: de mol heeft met opzet 6/20 gescoord; het is aan de kandidaten om het evt. slechter te doen om in de auto te komen, dan had ik dit denk ik een sublieme opdracht gevonden. Het resultaat (Comfort onverdacht) was waarschijnlijk hetzelfde geweest, omdat waarschijnlijk de meerderheid had gezegd: ach, er is vast wel íémand slechter dan 6/20. Maar dan zónder bewust ombuigen van spelregels.
Maar of het nou wel of niet klopt of terecht is: Het stoot
mij persoonlijk gewoon heel erg tegen de borst dat ze niet
op een voor mij duidelijke manier in aflevering 4 de spelregels van deze opdracht uit hebben gelegd. Terwijl de makers
bij mij de reputatie hadden dit wel altijd te doen. Die reputatie hebben ze
bij mij geschaad. En ik verwacht niet dat dat volgende week verandert, hoeveel uitleg er ook komt. Feit is namelijk dat ze
mijn zoektocht naar de mol, die toch een beetje is bedorven met deze tewist, niet meer kunnen veranderen.