Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk  (gelezen 8041 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #80 Gepost op: 18-04-2023, 18:11:49 »
Ook wat kort door de bocht. Als iemand exact het juiste filmfragment ziet en het herkent, heb je als mol ook weinig te zeggen. Idem als iemand goed met de drone vliegt.

En mol of niet, een kans op stuntvliegen laat je toch niet liggen?

Ja, maar als mol heb je dan nog steeds invloed op 2 x de drones en 1 x zelf het fragment + de 1500€ bij het raden of ze al dan niet allemaal gevlogen hebben of niet.

En mol of niet...bwoah, als je al mol al zeker bent dat je drie weken meekan denk ik dat je dit dan toch aan kandidaten overlaat als ze dat willen. En ik denk dat de productie er ook wel zo over denkt. Je wordt als mol in België ook betaald hé. Dus om dan als mol je niet van je taak te kwijten en gaan voor de ervaring is een beetje absurd.
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 18-04-2023, 18:44:21 »
Ik denk dat er genoeg mogelijkheden waren om met deze proef (veel) geld te verdienen, ongeacht waar de mol zit. Een juist filmfragment zou al genoeg kunnen zijn. Met een geluidsfragment van Ghost Busters of Marina kan iedereen de juiste titel wel raden, ook al heb je de film nooit gezien. Daarom vroeg ik mij ook af of er een vaste relatie was tussen de hint en het poortje waar de drone doorheen ging. Had die indruk wel. Ik zou dan ook niemand willen afschrijven op basis van positie in deze proef.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #82 Gepost op: 18-04-2023, 18:51:43 »
Je wordt als mol in België ook betaald hé.

O ja? Hoe weet je dat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 18-04-2023, 18:54:59 »
Zou me ook erg verbazen. De kans dat iemand de mol zou willen zijn, zonder hiervoor betaald te krijgen lijkt me ook best wel groot. Ik zou dat geld dan liever besteden aan de productie.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 18-04-2023, 19:31:18 »
O ja? Hoe weet je dat?

Ik geloof dat Gilles De Coster dat eens had gezegd in een podcast. Hij sprak over een vergoeding en dat die niet zooo groot was.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #85 Gepost op: 18-04-2023, 20:38:11 »
Het verbaast me een beetje dat zowel Thomas en Lieselot het juiste filmfragment wisten te winnen.
Er waren negen bordjes met figuren en vaak voldoen er zeker twee aan de niet al te secure beschrijvingen. Dus dat Thomas dat wel goed doet en dan Peter niet weet; ik zou verwachten dat je de figuren niet raad.

Ruben gaf bij zijn eerste figuur overigens de juiste aanwijzingen met twee woorden. Daarna wordt het te beperkt. Naast molactie kan dit verdachtmaking zijn of gewoon teveel onder de indruk. Ruben is ook niet zon prater zoals Toos. Lancelot verwoord het prima in zijn commentaar op Ruben.

Mogelijk gaf Gilles verbaal een teken dat het voor 1 of 2 pasvragen was. Om ook de persoon te seinen lijkt me lastig. Op zich slim om dan voor 0 of 2 pasvragen te gaan, want dan hoef je de naam niet te noemen. Je schotelt een alles of niets voor, dat leidt af, want 2 pasvragen lonken. Thomas lijkt sturend, maar Lancelot is meer op de achtergrond net zo sturend. Want kiest als 2e voor 2 pasvragen, dus dat iedereen gevlogen heeft.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #86 Gepost op: 18-04-2023, 23:55:13 »
Ik dacht tijdens kijken, hier wordt de mol geïnformeerd. Dat was in de uitleg van Gilles en in een zin zei ..en dat klopt..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 19-04-2023, 00:12:07 »
Dat gevoel kreeg ik ook.

Wellicht waren er 2 manieren om de uitleg te geven.

1. Als jullie denken dat ze alle drie zijn gaan vliegen, verdienen jullie maarliefst 2 pasvragen. Als jullie denken dat er een iemand aan het faken was, krijgen jullie alsnog een pasvraag.

2. Als jullie denken dat er een iemand aan het faken was, krijgen jullie een pasvraag. Als jullie denken dat ze alledrie zijn gaan vliegen, krijgen jullie allemaal 2 pasvragen.

De waargebeurde situatie wordt dus als eerste verteld.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 19-04-2023, 01:06:08 »
Dat gevoel kreeg ik ook.

Wellicht waren er 2 manieren om de uitleg te geven.

1. Als jullie denken dat ze alle drie zijn gaan vliegen, verdienen jullie maarliefst 2 pasvragen. Als jullie denken dat er een iemand aan het faken was, krijgen jullie alsnog een pasvraag.

2. Als jullie denken dat er een iemand aan het faken was, krijgen jullie een pasvraag. Als jullie denken dat ze alledrie zijn gaan vliegen, krijgen jullie allemaal 2 pasvragen.

De waargebeurde situatie wordt dus als eerste verteld.
Lijkt me stug. Lijkt me logischer om te beginnen met één pasvraag. Sluit ook beter aan op voorgaande. Dan pas ga je het hebben over 2 pasvragen om de spanning op te bouwen.
Ik denk ook niet dat het nodig is omdat de mol waarschijnlijk bij de stuntvliegers zit. GDC heeft het ook niet over 'zopas' wat standaard is in dit soort situaties :)

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #89 Gepost op: 19-04-2023, 02:02:10 »
..maar zopas kennen de kandidaten als trouwe volgers van de mol natuurlijk..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 19-04-2023, 10:54:03 »
Ik denk ook niet dat het nodig is omdat de mol waarschijnlijk bij de stuntvliegers zit. GDC heeft het ook niet over 'zopas' wat standaard is in dit soort situaties :)

Ik weet niet wat daar zo waarschijnlijk aan is aangezien je veel meer invloed over het geld hebt bij de filmkenners.
En ze gaan heus niet een trukje dat ze gebruikten in een vorig seizoen nog eens gebruiken. Een variant misschien wel, maar zeker niet dezelfde woorden.

Offline Pjc

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 19-04-2023, 13:28:09 »
De mol kreeg info bij de uitleg over pasvragen. Gilles haalt ze uit zijn zak. Dus eerst links is situatie 1 eerst rechts is situatie 2. Dat kan perfect afgesproken worden.
Zowel lieselot als lancelot geven aan dat ze denken dat iemand heeft gedaan alsof. Vanaf het moment lancelot toch nog twijfel toont springt Thomas erop en gaan ze voor de foute optie.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #92 Gepost op: 19-04-2023, 17:17:18 »
Comfort wilde wel vliegen, maar deed het niet vanwege de pasvragen. Maar zeurt gezien het extra filmpje op goplay bij Toos en Ruben. Toos Fuck it, doe het gewoon. Maar ze doet het niet. Wil perse niet vliegen. Felle kandidaat, want minder pasvragen. Krijgt ook een compliment van Thomas dat hij het overtuigende vond. Comfort is totaal niet verdacht hier, totaal niet. :o (alarmbel).

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 19-04-2023, 17:25:12 »
Het kan goed zijn dat de mol gebriefd werd door Gilles. Dat is meermaals gebeurd (bv. in 2021 bij de domino).

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 19-04-2023, 17:27:53 »
Waarom al dat gedoe om de mol te informeren? Het gaat hier om een paar pasvragen. Dat zal de mol toch niet zo heel veel uitmaken?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 19-04-2023, 17:29:50 »
Comfort is totaal niet verdacht hier, totaal niet. :o (alarmbel).
Oh gelukkig, er staat een alarmbel achter :)
Ik wilde net vragen: waarom totaal niet verdacht? Elke kandidaat zal denken dat als de mol niet voor de drone groep koos, hij zal hebben willen vliegen. En er stond wel nog 1.500 euro (of een verdubbeling) op het spel.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #96 Gepost op: 19-04-2023, 17:35:09 »
Waarom al dat gedoe om de mol te informeren? Het gaat hier om een paar pasvragen. Dat zal de mol toch niet zo heel veel uitmaken?
Als de mol in de drone groep zat, dan had het zin om deze te informeren. Ze zouden met het juiste antwoord geld hebben verdiend.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #97 Gepost op: 19-04-2023, 17:37:01 »
Dit ging om 1500 extra

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 19-04-2023, 17:37:38 »
Oh gelukkig, er staat een alarmbel achter :)
En er stond wel nog 1.500 euro (of een verdubbeling) op het spel.
Maar het zijn degenen bij de drone die bepalen of die €1500 werd verdiend of niet om de vraag juist te antwoorden of al dan niet iedereen gevlogen had.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 19-04-2023, 17:46:59 »
Jawel, maar je kunt als mol bij de stuntvliegers niet voldoen aan de verwachtingen in de andere groep. Dus niet gaan vliegen. Een verwachtingspatroon telt net zo hard mee als dat geluidsbandje.