Tot overmaat van ramp worden ze vervolgens - in de woorden van Gilles - "in de rug gepakt door een eenzame senior".
Een mooi duel wel tussen beide heren. Na afgelopen aflevering schreeuwt het in alles Thomas als mol. Maar zijn tactiek om bij de ondergrondse bom tot in de laatste kamer te geraken zie ik geen voordeel in als mol. Simpel je code weigeren op te geven geeft Lieselot/Lancelot de tijd de pasvragen te pakken. En ook lijkt het Thomas te zijn die Ruben uittest in de zoo.
1.1 gelijk: Ruben is snel bij de finish en bepaalt voor de anderen. Thomas laat de info zitten en loopt bij de walkie-talkie snel weg.
1.2. gelijk Ruben gaat akkoord met Comfort als laatste, prima subtiel een ander de fout laten maken. Thomas die de moeilijke dans verkeerd uitvoert is te verklaren.
2.1. beide verzaken goede constructies te maken, handige Harry handiger in te zetten.
2.2 Ruben. Heeft als mol in elk geval geprobeerd om de selectie aan filmpjes te kunnen maken maar verloor van Leïla.
2.3. Ruben - de mol als held die raak schiet of de mol die aanmoedigt de dikke geschilde pattatten te pakken? Hoe meer geschild er verschoten is hoe minder geld. Ruben moedigt het aan, daar waar Thomas als mol geld in de pot schiet?
3.1. Gelijk. Witse, deed me denken aan een driefm actie. Thomas gaf Toos vrijspel en liet zich niet vangen maar zorgde ook niet voor goede combinaties. Het kan beide.
3.2. Thomas - van een mol die wil weten wie er met de rode eitjes heeft gefoefeld
Vind het van beide raar om als eerste het briefje op te merken en om te kijken wat te doen. Thomas die opzichtig zijn eieren kwijt raakt en Leila nog in bijzijn van de groep een ei afhandig maakt tja: gedurfd en duidelijk.
4.1 Gelijk. Thomas geeft het voorbeeld van wat mogelijk is: voor jezelf kiezen en rap dat juiste bordje bemachtigen. Maar juist een mol weet dat de laatste twee nooit die pasvragen echt in handen krijgen. En afhankelijk zijn van een type Ruben, Comfort en Leila in kamer 2. Vind ik Ruben toch in een betere positie verkeren. Hoe langer hij afhoudt hoe meer kans Lieselot en Lancelot hebben om toch die pasvragen te pakken ipv enkel te aaien..
4.2. Thomas leest beats, Ruben grijpt niet in. Gelijk
4.3. gelijk beide helpen Comfort niet.
5.1. gelijk. Beide bij de hotdogs, nu niet de beste molplek
5.2. Thomas - bij de landingsbaan en filmkennis kon je meer mollen en valt minder op dan een sideroll als looping te omschrijven.
Voor mij een mooie ex aequo.