Op de vraag waarom zag Ruben geel zag, zijn meerdere antwoorden mogelijk:
1) hij liegt
2) hij zag iets geels
3) hij is kleurenblind ( voor mij was dat geel he)
Misschien zag hij iets geels. Hij had de virtual reality bril op en die kreeg de beelden van de monitor.
Tot twee keer toe zie je Comfort na het passeren van de bus iets achteruit bewegen van de monitor af. Waren de kleuren die Ruben zag op zijn vr-bril te beïnvloeden? Afwijkend van de monitor? Comfort kon klooien zonder dat Ruben dat in de gaten had.
Comfort gaf typische molkeuze bij de acteurs. Ik denk die of die is de schurk in speed, wat denk jij? Maar Ruben ging het vragen aan de busrijders.
Ruben gaf de juiste snor door, Freddy Mercury stijl. Gooide het pakje goed in de bus.
Als Ruben geel zegt, zegt Comfort groen. Meningsverschil. Nou moeten ze nog een keertje gaan kijken en de tijd was bijna op.
De crash was denk ik doordat het autootje scheef reed, Comfort zei dat ie recht reed. Hij kwam tegen de dubbele achterwielen aan de rechterkant en klapte toen tegen de linker achterband. Tussen die dubbele banden zit niet heel veel marge en het autootje reed scheef. Ik vermoed dat dit een ongeluk was, die zat hier in een klein hoekje.
Ruben wordt als schuldige aangemerkt, Comfort benadrukt wel heel sterk dat het groen was; ze hoeft niet eens te kijken. Ze benadrukt ook dat Ruben niet veel goed doet. Ruben toch grote kans op een finaleplaats.
En weer die hele presentatie doen. Valt erg op bij de fotos die uit de fax kwamen van te hard rijdende voertuigen.