Auteur Topic: [De Mol] Totaal nutteloze hints  (gelezen 1606 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[De Mol] Totaal nutteloze hints
« Gepost op: 28-02-2024, 11:24:34 »
Plaats hier jouw creatief bedachte hints die werkelijk ner-gens op slaan, maar te leuk zijn om zomaar weg te gooien ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2024, 13:23:45 »
Het is Karolien, want haar audio loog...

(Nee, niet echt het soort hint voor België.)
È stata opera della TALPA!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2024, 13:29:27 »
Een mol kan heel goed graven in beeld, dus dan denk ik eerder aan videograaf Lynn. Lynn met 2 n-en. Hadden we geen mollogo met een 2 erin?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2024, 19:39:54 »
In de bekendmaking van het land troffen Matteo en Gilles een bord gesneden spaghetti aan.

Toos onthulde in Café De Mol dat hij zijn spaghetti snijdt.

Toos is de Mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #4 Gepost op: 18-03-2024, 19:44:16 »
Als je er aan toevoegt ook stéphanie kan de spaghetti hebben gesneden omdat ze die niet mag eten ivm de allergie, is het missvhien niet eens zo nutteloos, wie weet.

Of the record had toos een leukere mol gevonden vorig jaar dan se echte mol

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2024, 22:17:33 »
Of the record had toos een leukere mol gevonden vorig jaar dan se echte mol

Helemaal mee eens. Geweldige kerel.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2024, 10:22:57 »
Of the record had toos een leukere mol gevonden vorig jaar dan se echte mol

Daar ga ik dit jaar geen mening over geven, alvorens ze me weer van het forum bannen.

Offline KierewietNL

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2024, 14:50:01 »
De mol is Stépha nie

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2024, 09:39:32 »
Een mol drinkt geen coco cola. Coco is niet de mol ;D ;D ;D :o

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2024, 15:09:16 »
Een extract uit het TNVH-topic op een ander forum (dd. 31/03/2024)...

(...) Eén van de vragen die Philippe en Lynn moesten beantwoorden in de openingsopdracht op en rond het schip: “Noem vijf letters die niet voorkomen in het woord LAGEKOSTENZEEVAARTMAATSCHAPPIJ”. Ik had al gehoord van een lagekostenluchtvaartmaatschappij zoals Ryanair, maar LAGEKOSTENZEEVAARTMAATSCHAPPIJ is een verzonnen woord, want zoiets bestaat gewoon niet! De makers hebben dit ‘neologisme’ zelf gefabriceerd en dat kan maar één ding betekenen: in dit woord zit meer dan op het eerste gezicht lijkt! Dan denk ik meteen aan een verborgen boodschap, een hint naar de ware identiteit van de Mol.
Een door de makers uitgevonden woord van dertig letters, dat is een open invitatie voor een ervaren anagrammenpuzzelaar als ik. Een half uurtje schuiven met de lettertjes en zie daar, een anagram met een niet mis te verstane verborgen boodschap:
MAATPAK ALS COVER? STÉPHANIE ZEGT JA!

Maatpakken zagen we al in de eerste trailer https://www.goplay.be/video/de-mol/dit-zijn-de-kandidaten-van-het-twaalfde-seizoen-van-de-mol en in de foto’s van de kandidaten. Bekijk de eerste trailer nog eens aandachtig en luister ook naar wat GDC zegt en let vooral op de timing van woord en beeld!
Dit is wat GDC zegt:
Een nieuw hoofdstuk in de kronieken van het verraad.
Sicilië
Het grootste eiland van de Middellandse Zee.
De grootste uitdaging
voor de Mol.
Want deze keer slaan de kandidaten dubbel zo hard terug.
Deze keer krijgt de Mol
het dubbel zo moeilijk.

Gilles spreekt tweemaal ‘de Mol’ uit en telkens komt Stéphanie onmiddellijk daarna in beeld.  De eerste keer mooi in maatpak, nadat de ‘twee delen’ van haar gespleten persoonlijkheid terug verenigd worden (schitterende timing!):

Vlak na de tweede keer zien we dit shot:

Hier ontdekt ze dat Bernard maar liefst twee ‘vraagtekens’ heeft opgedoken, waarvan zij natuurlijk weet dat het ‘verdubbelaars’ zijn, die de taak van de Mol er niet makkelijker op zullen maken! Een lichte tegenvaller voor de Mol, “Je meent dees niet” is dan ook op zijn plaats.
Maar Stéphanie heeft nu eenmaal ja gezegd op de uitdaging om als Mol in maatpak under cover de boel te gaan saboteren in Sicilië…

We hebben GDC in Café de Mol immers horen zeggen dat Stéphanies deelname aan De Mol kadert in haar ‘Ja-jaar’. In 2023 heeft de Limburgse immers op alle uitdagingen die haar pad kruisten ja geantwoord, aldus GDC. Dus ook op de vraag van de makers of zij het zag zitten om de rol van de saboteur op zich te nemen… Een maatpak als cover, maffiastijl, dat zag ze wel zitten.

De verborgen boodschap in het ‘bizarre’ woord ‘lagekostenzeevaartmaatschappij’ is de nauwelijks te weerleggen bevestiging dat de Mol van 2024 inderdaad Stéphanie is, de knappe en goedlachse verpleegkundige uit Hasselt. Zij gaat de komende weken elke zondagavond ‘under cover’ in haar maatpak. Is er iemand die durft te beweren dat dat er niet goed uitziet? (...)

« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 15:22:06 door Klaartje76 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2024, 13:07:50 »
Het logo van Bugatti is 3B. De eerste B is van Bugatti, blijven er nog twee over. Zo kom je bij verduBBelaar. En wie beheerd de verdubbelaars? Bernard Balcaen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2024, 22:54:26 »
Pincode van de telefoon is 1741. Lees op de kop en je krijgt ihli. Er is een schrijver Noelle Ihli. No-elle -> de mol is dus geen vrouw  >:D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2024, 16:17:30 »
De bekendste Bernard van België is natuurlijk Bernard Theofiel Waterslaeghers, een personage uit F.C. De Kampioenen. Afgekort wordt hij BTW genoemd. In België betaal je heel veel belastingen op je geld of met andere woorden: heel veel b.t.w. Ook de mol wil zo veel mogelijk geld van de normale werkende mens afpakken. Bernard is dus de mol. Of Alexander de Croo. Daar ben ik het nog niet over uit.

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2024, 15:26:44 »
Weet niet of het een nutteloze hint is, maar het is eentje van een reclamefilmpje van de molfather van keytrade bank.
De mol in dat filmpje draait zijn linkervoet naar buiten als hij aan de tafel stopt, wie heeft er nu juist een nieuwe tattoo van "Si" op de binnenkant van haar linkervoet?
Mol?  ???

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2024, 20:08:42 »
Beter wordt het niet: niks is zo zalig als… een verborgen hint op een pizzadoos!

(...) Soms krijgen we in onze zoektocht naar de Mol van de makers een duwtje in de juiste richting in de vorm van een verborgen hint. Zelf ga ik daar actief naar op zoek (en als ik niks vind dan verzin ik maar wat). Ik heb er altijd van gedroomd dat op een dag de naam van de Mol gewoon ergens te lezen zou staan op een bordje of op een of ander alledaags voorwerp…

Zou het toeval zijn dat ik vorige zondag in aflevering 4 een dergelijk minutieus verborgen boodschap ontdekte tijdens de pizza-opdracht die gespeeld werd in het wondermooie Castelmola?  Ik denk het niet… Dit pittoreske dorp aan zee, met prachtig uitzicht op de Etna, staat niet alleen op de lijst van ‘I piu belli borghi d’Italia’ maar draagt in zich ook het woord ‘mol’. Het was voor de makers de gedroomde locatie om op creatieve wijze een hint te verstoppen en wel in het meest alledaagse gebruiksvoorwerp dat je in Italië maar kan bedenken: een pizzadoos!

Stéphanie, Charlotte en Bernard kregen bij de start van hun ‘stage’ als pizzakoeriers ieder twintig lege pizzadozen die ze heuvelopwaarts naar Castelmola moesten dragen zonder ze op de grond te laten vallen, dat spreekt voor zich. Er sneuvelden natuurlijk behoorlijk wat van die dozen en bij één daarvan was heel duidelijk te zien wat er op het deksel staat:

Het moge duidelijk zijn dat deze pizzadozen een ‘eigen ontwerp’ zijn van de makers. Op de achtergrond herkennen we het stadje Castelmola, dat is mooi getekend. Maar mijn oog viel vanzelfsprekend op de woorden in het tekstballonnetje “… ma che c’è meglio della … pizza!”. Het niveau van mijn Italiaans volstaat om te begrijpen dat hier in vertaling simpelweg staat: "... maar wat is er beter dan... pizza!"
Maar in deze zin zit natuurlijk meer dan op het eerste gezicht lijkt! De tekst in het tekstballonnetje bevat namelijk een schitterend anagram met een niet mis te verstane verborgen boodschap naar de identiteit van de Mol:

ZALIG, DEZE CAPE, MOL MICHAËL!

Deze verborgen boodschap laat weinig aan de verbeelding over. De Mol wordt bij naam genoemd. En die cape waarvan sprake zagen we de Mol dragen toen hij de eliminatietesten van de kandidaten ‘hackte’, op het einde van de vierde aflevering. De Mol sprak hier rechtstreeks tot de kandidaten, vermomd met een masker en een cape. Enigszins angstaanjagend maar toch een zalig stukje televisie!:

De naam van de Mol is dus niet alleen verborgen in het deksel van de Doos van Pandora maar ook in de tekst op het deksel van de door de makers gefabriceerde pizzadozen. “Kijk eens op de doos” is een advies dat ik al vaak gaf aan mijn kinderen (als ze een grote puzzel aan het leggen waren) en dat blijkt nu ook weer zeer nuttig in de zoektocht naar de ware identiteit van de Mol Sicilië 2024. Je hoeft dus niet altijd ‘out of the box’ te denken, soms volstaat  ‘on the box’ denken…
(...)
(c) Klaartje - Wieisdemol-spinoff  16/04/2024
« Laatst bewerkt op: 19-04-2024, 20:23:20 door Klaartje76 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2024, 20:24:59 »
Weer mooi gedaan Klaartje.  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #16 Gepost op: 22-04-2024, 12:57:37 »


Het tafelkleed wordt op zijn plaats gehouden door één bal. ::vergroot::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #17 Gepost op: 22-04-2024, 12:58:35 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #18 Gepost op: 22-04-2024, 13:04:34 »


Het tafelkleed wordt op zijn plaats gehouden door één bal. ::vergroot::

En Bernard en Stéphanie moeten één bal de berg op rollen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2024, 13:04:59 »
 :o ::rofl::