Auteur Topic: [De Mol] Totaal nutteloze hints  (gelezen 1750 keer)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2024, 15:41:19 »
Geniaal. Ik denk dat het balletje nu echt gaat rollen, en we deze hint uiterst serieus moeten gaan nemen.  ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2024, 15:52:40 »
Oei, impliceer je dan dat het 'bitterballetje' is gaan rollen? Zoja, dan is de mol minstens deels Nederlands.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2024, 21:35:36 »
Hoorden wij ook niet de eerste noten van "Sinterklaas Kapoentje" tijdens de uitzending?
Toch weer een verwijzing naar de "gecastreerde haan" Michael.
Het balletje kan raar rollen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2024, 21:38:34 »
Mijn excuses voor wat ik heb aangericht.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2024, 23:20:23 »
Het thema is wel dubbelspel, niet half spel.

 ::schaam::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2024, 23:23:44 »
Mijn excuses voor wat ik heb aangericht.

Ja, ja, dat zeg je nou wel, maar volgens mij kan het je stiekem geen bal schelen.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #26 Gepost op: 23-04-2024, 00:06:07 »
Mijn excuses voor wat ik heb aangericht.

 ::rofl::
Hij was wel geniaal gevonden

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #27 Gepost op: 23-04-2024, 14:18:35 »


Het tafelkleed wordt op zijn plaats gehouden door één bal. ::vergroot::

Als dit echt is ga ik echt dood bij de reveal  ::rofl:: ::rofl::

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2024, 22:58:31 »
De aanwijzing in de ‘Molkwelling’: verraadt de Mol zich met deze  uitspraak?

(...)
Ik neem jullie mee naar minuut 10 in de uitzending van aflevering 5. We horen GDC de Molkwelling introduceren in voice-over: “Hier wordt een uitgebreid gesprek afgespeeld dat ik had bij de start van de reis, een gedetailleerde maar totaal onverstaanbare briefing. (…) Tenzij je naar het scherm kijkt.” Gilles zegt eerst tegen de Mol: “De eerste avond op Sicilië, morgen beginnen we. Klaar voor?” Daarna zien we het antwoord van de Mol op het scherm:


We vernemen dus plaats en tijd van dit gesprek, deze briefing van de Mol door GDC is op de vooravond van de start! Toen ik het antwoord van de Mol op het scherm las, ging er bij mij een lichtje branden (figuurlijk dan, want ik had geen uniform met lampjes aan zoals Bernard en Coco van ‘team interventie’ in Centuripe), want deze quote had ik bijna letterlijk al eens gehoord uit de mond van één van de deelnemers in een wel verstaanbaar gesprek met iemand anders, maar ook op dezelfde dag, wellicht zelfs op dezelfde plaats (de hotelkamer van de Mol), waarschijnlijk enkele uren voor de avondlijke briefing door GDC. Op deze website https://www.goplay.be/de-mol kan je in de rubriek ‘Het gaat beginnen…’ gesprekjes met de tien kandidaten van dit seizoen vinden. In het tweede deel daarvan wordt hun de vraag gesteld: “Hoe voel je je nu de avond voor het gaat beginnen?

Kijk eens wat Senne hierin zegt:

Senne staat echt te springen van enthousiasme, zegt hij, en hij verwoordt zijn gevoel hier in dat gesprekje met een crewlid (ik denk dat het dezelfde dame is die ook de ‘Behind the scenes’ maakt) bijna exact hetzelfde als de Mol deed in de briefing met GDC: “Ik kan (echt) niet wachten!”
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar dikwijls is de melodie een kopie van hetgeen het die dag nog te berde heeft gebracht. Zo gaat het ook bij de mens: men zegt vaak hetzelfde, zeker in gesprekken die over hetzelfde onderwerp gaan en die dezelfde dag plaatshebben. Senne omschrijft hier zijn gevoel op de vooravond van de start van het avontuur in quasi dezelfde bewoordingen als de Mol deed in zijn reactie op de vraag van GDC “De eerste avond op Sicilië, morgen beginnen we. Klaar voor?”

Is deze gelijkenis in het woordgebruik van Senne en de Mol toeval? Zo niet, dan horen we hier twee keer dezelfde persoon spreken. Dan hebben we de Mol bij zijn velletje en is Senne dus inderdaad diegene die hij ook lijkt te zijn op basis van zijn gedrag in de opdrachten. Heeft het specifieke woordgebruik in die ene uitspraak van de Mol in ‘de Molkwelling’ hem dus verraden?

Zondag staat episode 6 van het avontuur op Sicilië al op het programma, waarin iemand misschien de echte stem van de Mol te horen zal krijgen! Spannend! Ik kan niet wachten!

(c) Klaartje - Wieisdemol spin-off 25/04/2024

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2024, 23:29:53 »
Klaartje76, ik vrees dat je hint totaal niet nutteloos is! 8)
...óf niet!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #30 Gepost op: 27-04-2024, 00:09:50 »
Klaartje76, ik vrees dat je hint totaal niet nutteloos is! 8)
Tja, ik had voor vandaag de keuze tussen deze of eentje getiteld 'De poes van de Mol', maar die was me toch iets te lang (te veel plaatjes) en hier en daar lichtjes 'aangebrand' qua tekst (er lezen hier kinderen mee, vermoed ik). Ik zou te veel moeten schrappen en dan heeft het zeker niks meer om het lijf. Dus is het vandaag deze geworden. Of ie al dan niet 'nutteloos' is zal de toekomst moeten uitwijzen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #31 Gepost op: 27-04-2024, 09:30:22 »
Klaartje76, ik vrees dat je hint totaal niet nutteloos is! 8)

Helemaal mee eens. Dit zou zomaar eens kunnen kloppen, knap gevonden!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #32 Gepost op: 27-04-2024, 12:16:09 »
(Dit is een 'uittreksel' van mijn TNVH-bijdrage van 23 april 2024. Het 'serieuze' deel over de andere 'hete hints' is weggelaten en de tekst is wat 'geretoucheerd’ om hier door de 'censuur' te geraken.)

De poes van de Mol en andere gloeiend hete hints: maak dat de kat wijs!

(...) Dat zijn stuk voor stuk behoorlijk plausibele hints, eigenlijk zijn ze ‘te serieus’ om ze hier in deze rubriek te vermelden. Maar ze zijn slechts voorspel op de klap op de vuurpijl, want eergisteren stootte ik op een andere verborgen aanwijzing, echt TNVH-waardig! Ik had deze observatie weliswaar al eerder genoteerd in mijn ‘boekje’ (een verzameling van intussen 30  volgeschreven losse bladen, meer moet u zich daar niet bij voorstellen), meer bepaald na aflevering 1, maar daarna was ik ze wat uit het oog verloren. Dat kwam wellicht omdat ze in de tweede aflevering niet echt bevestigd werd (behalve in de vooruitblik naar aflevering 3), maar in aflevering 3, 4 en 5 zag ik ze opnieuw. Ik heb het over de poezen! Of moet ik zeggen, de katten, om geen verwarring te scheppen met het meervoud van het ‘koosnaampje’ waarmee een deel van het vrouwelijk lichaam wordt aangeduid? Volgens vele hetero mannen lopen er dit seizoen in De Mol heel wat ‘hete poezen’ rond, wat sexappeal betreft scoren alle vrouwen in de Mol Sicilië behoorlijk hoog bij het manvolk. Zelf zie ik ook wel dat Karolien, Coco, Lynn, Charlotte en Stéphanie heel wat aantrekkelijks in huis hebben, maar laat het duidelijk zijn: ik heb het hier over de katten, de poezen op vier poten en met een staart.

Ik heb dus al heel wat katten opgemerkt in de afleveringen en die komen naar mijn aanvoelen niet zomaar even toevallig en terloops in beeld, er wordt echt op de dieren gefocust. Misschien moet ik even gewoon een aantal screenshots tonen uit de verschillende afleveringen (ook om te bewijzen dat ik actief op zoek ben gegaan naar de poezen en dus heel wat tijd heb gestoken in deze ‘research’, dat komt toch al in de buurt van ‘serieus speurwerk’, iets waartoe sommigen mij niet in staat achten, doch dit terzijde en tussen haakjes). Voor deze aangepaste versie voor het Nederlandse forum heb ik me zelfs de moeite getroost om een collage te maken.

Aflevering 1: de groep neemt zijn intrek in de villa in Calatabiano, de eerste overnachtingsplaats. De quote in de ondertitels is van Charlotte.
Nog in aflevering 1, de mooie zwarte kat, voor bijgelovigen een voorteken van onheil.
In aflevering 3 kwamen Coco en Bernard in hun zoektocht naar de geldzakken in Centuripe ook een zwarte kat tegen, Coco schrok er een beetje van maar Bernard was ter plekke om de vurige Spaanse te beschermen.
Aflevering 4: de poes in de keuken, waar Charlotte zo’n heilige schrik van heeft dat ze het keukenafval niet durft gaan weggooien. Stéphanie moet het van haar overnemen.
Als je, zoals Lynn in aflevering 4, in Castelmola een volledige pizza margherita op de grond laat vallen, dan is die niet veel meer waard en enkel nog goed voor de kat.
Ook in aflevering 5 zat er een speciaal shot van een wegvluchtende zwarte kat op de locatie van het spaghettifestijn met de bezoekers.

De poezen zijn dus prominent aanwezig en moeten dus onze aandacht trekken. De reden voor het focussen op deze katten mag duidelijk zijn: het is een verborgen hint naar de Mol, en wel naar Stéphanie! Niet omdat zij volgens veel mannen daar op Sicilië de ‘mooiste poes’ is maar omdat Stéphanie zelf ook een kattenliefhebster is. Zij heeft namelijk ook een mooi exemplaar… thuis rondlopen. Ik ben er zelfs in geslaagd om een foto van Stéphanie’s poes op te snorren! Neen, heren, kalm maar, niet die waar jullie nu aan denken, die zou hier trouwens sowieso achter een spoiler staan… Al trof ik in mijn eigen screenshotalbum van dit seizoen wel een beeld aan van Stéphanie in een lichtjes compromitterende houding: op haar knieën, op hoge hakken en met haar achterste in de lucht. Gelukkig had ze al haar kleren nog aan en zat ze naast het bed en niet erop…Ze was hier trouwens zelf op zoek naar een poes, onder het bed.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Neen, alle gekheid op een stokje (ik had hier bijna geilheid getikt, excuus), het gaat uiteraard om deze foto:

De poes van Stéphanie ligt volledig uitgestrekt op de bank te luieren bij haar thuis in Hasselt. Dit mooie beestje luistert naar de naam MOLLIE. Dat is toch veel te toevallig om geen hint te zijn! Vandaar dus al die beelden van katten in de afleveringen: de poezen verwijzen naar Mollie, de kat van Stéphanie, de Mol.


Caso chiuso, cari amici!

Ciao,
Clara

(c) Klaartje Wieisdemol spin-off 23/04/2024
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 21:03:49 door Klaartje76 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #33 Gepost op: 27-04-2024, 14:59:22 »
Je vergeet de poes van Coco. De Octopoes, bedoel ik:

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #34 Gepost op: 27-04-2024, 16:18:25 »
Je vergeet de poes van Coco. De Octopoes, bedoel ik:
Laat ik daar nou net vorige week al in het 'Onderschriftenspel' op een ander forum iets over geplaatst hebben. Dus echt vergeten was ik die poes niet  :):

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #35 Gepost op: 29-04-2024, 08:14:26 »
Ook na aflevering 6:

De mol heeft bállen.


Michael kan onmogelijk de mol zijn.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #36 Gepost op: 5-05-2024, 17:16:56 »
Mathematische zekerheid over wie de Mol is: de verborgen hint in de GPS-coördinaten

Vandaag presenteer ik jullie een verborgen hint die wij hebben ontdekt door gebruik te maken van rekenkundige principes en het toepassen van het concept van de ‘verdubbeling’, een werkwijze die helemaal past in het thema van dit seizoen. Ik zeg ‘wij’ om de eenvoudige reden dat mijn jongste zoon de aanzet gegeven heeft, hij zag namelijk de ‘verbanden’ (de links) tussen een aantal getallen en hoe bepaalde rekenkundige gelijkheden op een ‘dubbele’ manier konden worden uitgedrukt. Alles heeft te maken met de letters en de getallen op dit kaartje:

In aflevering 6 waren dit de GPS-coördinaten van de locatie van de paintball-opdracht, de plek waar de groep hun verdwenen molboekjes kon terugkrijgen, als de kandidaten die tenminste van de brandstapel wisten te redden door een aantal aanvallers uit te schakelen die het met hun scherpe messen gemunt hadden op de touwen waaraan de molboekjes boven het vuur bengelden. “Mmm, een kaartje met cijfers en letters, daar gaat zeker een verborgen hint in zitten, mama!”, zo liet mijn jongste zoon enigszins plagerig verstaan...
(...) Er blijkt inderdaad een heel mooie verborgen hint achter deze getallen van de coördinaten te schuilen, die je kan vinden door een aantal eenvoudige rekenkundige bewerkingen uit te voeren. Daartoe worden we ook uitgenodigd want je ziet meteen dat deze getallen best wel met elkaar in verband staan. Bijvoorbeeld:
37 + 12 = 49
34 + 12 = 46
Dat is eenvoudig rekenwerk, maar het betekent ook dat 12 op een dubbele manier kan uitgedrukt worden:
49 – 37 = 46 – 34 = 12
Al die getallen zijn precies aan elkaar verwant, want je vindt ook volgende rekenkundige uitdrukkingen en gelijkheden:
49 – 46  + 10 = 37 – 34 + 10 = 13
49 – 34 = 37 – 12 – 10 = 15

Ik vermoed dat het jullie stilaan begint te dagen: deze getallen houden allemaal met elkaar verband via rekenkundige principes en hun relaties kunnen op twee (een dubbele) manier worden uitgedrukt. Het zijn geen willekeurige verbanden, want we vinden een dubbele uitdrukking voor 12, 13 en 15. Jullie voelen net als ik de sterke aandrang om deze getallen om te zetten in de letters van ons alfabet, want bij een verborgen hint werkt dat natuurlijk altijd op die manier!
13 = M
15 = O
12 = L

Hier staat dus MOL en het woord zit dus eigenlijk tweemaal verscholen in de getallen op het kaartje, want elke lettercode kan uitgedrukt worden op twee rekenkundige manieren.

De GPS-code bevat een verborgen boodschap naar de identiteit van de Mol. Het is duidelijk dat deze boodschap 8 lettertekens zal bevatten, omdat de GPS-coördinaten 2 letters en 6 getallen bevat.
Die twee letters, N en E, zijn zeer behulpzaam in het verdere ontrafelen hiervan, simpelweg omdat ze er al staan. Maar we vinden de rest van de ontbrekende letters ook weer met wat simpel rekenwerk met de getallen op het kaartje:
37 - [46 / (12 - 10)] = 14 = N
49 - 34 - 10 = 5 = E
(37 + 12 + 46) / (49 - 34 -10) = 95 / 5 = 19 = S

Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar ik ben klaar! De verborgen boodschap in de coördinaten telt 8 letters en luidt klaar en duidelijk:
MOL SENNE
(...)
(Er zijn nog veel meer verbanden tussen al deze getallen te ontdekken, maar ik laat die hier in deze kortere versie van dit TNVH voor de Hollanders maar even terzijde, het ging over 'verdubbeling', verdubbelaars en dergelijke. De Nederlanders zijn rekenwonderen genoeg om dat zelf uit te vissen...)
In dezelfde opdracht ‘Vurige molboekjes’ vernamen we ook met 100 procent zekerheid dat Senne geboren is in 1995. Het zal wel geen toeval zijn dat ook zijn geboortejaar op een dubbele manier verscholen zit in diezelfde GPS-coördinaten, een keer in de verkorte versie (’95) en een keer in de lange versie (1995).

’95 is simpel: 49 + 46 = 95

1995 vinden we door alle getallen één keer te gebruiken en 49 en 46 twee keer. Werk deze rekensom waarin alle bewerkingen voorkomen maar eens zelf uit (ja, de haakjes staan juist, mijn jongste zoon heeft ze gezet):
(49 + 46) x {[(12 + 10)] – [(49 – 46) / (37 – 34)]} = 95 x 21 = 1995

Uit de GPS-coördinaten wisten we op een wiskundige manier de geheime boodschap te achterhalen die absolute zekerheid biedt over de identiteit van de enige echte Mol van het seizoen Sicilië 2024: Mol Senne, de Kempenzoon die het niet kan laten vals te spelen, zoals hij al in zijn selectiegesprekken ridderlijk toegaf:



Grazie mille, hé boyke!
Ciaokes!

(c) Klaartje WieisdeMol spin-off 04/05/2024
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 18:17:33 door Klaartje76 »