Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14035 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2024, 14:09:28 »
En jawel hoor.
De kerk waar ze voor staan tijdens het dansen is de Chiesa San Michele (ofte St-Michaëlskerk)

Het kostte me enige tijd om de plek te vinden in google maps, maar hier een print-screen. één van uit de uitzending en één van google streetview
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2024, 17:04:32 »
Mooie vondst!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2024, 17:11:23 »
Citaat
Insta mollevi: Het centrum van Grammichele heeft een uniek zeshoekig stratenpatroon rond het centrale plein dat ook een regelmatige zeshoek is.

Toeval dat de verdubbelaar die vorm heeft? De beschermheilige van deze plaats is aartsengel Michaël.

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2024, 19:26:45 »
Ik heb wellicht een leuke theorie die met de terugkomst van de doos van pandora gelinkt kan worden. Toen was de hint dat de doos tussen 4 en 6 haar geheimen liet zien, en bleek het kaartje van de mol tussen naam 4 en naam 6 te zitten. 

Aan het begin van de aflevering stelt Gilles aan alle kandidaten de vraag of zij wel of niet de mol zijn, op deze volgorde: Charlotte, Bernard, Karolien, Senne, Lynn, Stephanie, Michael, Gillian, Martha en Philippe. Als we hier tussen 4 en 6 kijken, komen we bij Lynn.

 Zij heeft (blijkt uit opdracht 1.1) aangegeven dat ze niet de mol wilde zijn, maar misschien toch later in het wervingsgesprek bijgedraaid?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2024, 19:32:29 »
Aangezien de doos van pandora verwees naar de mol in griekenland en iemand in deze groep ook uit de woonplaats van die mol afkomstig is , zal ik zeker extra gaan letten op senne.

Zet in de doos een briefje met de mol is akomstig uit westerlo en je hebt een prima verwijzing naar seizoen griekenland, met een acurate verwijzing naar se huidige mol

Tel daarbij de kleuren van se vlag van westerlo ( op forum al paar keer vermeld) en je ziu zomaar een theorie kunnen hebben naar senne

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2024, 20:42:26 »
Aangezien de doos van pandora verwees naar de mol in griekenland en iemand in deze groep ook uit de woonplaats van die mol afkomstig is , zal ik zeker extra gaan letten op senne.

Zet in de doos een briefje met de mol is akomstig uit westerlo en je hebt een prima verwijzing naar seizoen griekenland, met een acurate verwijzing naar se huidige mol

Tel daarbij de kleuren van se vlag van westerlo ( op forum al paar keer vermeld) en je ziu zomaar een theorie kunnen hebben naar senne

De kleuren die zogezegd naar Westerlo verwijzen vind ik persoonlijk vrij mager.
Rood, blauw en geel zijn nu eenmaal primaire kleuren die vaak voorkomen bij opdrachten, over alle seizoenen heen. Reddingsvesten zijn meestal geel of oranje, dus pakken ze geel omdat dit beter oogt op beeld. Er waren rode, gele en blauwe tonnen, maar ook paarse en groene. De drukknop was rood: noem aub 1 seizoen waar de drukknoppen niet rood waren? Ik zal je in de plaats 9 seizoenen geven waar dat wel het geval was.
Die primaire kleuren rood, blauw, geel zijn trouwens ook de kleuren van de vlag van Antwerpen.
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2024, 21:24:34 »
Hmm ik ken se vlag van antwerpen als rood en witte banen horizontaal , maar dat kan een andere vlag zijn .

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2024, 21:33:17 »
De kleuren die zogezegd naar Westerlo verwijzen vind ik persoonlijk vrij mager.
Rood, blauw en geel zijn nu eenmaal primaire kleuren die vaak voorkomen bij opdrachten, over alle seizoenen heen. Reddingsvesten zijn meestal geel of oranje, dus pakken ze geel omdat dit beter oogt op beeld. Er waren rode, gele en blauwe tonnen, maar ook paarse en groene. De drukknop was rood: noem aub 1 seizoen waar de drukknoppen niet rood waren? Ik zal je in de plaats 9 seizoenen geven waar dat wel het geval was.
Die primaire kleuren rood, blauw, geel zijn trouwens ook de kleuren van de vlag van Antwerpen.

De vlag van Antwerpen is rood en wit, de vlag van de provincie Antwerpen is geruit rood-wit-geel en blauw.

In navolging van de bekendmaking van de kandidaten aan de hand van de kleuren van de Italiaanse vlag, vind ik hem wel verdedigbaar.


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2024, 21:34:58 »
Misschien verwar ik de provincievlag Antwerpen en de stad Antwerpen. 🙃
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2024, 21:38:03 »
Ik wist het ook niet zeker , heb 1,5 jaar in antwerpen gewoond en dacht dat het rood wit was voor stad, maar ik twijfelde. Bij deze oogeklaard merci  ::bravo::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 26-03-2024, 08:57:22 »
Ik heb wellicht een leuke theorie die met de terugkomst van de doos van pandora gelinkt kan worden. Toen was de hint dat de doos tussen 4 en 6 haar geheimen liet zien, en bleek het kaartje van de mol tussen naam 4 en naam 6 te zitten. 

Aan het begin van de aflevering stelt Gilles aan alle kandidaten de vraag of zij wel of niet de mol zijn, op deze volgorde: Charlotte, Bernard, Karolien, Senne, Lynn, Stephanie, Michael, Gillian, Martha en Philippe. Als we hier tussen 4 en 6 kijken, komen we bij Lynn.

 Zij heeft (blijkt uit opdracht 1.1) aangegeven dat ze niet de mol wilde zijn, maar misschien toch later in het wervingsgesprek bijgedraaid?

Phillippe hangt dan weer als nummer 5 bij de 1e opdracht

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 26-03-2024, 16:58:16 »


Aanwijzing naar Charlotte? ::regenboog::

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline CX gamer

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 26-03-2024, 22:49:06 »
Zijn we iets met het schip nummer 1MZ 438 DX (in beeld tijdens 24:24)? Ik dacht dat schepen doorgaans namen hebben ipv codes.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 27-03-2024, 00:26:14 »
Marine Traffic kent die registratie gek genoeg niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 27-03-2024, 12:14:01 »

Aanwijzing naar Charlotte? ::regenboog::

Stoooop ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bakkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 27-03-2024, 13:56:39 »
Weet niet of dit al opgemerkt is:

In de trailer van zaterdag, waar Gilles de Mol een briefing heeft gegeven, lijkt hij een morsecode te knippereren met zijn ogen.
Ik kan er dit wel uithalen:
… - . .- -. …. .-  -. .. .
Wat overeenkomt met Stéphanie. Hij knippert alleszins niet regelmatig met zijn ogen?

Offline Shopliftersunite

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2024, 10:13:59 »
Ik heb wellicht een leuke theorie die met de terugkomst van de doos van pandora gelinkt kan worden. Toen was de hint dat de doos tussen 4 en 6 haar geheimen liet zien, en bleek het kaartje van de mol tussen naam 4 en naam 6 te zitten. 

Aan het begin van de aflevering stelt Gilles aan alle kandidaten de vraag of zij wel of niet de mol zijn, op deze volgorde: Charlotte, Bernard, Karolien, Senne, Lynn, Stephanie, Michael, Gillian, Martha en Philippe. Als we hier tussen 4 en 6 kijken, komen we bij Lynn.

Dit vind ik wel een hele goeie en had deze ook zien passeren op demolfansite instagram.
Zeker in het licht van de "2" dit jaar, de doos die terugkomt kan dit wel iets betekenen.
Enige zwakte van deze theorie is dat je tussen eender welke 4 en 6 sequenties kan kiezen... zit ergens nog een cognitieve bias in.
Nu, de volgorde die jij aanhaalt, is natuurlijk een interessante. Benieuwd wat er in die doos zit   :)


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 29-03-2024, 13:43:34 »
Er zou een hint naar de mol kunnen zitten in de verdubbelaars. En die zou op Bernard kunnen slaan.

In aflevering 1 wordt niet alleen Charlotte met haar achternaam genoemd, maar ook Bernard. Zijn achternaam is: Balcaen.
Bernard heeft als initialen: B. B. Twee b's dus.
Dan over de vraagtekens, ook wel 'verdubbelaars' genoemd. De B is de tweede letter van ons alfabet.
En laat Bernard ook nog eens twee verdubbelaars pakken... Hij pakt zijn eigen initialen: 2 (B), 2 (B)... de initialen van de mol???

Edit: In het woord verdubbelaar zit het initiaal van Bernard Balcaen: verduBBelaar!
« Laatst bewerkt op: 29-03-2024, 21:02:58 door ThaStayFan »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 29-03-2024, 14:05:23 »
Dan kan het evengoed een hint zijn naar Michael Moens.
Of Corbillo Colom.
I was blind but now I can see

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 29-03-2024, 14:34:19 »
Dan kan het evengoed een hint zijn naar Michael Moens.
Of Corbillo Colom.

Neen, de M en de C zijn niet de tweede letter van het alfabet.