Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14060 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 29-03-2024, 14:54:39 »
Maar de verdubbelaar gaat al iets zijn wat ze bedacht hebben ver vóór ze een mol hebben gekozen. Een heleboel van de opdrachten zijn waarschijnlijk gebaseerd op de verdubbelaar en dus is de verdubbelaar niet iets dat ze bedacht hebben een maand voor vertrek (wanneer ongeveer de mol gekozen werd). Dat ze een 2 op een verdubbelaar zetten lijkt me ook logisch.
Dat de mol 2 verdubbelaars opduikt is op voorhand geen zekerheid: als de kandidaten aan de andere kant van de boot alles onmiddelijk perfect doen zijn ze binnen de 5min vrij. Bernard (als mol) weet ook niet zeker of hij als eerste mag duiken. Voor hetzelfde geld schaar-steen-papieren ze erom en duikt Senne eerst en vist hij ze alledrie tegelijk op.

De vorm van de verdubbelaars vind ik dan weer wel opmerkelijk, maar die verwijst wel naar een andere kandidaat als mol.


I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 29-03-2024, 15:05:26 »
Maar de verdubbelaar gaat al iets zijn wat ze bedacht hebben ver vóór ze een mol hebben gekozen. Een heleboel van de opdrachten zijn waarschijnlijk gebaseerd op de verdubbelaar en dus is de verdubbelaar niet iets dat ze bedacht hebben een maand voor vertrek (wanneer ongeveer de mol gekozen werd). Dat ze een 2 op een verdubbelaar zetten lijkt me ook logisch.
Dat de mol 2 verdubbelaars opduikt is op voorhand geen zekerheid: als de kandidaten aan de andere kant van de boot alles onmiddelijk perfect doen zijn ze binnen de 5min vrij. Bernard (als mol) weet ook niet zeker of hij als eerste mag duiken. Voor hetzelfde geld schaar-steen-papieren ze erom en duikt Senne eerst en vist hij ze alledrie tegelijk op.

De vorm van de verdubbelaars vind ik dan weer wel opmerkelijk, maar die verwijst wel naar een andere kandidaat als mol.


Das mooi???
Als je er nou ook nog bijizet welke stad dat is en welke kandidaat in welke stad woont dan kunnen we er ook nog wat mee.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 29-03-2024, 15:11:47 »
Grammichele, een stad in Sicilië. Michele verwijst naar San Michele arcangelo, ofte (aartsengel Sint-Michaël)
I was blind but now I can see

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 29-03-2024, 16:25:02 »
Dan kan het evengoed een hint zijn naar Michael Moens.
Of Corbillo Colom.

Wat betreft Coco bedacht ik nog dat het 2x de beginletters zijn van de vorige mol, of beter gezegd de eerste 2 letters van de vorige mol. Soort van verdubbeling van de mol dus.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2024, 16:28:11 door tureluurs »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 29-03-2024, 18:27:17 »
Het lijkt me nog wel een mogelijkheid dat de kaartjes van seizoen 8 nog gewoon in de doos van Pandora zitten.  >:D
Dat zit de naam van de mol van dit seizoen er mogelijk nog steeds wel in… namelijk Jo-lien (lien van Karolien) met een stukje eraf.
Net als bij de urls die verwezen naar de kandidaten pagina’s op de play vier website. Daarbij waren van een aantal namen letters weggevallen. (Nu overigens niet meer, het zijn nu weer volledige voornamen).

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2024, 22:22:40 »
Er zou een hint naar de mol kunnen zitten in de verdubbelaars. En die zou op Bernard kunnen slaan.

In aflevering 1 wordt niet alleen Charlotte met haar achternaam genoemd, maar ook Bernard. Zijn achternaam is: Balcaen.
Bernard heeft als initialen: B. B. Twee b's dus.
Dan over de vraagtekens, ook wel 'verdubbelaars' genoemd. De B is de tweede letter van ons alfabet.
En laat Bernard ook nog eens twee verdubbelaars pakken... Hij pakt zijn eigen initialen: 2 (B), 2 (B)... de initialen van de mol???

Edit: In het woord verdubbelaar zit het initiaal van Bernard Balcaen: verduBBelaar!

Op de tafel bij de filmknop liggen ook nog eens twee boeken. B.B.
Er rijden ook nog eens twee Bmw's rond: B.B.
In die kamer zie je ook een oude kaart en wereldbol, en dat zijn allemaal items van een leerkracht. Maar goed, ik zit dus flink te focussen op Bernard. Beetje bruut veel...
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 22:11:10 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 31-03-2024, 13:55:31 »
Als Bernard zijn vrijstelling en de vier verdubbelaars pakt, liggen er boeken op tafel. Op de bovenste lijkt te staan: Italia ici mio. Of te wel Italië, hier ben ik.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 31-03-2024, 19:57:49 »
Als liefhebber van filmmuziek viel het me op dat 'The theme of the Godfather' een van de eerdere thema's is in de serie - Michael Corleone? Dan volgt een stukje van de Jedi (Binary Sunset is eigenlijk van John Williams)- waar Michael Bay 'Kenobi' geregiseerd heeft...

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 31-03-2024, 20:07:45 »
Dit vind ik wel een hele goeie en had deze ook zien passeren op demolfansite instagram.
Zeker in het licht van de "2" dit jaar, de doos die terugkomt kan dit wel iets betekenen.
Enige zwakte van deze theorie is dat je tussen eender welke 4 en 6 sequenties kan kiezen... zit ergens nog een cognitieve bias in.
Nu, de volgorde die jij aanhaalt, is natuurlijk een interessante. Benieuwd wat er in die doos zit   :)


En hij werd genoemd in Café de Mol! Weet iemand of demolfansite hun hints van dit forum haalt? (en of dat dus mijn theorie is geweest? zij linken het namelijk toevallig ook aan de “ben jij de mol”-vraag 👀)

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2024, 21:35:55 »
Flauwe verklaring: de stagiair heeft de helft van de URL's gemaakt als inwerkopdracht.  ;D
Betere verklaring: ik had een tijd zelf een website, en die URL's werden automatisch aangemaakt op basis van de titel van de pagina.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2024, 22:11:46 »
“Alles komt terug” = weer Philippe als mol?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 31-03-2024, 22:15:47 »
Overigens ook nog eens tijdens Pasen gezegd...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 31-03-2024, 22:28:47 »
Nog eentje voor de Lolo-tunnel, nu ze nog een weekje mag blijven.

De doos van Pandora is terug en kwam in beeld samen met de boot.
4 en 6 zijn het werkgerief en de kinderstoel, mooi samen in beeld gebracht.




We zien een beginsituatie (die niet overeenkomt met de echte beginsituatie) die overgaat naar de correcte oplossing.
Als we die 4 en 6 als één geheel beschouwen, en de situaties over elkaar leggen, dan zit Charlotte tussen de vieren en zessen.



Samengevoegd:



Offline WS

  • Forumlid
EINDE AFL. 2 - Lynn is de mol? ('De naam van de mol is:')
« Reactie #73 Gepost op: 31-03-2024, 23:09:12 »
Ik heb een (mogelijke) hint gevonden naar Lynn:  ::regenboog::
Die -dekselse- doos van Pandora
Gilles toont ons dat de naam er te zien is in het deksel, maar staat die wel degelijk ONDER 'de naam van de mol is:'? Het zou een goede hint kunnen zijn als dit niet zo is!
Ik heb even gezocht en merkte zonet een paar ZEER verdachte lijnen in het hout:
Zie bijlage (zien jullie dit ook (laat ajb weten in een reactie)? de L staat boven de pijl...)
 ::oink::
Trouwens: de blacklight hing onder tafel, ze zouden het risico nooit nemen dat er iemand die per ongeluk vond & de naam wist, dan zou het spel 'verpest' zijn, dus waarom ook niet een andere manier om de naam te zien?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 23:15:16 door WS »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 31-03-2024, 23:16:19 »
Ik zie het echt niet hoor.. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: EINDE AFL. 2 - Lynn is de mol? ('De naam van de mol is:')
« Reactie #75 Gepost op: 31-03-2024, 23:25:36 »
Ik heb een (mogelijke) hint gevonden naar Lynn:  ::regenboog::
Die -dekselse- doos van Pandora
Gilles toont ons dat de naam er te zien is in het deksel, maar staat die wel degelijk ONDER 'de naam van de mol is:'? Het zou een goede hint kunnen zijn als dit niet zo is!
Ik heb even gezocht en merkte zonet een paar ZEER verdachte lijnen in het hout:
Zie bijlage (zien jullie dit ook (laat ajb weten in een reactie)? de L staat boven de pijl...)
 ::oink::
Trouwens: de blacklight hing onder tafel, ze zouden het risico nooit nemen dat er iemand die per ongeluk vond & de naam wist, dan zou het spel 'verpest' zijn, dus waarom ook niet een andere manier om de naam te zien?

Wie weet staat er onder: Zit in het verborgen vak? Of: Zit niet in deze doos.

Als die er staat zal het helemaal onderaan zijn.
Ga je echt niet zien hoor.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: EINDE AFL. 2 - Lynn is de mol? ('De naam van de mol is:')
« Reactie #76 Gepost op: 1-04-2024, 03:48:03 »
Trouwens: de blacklight hing onder tafel, ze zouden het risico nooit nemen dat er iemand die per ongeluk vond & de naam wist, dan zou het spel 'verpest' zijn, dus waarom ook niet een andere manier om de naam te zien?

Ze wisten natuurlijk ook dat de aftellende klok voor genoeg paniek ging zorgen zodat je geen tijd meer hebt om de doos eens rustig te onderzoeken.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 1-04-2024, 08:51:28 »
Als liefhebber van filmmuziek viel het me op dat 'The theme of the Godfather' een van de eerdere thema's is in de serie - Michael Corleone? Dan volgt een stukje van de Jedi (Binary Sunset is eigenlijk van John Williams)- waar Michael Bay 'Kenobi' geregiseerd heeft...

Tot nog toe heeft Michael Bay geen enkel Star Wars project geregisseerd. Deborah Chow was de regisseur van Kenobi.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 1-04-2024, 18:07:06 »
Tot nog toe heeft Michael Bay geen enkel Star Wars project geregisseerd. Deborah Chow was de regisseur van Kenobi.
Sorry - my bad... Iets te gretig.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 2-04-2024, 13:20:29 »
Voorlopig zit er in elke aflevering een Wilhelm scream gemonteerd.
Aflevering 1: Sprong van Stéphanie in het water
Aflevering 2: Explosie van de bom van Senne

Is wel een running gag onder geluidmonteurs wereldwijd om die schreeuw overal in te monteren, dat werd ooit aangehaald in de Nerdland podcast. Daarop kwam reactie van Vlaamse geluidmonteurs die de schreeuw nog meer gingen toepassen (oa in Thuis en De Mol vorige seizoenen). Nu dus weer wellicht in elke aflevering. Ofwel toch een hint op één of andere manier.