Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 16003 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 14-04-2024, 23:27:01 »
 ::vergroot::

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 14-04-2024, 23:32:43 »
Ik meen iets Italiaans te horen. Maar ik kan het niet verstaan.
Fragment op 55:46 in de aflevering, achterstevoren gespeeld dus.

http://www.sndup.net/mbg3
Ciao cia, tot ziens.
Of Ciao cha, Hallo cha(rlotte)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 14-04-2024, 23:50:33 »
In de aflevering vanavond. Beeld uit de vooruitblik vorige week. Is de Mol linkshandig?

Bij de shots van de mol in de hackersroom zien we een aantal keer duidelijk dat de mol met links op enter drukt en met links de intercom indrukt.

Om mezelf antwoord te geven op de vraag hierboven: We zien bij de mario-opdracht met de bananen pakken dat er in de control room een shot is van Bernard, dan een linkerhand die de intercom indrukt, dan een shot van Senne. Dus een van beiden zou linkshandig kunnen zijn. Maar wat zeker is, is dat we constant Michaël dingen zien pakken/tillen met links; de opdracht-brief, de waterafsluiters, de bananen, de booster die omhoog kwam drijven, de eerste pvc buis, en last but not least de pizzaplank, kortim ik durf wel te stellen dat Michaël linkshandig is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 15-04-2024, 12:48:04 »
Een halfbakken theorie.. Het lijkt me leuk als er ergens een referentie te vinden zou zijn naar Monty Mole uit Super Mario. Misschien iets dat we daarmee kunnen verbinden?
Het viel me nog wel op dat Stéphanie op blote voeten door het parcours ging. En Monty mole heeft ook blote voetjes. Maar heel sterk vind ik die eigenlijk echt niet. Misschien juist wel op blote voeten omdat dan de overall makkelijker aan gaat?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 15-04-2024, 13:19:58 »
Een halfbakken theorie.. Het lijkt me leuk als er ergens een referentie te vinden zou zijn naar Monty Mole uit Super Mario. Misschien iets dat we daarmee kunnen verbinden?
Het viel me nog wel op dat Stéphanie op blote voeten door het parcours ging. En Monty mole heeft ook blote voetjes. Maar heel sterk vind ik die eigenlijk echt niet. Misschien juist wel op blote voeten omdat dan de overall makkelijker aan gaat?
Houding doet me wel denken aan de zwijgopdracht, Michaël met zijn beentjes in de lucht

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 15-04-2024, 20:31:35 »
Monty mole:

Offline Molise

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 16-04-2024, 00:09:28 »
Bij de shots van de mol in de hackersroom zien we een aantal keer duidelijk dat de mol met links op enter drukt en met links de intercom indrukt.

Om mezelf antwoord te geven op de vraag hierboven: We zien bij de mario-opdracht met de bananen pakken dat er in de control room een shot is van Bernard, dan een linkerhand die de intercom indrukt, dan een shot van Senne. Dus een van beiden zou linkshandig kunnen zijn. Maar wat zeker is, is dat we constant Michaël dingen zien pakken/tillen met links; de opdracht-brief, de waterafsluiters, de bananen, de booster die omhoog kwam drijven, de eerste pvc buis, en last but not least de pizzaplank, kortim ik durf wel te stellen dat Michaël linkshandig is.

In het begin van de aflevering schrijft hij wel met rechts.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 16-04-2024, 07:39:37 »



Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 16-04-2024, 08:26:01 »
::vergroot::

Goed gezien. Een klassieker, wel niet meer zo origineel.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 16-04-2024, 10:56:22 »
Ik ben rechtshandig en ik druk wel eens met links op enter of backspace als ik de muis ondertussen bedien met mijn rechterhand. Als de intercom aan mijn linkerschouder had gestaan zou ik die ook met links hebben ingedrukt. Ik zie hier eigenlijk geen bewijs in voor links- of rechtshandigheid.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 16-04-2024, 11:12:33 »
Bij de laatste opdracht in aflevering 1 waar de vrijstelling kon gewonnen worden kijkt Michaël tot 37 seconden naar het filmpje. Op dat moment is hijzelf in beeld. Zou een leuk shot zijn voor aflevering 9 dat hij dan zegt: "Gilles, ik stop hier want ik heb de mol gezien."

Puur spelmatig gezien, slaat op dat moment stoppen, ook helemaal nergens op. Het is of een domme kandidatenmove of een ongeïnteresseerde molhouding (of een leuk beeld voor de laatste aflevering).

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 16-04-2024, 14:38:10 »
Voor de enkeling die Charlotte nog verdenkt:


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 16-04-2024, 14:40:50 »
Voor de enkeling die Charlotte nog verdenkt:



Ik zou bijna eerder zeggen 'voor degene die Charlotte nog niet verdenkt' want dit is wel een mooie hoor!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 16-04-2024, 15:06:11 »
Bij de shots van de mol in de hackersroom zien we een aantal keer duidelijk dat de mol met links op enter drukt en met links de intercom indrukt.

Om mezelf antwoord te geven op de vraag hierboven: We zien bij de mario-opdracht met de bananen pakken dat er in de control room een shot is van Bernard, dan een linkerhand die de intercom indrukt, dan een shot van Senne. Dus een van beiden zou linkshandig kunnen zijn. Maar wat zeker is, is dat we constant Michaël dingen zien pakken/tillen met links; de opdracht-brief, de waterafsluiters, de bananen, de booster die omhoog kwam drijven, de eerste pvc buis, en last but not least de pizzaplank, kortim ik durf wel te stellen dat Michaël linkshandig is.

Deze theorie wordt nog versterkt naar mijn mening daar alle geldzakken in de Centuripe ook aan de linkerkant van het "lichaam" werden gedropt (Hoofd, linkerschouder, Linkerbeen, Linkervoet). Hier zit dus mogelijk wel een hint naar Michaël in.
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 16-04-2024, 18:53:07 »
Deze theorie wordt nog versterkt naar mijn mening daar alle geldzakken in de Centuripe ook aan de linkerkant van het "lichaam" werden gedropt (Hoofd, linkerschouder, Linkerbeen, Linkervoet). Hier zit dus mogelijk wel een hint naar Michaël in.
Maar Michaël is niet linkshandig, want hij schrijft in het begin van de aflevering met rechts in zijn boekje, zoals hier enkele posts eerder slim opgemerkt is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 16-04-2024, 18:57:15 »
Ik had dat al gepost nav van het centuripe verhaal.

Overigens.. omdat iemand met rechts schrijft betekent niet persé dat diegene rechtshandig is.

Ik schrijf met links maar doe verder alles maar dan ook echt al het andere met rechts. Ook n pc muis .. ook voetballen, tennis etc etc. Ben echt rechts.
Behalve met schrijven

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 16-04-2024, 19:28:35 »
Ik had dat al gepost nav van het centuripe verhaal.

Overigens.. omdat iemand met rechts schrijft betekent niet persé dat diegene rechtshandig is.

Ik schrijf met links maar doe verder alles maar dan ook echt al het andere met rechts. Ook n pc muis .. ook voetballen, tennis etc etc. Ben echt rechts.
Behalve met schrijven
Dan ben je toch nog steeds linkshandig? Hoe dan ook, als het niet eens eenduidig is, kan ik hier ook geen tip in zien.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 16-04-2024, 20:12:40 »
Ik zou bijna eerder zeggen 'voor degene die Charlotte nog niet verdenkt' want dit is wel een mooie hoor!

Nou nog eentje voor de tunnel dan:
Ijzersterke mol. ijzer heeft het atoomnummer 26. Charlotte is 26 jaar oud.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 16-04-2024, 20:50:30 »
Even n close up gepakt van de pupil van Gilles uit afl 1 als hij tegenover de mol zit.
Wat met contrast gespeeld en en met het licht.

En het zal ongetwijfeld toeval zijn want kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij de mol is.
Gevalletje pareidolie of dat de contrastbewerking opvallend op Senne is gaan lijken.

(Heb er eigenlijk weinig mee gedaan behalve opgelicht en contrast omhoog)

Maar mocht Senne de mol zijn heb ik m ontdekt in de pupil van Gilles 🙋🏼‍♀️😆

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 16-04-2024, 21:11:55 »
In het begin van de aflevering schrijft hij wel met rechts.

Natuurlijk moet hij voor dit shot voor de show met rechts schrijven. In aflevering 1 met Karolien op de kame,r schrijft hij ook met rechts. Maar het is dan ook niet voor niets dat hij meteen zegt 'misschien moet jij schrijven want ik kan mijn eigen handschrift niet eens lezen"  ::vergroot::