Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 15871 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 16-04-2024, 21:17:30 »
Maar het is dan ook niet voor niets dat hij meteen zegt 'misschien moet jij schrijven want ik kan mijn eigen handschrift niet eens lezen"  ::vergroot::

Dat vind ik echt n leuke  ::vergroot::

Offline WS

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 16-04-2024, 22:59:48 »
Maar mocht Senne de mol zijn heb ik m ontdekt in de pupil van Gilles 🙋🏼‍♀️😆

Als het senne is dan is dit wel zeer slim gevonden! Ik denk echter net als jou dat de kans klein is dat hij de mol is, dus misschien heeft Gilles dit niet opgenomen met de echte mol voor hem, omdat het risico bestond dat iemand in zijn ogen iets zou zien? Goed gedaan wel! Het is duidelijk iemand maar misschien niet diegene die we denken dat het is   ::ok::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 16-04-2024, 23:11:08 »
Mooi gedaan, FS ::ok::. Maar ik denk ook dat dit plaatje toeval is, ongeacht of Senne de Mol is of niet. Want als dit een beeld van de Mol is kijkt hij/zij gewoon naar de zijkant, en dat lijkt me niet het geval.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 17-04-2024, 02:43:54 »
In het begin van de aflevering schrijft hij wel met rechts.

Op de tweede foto lijkt de omgeving van Michaël meer op een park ergens in Vlaanderen dan op Sicilië, ook de kleuren zijn anders ( blauwiger, minder zonnig) dan bij de anderen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 17-04-2024, 03:13:01 »
Michael doet wel zijn best om te lijken op Monty Mole (Annebeestje) met zijn banaan aan 1 kant in de mond alsof het 1 tandje is, de hele laatste 5 meter lang. En een lange buis zonder uch gaten is toch mogelijk, maar Michael krijgt het voor elkaar om het lange stuk dat Stephanie aangeeft niet te gebruiken, maar wel 5 koppelstukken met opening op rij aaneen te rijgen, die dan ook nog eens opgehoogd worden. Bij Lynn zelfde verhaal, een lang stuk ligt te wachten om horizontaal gebruikt te worden, maar wordt verticaal gebruikt. Bouwt hij een mollentunnel met af een toe een lang pijpje naar boven?

Bij Mario kart laat een bliksemschicht andere coureurs krimpen en zorgt juist een superpaddenstoel (_Malle_Molloot) voor een snelheidsboost. Die superpaddenstoel doet denken aan een grote paddenstoel en kabouter spillebeen met zijn beentjes in de lucht, net als Monty Mole (Vonne1968).

Michael heeft een plaatje van een otter op zijn trui, een speels diertje dat aan watersport gaat doen. Heeft de otter toevallig iets met Mario Bros te maken of met het spelen met het water?

#160 FS
Lynn gaat op de middelste stoel zitten als Michael nog rechts in beeld staat en even later gaat Michael grijnzend op de middelste stoel zitten. Benieuwd welk verhaal hij heeft opgehangen om tussen Lynn en Charlotte in te kunnen zitten.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2024, 04:48:52 door Crapuleke »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 17-04-2024, 08:48:13 »
Ja dat maakt m nog mooier

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 17-04-2024, 14:26:43 »
Natuurlijk moet hij voor dit shot voor de show met rechts schrijven. In aflevering 1 met Karolien op de kame,r schrijft hij ook met rechts. Maar het is dan ook niet voor niets dat hij meteen zegt 'misschien moet jij schrijven want ik kan mijn eigen handschrift niet eens lezen"  ::vergroot::
Sorry, maar dit slaat toch nergens op? Waarom zouden ze hem ineens met rechts laten schrijven. Zijn familie en vrienden thuis hebben dan ook meteen door dat er iets niet klopt.

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 17-04-2024, 14:46:22 »
Er wordt volgens mij ook veel te veel gewicht gehangen aan dat ene shot met die linkerhand op de entertoets. Ik ken niemand die z'n toetsenbord niet gewoon met twee handen bedient (linkerhand voor de linkerhelft en rechterhand voor de rechterhelft).

Ik gebruik m'n linkerhand wel eens voor de enter of de pijltjes als ik de muis ondertussen met rechts bedien, dat lijkt me hier het meest waarschijnlijke scenario.


Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 17-04-2024, 14:55:50 »
Dan ben je toch nog steeds linkshandig? Hoe dan ook, als het niet eens eenduidig is, kan ik hier ook geen tip in zien.

Ja, ik heb alle beelden van Michaël eens nagekeken gisteren. Schrijven doet hij steevast met rechts, al heb ik hem één keer met een pen in zijn linkerhand gezien, maar toen was hij niet echt aan het schrijven.
Verder voert hij dan weer heel veel acties met links uit, die ik, als rechtshandige met rechts zou doen. Hij gebruikt zijn linkerhand om dadels uit een boom te plukken en te eten. (behind the scenes), hij draagt de pizzasteel anders dan ik zou dragen (de manier hoe Michaël ze vasthoudt is heel onnatuurlijk voor mij als rechtshandige), hij pakt geregeld dingen aan met zijn linkerhand.
Anderzijds houdt hij bijvoorbeeld de ijshoorntjes vast met zijn rechterhand.
Er valt dus geen lijn in te trekken. Allicht een geval van ambidextrie.
I was blind but now I can see

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 17-04-2024, 17:00:18 »
Tweehandig, verdubbelaar ... ;D

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 18-04-2024, 09:21:43 »
Waarschijnlijk al eerder genoemd, de pincode van de telefoon van de kapper is 1741
Bij elkaar opgeteld 13, de 13e letter = M. Zetten we de verdubbelaar in krijg je MM = Michaël Moens.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 18-04-2024, 09:30:24 »
Ik heb even naar de quotes gekeken, misschien verwijst deze oplossing naar de mol.

MLOL

Michael lol
Mol Lynn

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 18-04-2024, 16:18:11 »
MOL LOLO?

Online Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 18-04-2024, 20:06:16 »
In aflevering 4 wordt elke kandidaat door GDC naar voor geroepen om te verifiëren of hij/zij de mogelijke afvaller is.
We horen in de montage van elke kandidaat de naam zeggen behalve... van 1 kandidaat... die zien we enkel in beeld voorbij GDC passeren zonder dat haar naam genoemd wordt, nl. Stephanie.

De Mol kan nooit de afvaller zijn en is de enige persoon die niet genoemd wordt, dan bijgevolg ook De Mol?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 18-04-2024, 21:01:33 »
Sorry, maar dit slaat toch nergens op? Waarom zouden ze hem ineens met rechts laten schrijven. Zijn familie en vrienden thuis hebben dan ook meteen door dat er iets niet klopt.
Afgezien van de felheid van je afkeuring, is het wel een goede opmerking, blijft echter staan dat zijn handschrift (met rechts) bijna niet leesbaar is en hij verder behoorlijk veel linkshandig doet (zie marivwae). Het kan allebei, (heel vroeger werden kinderen in nl verplicht met rechts te leren schrijven ook al waren ze linkshandig). Daarnaast zien we ook Senne met links de intercom indrukken, dus ik sluit nog niets helemaal uit.



Grappig dat Gilles na het scherm kijken zegt "Zo, de afvaller weet het nu. Hij of zij zit in ons midden".
Dat had dus ook kunnen slaan op de afvaller -> reden dat Michaël opeens zenuwachtig wordt.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2024, 21:07:17 door Mollem »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 19-04-2024, 10:44:43 »
Bij de exit van Coco laten ze de volgende beelden achtereen zien als Michaël over haar praat.

Melone .. anagram “een mol”

Terwijl het vaniglia was tijdens dit moment in werkelijkheid 

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 19-04-2024, 12:17:49 »
Mooie! Zou zomaar een hint kunnen zijn naar Michaël.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 19-04-2024, 13:02:39 »

Grappig dat Gilles na het scherm kijken zegt "Zo, de afvaller weet het nu. Hij of zij zit in ons midden".
Dat had dus ook kunnen slaan op de afvaller -> reden dat Michaël opeens zenuwachtig wordt.

Gilles zegt dit nádat iedereen zijn/haar scherm heeft gezien. Michaël wéét dan toch dat hij NIET de afvaller is. Waarom zou hij op basis daarvan zenuwachtig moeten zijn?
I was blind but now I can see

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 19-04-2024, 13:59:14 »
Had hierover al iets gezet in de topic van Stéphanie.
Volgens mij laat ze de knop los om door de walkie talkie te spreken in de gevangenis opdracht van aflevering 2, is toch 100% mollengedrag en dan wordt het nog eens verstopt door de montage met ne lens flare.
Niet letten op de kleuren van de screenshots, is een filter om de rode pixels duidelijker te zien omdat ze er een lens flare over gezet hebben om het wat te verbergen  ::vergroot::


Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 19-04-2024, 14:41:03 »
Goed gespot inderdaad  ::ok::, maar ik meen zoiets ook te zien rond 42:15 wanneer Philippe de portofoon vast heeft. Daar lijkt het lampje uit zichzelf uit te gaan, tenzij ze er daar ook een lens flare overheen gemonteerd hebben. Kan je die misschien ook eens met dat filter bekijken? :)