Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17538 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 22-04-2024, 21:43:33 »
Alles komt terug.
Als je van alle woorden behalve mol 1 letter neemt en terugleest staat er Senne

De dekselse doos.. daar moet de hint zitten.. in de deksel
Wel een mooie, en uitlegbaar.


Was er hier niet iemand die zich bezig hield met de metalen ijzer(sterke), lood(gieter), goud(waarde), (ver)zilver(en) (zilveren lepel) is er nu bijgekomen. Voor wat het waard is.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 22-04-2024, 22:39:37 »
Alles komt terug.
Als je van alle woorden behalve mol 1 letter neemt en terugleest staat er Senne

De dekselse doos.. daar moet de hint zitten.. in de deksel

Ja…maar dan zit er geen logica in welke letters je moet kiezen. En Senne is nu ook wel een naam bestaande uit letters die in Scrabble niet veel punten opleveren.
En waarom moet mol dan weggelaten worden?
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 22-04-2024, 22:55:31 »
Ja…maar dan zit er geen logica in welke letters je moet kiezen. En Senne is nu ook wel een naam bestaande uit letters die in Scrabble niet veel punten opleveren.
En waarom moet mol dan weggelaten worden?
Omdat Mol Senne anders niet meer klopt zeker?

Eigenlijk heb ik nog geen hints gelezen noch gevonden dit seizoen buiten dan de St Michaël en dit wat op iets kan wijzen.


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 22-04-2024, 23:37:08 »
Omdat Mol Senne anders niet meer klopt zeker?

Eigenlijk heb ik nog geen hints gelezen noch gevonden dit seizoen buiten dan de St Michaël en dit wat op iets kan wijzen.

Ik zou het een steengoede hint vinden mocht ik een logica vinden in de te gebruiken letters.
Anders vind ik het veel te willekeurig. Mocht er een hele tekst staan en ik kon met een willekeurige letter van elk woord Stephanie maken…ok…ook random, maar wel veel straffer.
Senne…2 x e, 2 x n, 1 S. Letters die je toch wel veelvuldig tegenkomt. Dus het neigt nog teveel naar toeval voor mij. Mocht telkens de 1ste of laatste letter Senne vormen, dan had je hem volgens mij. De hint van het seizoen. Maar dan weer 3 keer de laatste, dan de middelste, dan de eerste en mol moet je weglaten…voor mij klopt het nog niet helemaal
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 22-04-2024, 23:59:30 »
Het is de 2e, 3e, 9e, 11e en 16e letter

= 41

En wie staat er in beeld op minuut 41 😁

(Serieus.. ik snap ook wel dat dit allemaal heel random is)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 23-04-2024, 10:04:48 »
Alles komt terug
Alles - Sella

Sella betkend Zadel in het Italiaans.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 23-04-2024, 10:13:10 »
De verdubbelaars waren terug te vinden in een vogelhuisje, een windgong en een lampion. Allemaal voorwerpen die in een boom kunnen hangen. Michaël is boomverzorger. Misschien kan het zo simpel zijn.  ::jaja::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 23-04-2024, 10:37:48 »
De verdubbelaars waren terug te vinden in een vogelhuisje, een windgong en een lampion. Allemaal voorwerpen die in een boom kunnen hangen. Michaël is boomverzorger. Misschien kan het zo simpel zijn.  ::jaja::
En wat doe je dan met die 3 onder de boot?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 23-04-2024, 10:47:23 »
En wat doe je dan met die 3 onder de boot?


Opduiken.  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 23-04-2024, 11:12:35 »

Opduiken.  :P

En zelf in een boom hangen?  ::rofl::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 23-04-2024, 12:04:01 »
Ik wil nog even terugkomen op de hint die ik hier eerder had gepost ivm de Chiesa San Michele, waar ze in de eerste aflevering de dansopdracht uitvoeren.

Op google streetview (afbeelding van april 2022, anderhalf jaar voor de opnames) vind ik een afbeelding van het raam. Het gaat hier om een loodraam met een kruis. Mij lijkt het dat dit raam niet kan opengezet worden. (zie afbeelding 1)

Op de beelden uit de aflevering staat in datzelfde raam geen kruis in loodraam, maar wel een beeld van St-Michaël (San Michele). Het was dat beeld dat mij verder deed graven in de naam van de kerk.
Is dit beeld er in de montage ingeplakt? Of kon het raam toch open? Maar als het raam toch open kan draait het raam zeker naar de binnenkant open, en dan zit dat beeld in de weg.

Het kan dus dat bij speciale gelegenheden het raam wordt opengezet en dat men daarna een beeld in het open raam zet.
Maar ik vond het wel opmerkelijk.

I was blind but now I can see

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 23-04-2024, 12:11:58 »
 :o zo goed gezien ::hypocriet::

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 23-04-2024, 12:20:59 »
En wat doe je dan met die 3 onder de boot?

Het ging specifiek over de verstopte verdubbelaars. Die onder de boot hingen er om sowieso gepakt te worden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 23-04-2024, 12:23:43 »
Als je in Google Maps op de Via Scale begint dan zie je wel degelijk dat beeld op die plek staan.
37.80524454979334, 15.180512237118757 als beginpunt.

Wat wel raar is, is die lantaarnpaal links van dat beeld in dat raam, want no way dat dat een weerspiegeling is. Die hoeken passen niet. Wat is er met die lantaarnpaal?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 23-04-2024, 12:33:59 »
Ondertussen al gezien dat het beeld er vanuit een andere hoek op google maps, die later genomen is (mei 2023, enkele maanden voor de opnames) het beeld er inderdaad al stond. Ze hebben het glas in loodraam vervangen door gewoon glas en daarachter staat het beeld van St-Michaël). Dus puur toeval dat ze in dat jaar tijd net dat, en alleen dat, veranderd hebben :-)



I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 23-04-2024, 12:35:38 »

Wat wel raar is, is die lantaarnpaal links van dat beeld in dat raam, want no way dat dat een weerspiegeling is. Die hoeken passen niet. Wat is er met die lantaarnpaal?

De ene afbeelding komt van een droneshot, en er staan wel dat soort lantaarnpalen op dat pleintje, dus dat is niet zo gek.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 23-04-2024, 13:24:04 »
De sterkste hint dit jaar .. die slaat op iemand waarvan ik eigenlijk hoopte dat ze de mol niet zou zijn is de hint van het filmpje met Gilles en Matteo en de kapotgesneden spaghetti.. en dat de mol de dader is.

Dat Stéphanie dan deze aflevering in beeld komt met een mes bij t spaghetti eten kunnen we dan eigenlijk niet omheen  :-\\

Vind ik haar te overdreven met haar si op de enkel en er elke keer op doelen?: si

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 23-04-2024, 13:48:42 »
De sterkste hint dit jaar .. die slaat op iemand waarvan ik eigenlijk hoopte dat ze de mol niet zou zijn is de hint van het filmpje met Gilles en Matteo en de kapotgesneden spaghetti.. en dat de mol de dader is.

Dat Stéphanie dan deze aflevering in beeld komt met een mes bij t spaghetti eten kunnen we dan eigenlijk niet omheen  :-\\

Vind ik haar te overdreven met haar si op de enkel en er elke keer op doelen?: si

Alleen staat er in dat filmpje ook kaas en een glas wijn op de tafel...Stéphanie zou nooit kaas op haar pasta doen en rode wijn drinken. Dus kan het niet haar bord zijn?
Maar inderdaad, zeer mogelijk een goede hint. En ik dacht eerst dat er nooit hints zaten buiten de aflevering, maar in het Vietnamseizoen zat er ook een hint in de trailer.
En ze staat bij mij op 2 qua verdachten.
Als Michaël uitvalt...
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 23-04-2024, 13:52:43 »
Wat er allemaal staat en ligt is niet zo relevant.

Het gespeelde stukje gaat over het mes en de spaghetti waarvan Gilles zegt dat de verdachte de mol is.

Voor degenen die niet weten waar dit over gaat:
https://youtu.be/sEV7QUAM9D4?si=ukG8uOjAQMy0WORi
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 13:55:43 door FS »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 23-04-2024, 14:01:02 »
Uiteraard is dit een ijzersterke hint …
Alles wijst in haar richting.