Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17460 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 23-04-2024, 14:02:16 »
Ja .. ze zal het wel zijn

Moet ik weer mn pool aanpassen  ::)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 23-04-2024, 14:10:30 »
De kaas en wijn zijn onaangeroerd. Sterk!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 23-04-2024, 14:50:32 »
Wat er allemaal staat en ligt is niet zo relevant.

Het gespeelde stukje gaat over het mes en de spaghetti waarvan Gilles zegt dat de verdachte de mol is.

Voor degenen die niet weten waar dit over gaat:
https://youtu.be/sEV7QUAM9D4?si=ukG8uOjAQMy0WORi

Gho, ergens is het wel relevant natuurlijk.
In het filmpje is de pasta op de tafel van de mol (die het inderdaad heeft gesneden met een mes)
Als dat bord van de mol is, dan ook de wijn en de kaas. Ergo, het kan niet van Stéphanie zijn, want die heeft een kaas- en wijnallergie en zou dus nooit rode wijn bestellen.
Natuurlijk kan dat een schoonheidsfoutje zijn van de productie, maar toch.

Stéphanie is overigens niet de enige die met een mes eet.
Ook Lynn eet hier met een mes. En zij is niet de mol.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 23-04-2024, 14:56:35 »
Ja ik heb me ook in alle bochten gewrongen om dit te ontkrachten maar het is denk wat t is. Er ligt letterlijk kapotgesneden spaghetti op haar bord.

Waarom zouden ze anders het Matteo filmpje opnemen?

Niet mijn favo mol.. niet om haar als persoon maar meer ook vanwege het uitgemolken si enkel verhaal.

En vind Senne en Michaël veel beter mollen btw  ;D

Maar heb t gevoel dat deze hint echt naar Stéphanie wijst

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 23-04-2024, 15:05:17 »

Waarom zouden ze anders het Matteo filmpje opnemen?


Omdat het grappig is? Net zoals de ananas in aflevering 4.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 23-04-2024, 15:20:27 »
Ja ik heb me ook in alle bochten gewrongen om dit te ontkrachten maar het is denk wat t is. Er ligt letterlijk kapotgesneden spaghetti op haar bord.

Waarom zouden ze anders het Matteo filmpje opnemen?

Niet mijn favo mol.. niet om haar als persoon maar meer ook vanwege het uitgemolken si enkel verhaal.

En vind Senne en Michaël veel beter mollen btw  ;D

Maar heb t gevoel dat deze hint echt naar Stéphanie wijst
Ik vind de hint niet helemaal waterdicht, maar ijzersterk en heel leuk gevonden zeker. 
 
Mensen zijn vanaf nu welkom bij mij in de ontkenningstunnel.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 15:24:37 door Reflektor »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 23-04-2024, 15:36:34 »
Het kan zeker. Ze zou niet mijn voorkeursmol zijn. Als Michaël de mol is, dan is de Ape-opdracht geniaal gespeeld. Als Stéphanie de mol is, dan is het goed gespeeld, maar niet vernuftig. Maar ze weet wel goed mensen te beïnvloeden.

Aflevering 1) Op de boot was zij de eerste die zei om snel af te drukken "want we weten niet wat er nog gaat komen". Charlotte zei daarop "das waar". Daarna leek het in de montage alsof Charlotte het voortouw nam om snel af te drukken.
Bij de olijfopdracht zien we ze olijven in de ton heelal kappen, maar enkel het laatste van de mand (je hoort dat er maar enkele olijven in de ton gaan). Kan dus best zijn dat puur voor het shot ze enkele olijven in de juiste ton kiepert en al de rest in een andere ton.

Anderzijds ben ik dan weer van het idee dat de mol niet de vrijstelling wil winnen/meedoen, want dat plaatst een spotlight op die drie kandidaten. En dat wil je als mol toch niet denk ik. En zo vroeg in het spel heeft het hebben van de verdubbelaars als mol naar mijn mening geen groot voordeel. Ja, er is een waterkans dat je ze direct kan doorgeven aan de afvaller, en je kan er al één fout inzetten...maar de kans dat een kandidaat ze doorgeeft aan een afvaller is even groot. Dus weegt die extra aandacht op tegen een miniem voordeel?

Aflevering 2) De ijsjes. Volgens de molkwelling zou de mol hier willen staan. En haar Ciocolata was opvallend.
Ze zegt tegen Charlotte zeker de doos van Pandora te willen openen.

Aflevering 3) Samen met Lynn sturende kracht om de foute Ape te kiezen. Hoewel ik denk dat je als mol misschien meer invloed hebt bij het winnende duo in de Ape geldt dit misschien niet als Stéphanie, die ook veel kookt, de mol is. Want dan zit er in beide Ape's minstens 1 vrouw en dan is het een 50/50 kans dat er goed gegokt wordt door de kandidaten.
En haar tatoeage, waar ze ondertussen al tig keer naar verwezen heeft en wat mij onmols lijkt om er telkens naar te verwijzen.

Aflevering 4) Het karten en de pizza: zeker mols
Het spel met de vragen kopen: super onmols

Aflevering 5) Sisyfusopdracht goed tijd gerokken.
blokkendoos: weinig vragen opgevist.

Als zij de mol is, dan denk ik wel dat alle overige kandidaten op haar zitten. Alleen Bernard misschien niet, maar ik zou dan denken van wel na de Sisyphusopdracht.
Michaël en Senne zouden het dan volgens mij weten en de groep op een verkeerd spoor trachten te brengen. Het zou me dan zelfs niet verbazen dat ze het van elkaar weten en samen in de finale willen komen. Charlotte zit denk ik ook op haar, want zij gaf haar verdubbelaars aan Senne en niet aan haar kamergenoot Stéphanie, wat opmerkelijk is. Stéphanie zelf zegt ook tegen haar zus dat ze Charlotte verdenkt. Meestal zeg je dat als mol over een kandidaat waarvan je weet dat die jou verdenkt.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 23-04-2024, 15:38:18 »
Ik vind de hint niet helemaal waterdicht, maar ijzersterk en heel leuk gevonden zeker. 
 
Mensen zijn vanaf nu welkom bij mij in de ontkenningstunnel.

Is dat met lidkaarten? Eéntje voor mij dan, graag!
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 23-04-2024, 16:15:56 »
De ene afbeelding komt van een droneshot, en er staan wel dat soort lantaarnpalen op dat pleintje, dus dat is niet zo gek.
Er hangt wel een poster van Chiesa Santa Maria del Rosario. (37.838231631147224, 15.197365793053855)
Als je die op zoekt vind je een fontein met een leeuw. In Behind the Scenes 1 vinden we volgende fragment: De aartsengel Michaël en een leeuw. De leeuw stelt ook de aartsengel Michaël voor. Normaal wordt Michaël ook met een zwaard weergegeven, maar op de poster staat een vrouw met een zwaard.

In aflevering 3 beginnen ze bij: "Chiesa Madre Immacolata Concezione" en de muziek eindigt met 'o no'. 2 keer omdraaien en de onbevlekte maagd wordt een mol en o no wordt Si.
Opdracht 3 in aflevering 3 begint met het liedje Bocca di Rosa (dat is inhoudelijk net zo iets als Bette Davis Eyes, zoiets als femme fatale). Hier vertrokken ze van Chiesa San Salvatore. In het liedje Bocca di Rosa wordt de vrouw weggestuurd, maar gaat even makkelijk door met verleiden, zodra ze uitstapt op het station in de volgende plaats.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #249 Gepost op: 23-04-2024, 16:54:30 »
Er hangt wel een poster van Chiesa Santa Maria del Rosario. (37.838231631147224, 15.197365793053855)
Als je die op zoekt vind je een fontein met een leeuw. In Behind the Scenes 1 vinden we volgende fragment: De aartsengel Michaël en een leeuw. De leeuw stelt ook de aartsengel Michaël voor. Normaal wordt Michaël ook met een zwaard weergegeven, maar op de poster staat een vrouw met een zwaard.

In aflevering 3 beginnen ze bij: "Chiesa Madre Immacolata Concezione" en de muziek eindigt met 'o no'. 2 keer omdraaien en de onbevlekte maagd wordt een mol en o no wordt Si.
Opdracht 3 in aflevering 3 begint met het liedje Bocca di Rosa (dat is inhoudelijk net zo iets als Bette Davis Eyes, zoiets als femme fatale). Hier vertrokken ze van Chiesa San Salvatore. In het liedje Bocca di Rosa wordt de vrouw weggestuurd, maar gaat even makkelijk door met verleiden, zodra ze uitstapt op het station in de volgende plaats.

De aartsengel Michaël en een leeuw. Het zou me verbazen dat ze aartsengel Michaël afbeelden met een leeuw. De aartsengel Michaël wordt afgebeeld met zwaard en aan zijn voeten de duivel of een draak.
De Chiesa Santa Maria del Rosario is de kerk waar ze koffie aan het drinken waren op de trappen en daar staat inderdaad een standbeeld van een vrouwelijke engel en een leeuw. Die leeuw stelt echter niet Aartsengel Michaël voor. Het is een herdenkingsstandbeeld. En het standbeeld komt niet voor in de aflevering dus kan ook geen hint zijn.
I was blind but now I can see

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #250 Gepost op: 23-04-2024, 17:21:07 »
@marivwae mooi overzichtje!

Anderzijds ben ik dan weer van het idee dat de mol niet de vrijstelling wil winnen/meedoen, want dat plaatst een spotlight op die drie kandidaten. En dat wil je als mol toch niet denk ik. En zo vroeg in het spel heeft het hebben van de verdubbelaars als mol naar mijn mening geen groot voordeel.
Ik kan me voorstellen dat de mol als het even kan vooral zelf graag met de verdubbelaars aan de slag gaat.
En dan ligt haar kans om ze te pakken krijgen nu eenmaal gevoelig hoger als ze in aflevering 1 ook voor de verdubbelaars gaat.
Hier heeft ze het meeste lef getoond, niet toevallig gekoppeld aan het thema van het seizoen.

Citaat
Aflevering 2) De ijsjes. Volgens de molkwelling zou de mol hier willen staan. En haar Ciocolata was opvallend.
Het gaat hier niet enkel over Ciocolata denk ik, maar ook over het verkeerd sturen van de ijsjeslikkers. Het viel op dat die bij haar dikwijls net tekort kwamen.

Citaat
Aflevering 3) Samen met Lynn sturende kracht om de foute Ape te kiezen. Hoewel ik denk dat je als mol misschien meer invloed hebt bij het winnende duo in de Ape geldt dit misschien niet als Stéphanie, die ook veel kookt, de mol is.
In de molkwelling bleek wel dat het voorkeurscenario van de mol niet was om in de Ape te zitten, dat was het alternatief. En het was nu niet zo dat iemand gedwongen werd om in die Ape's te gaan zitten.

Citaat
Aflevering 5) Sisyfusopdracht goed tijd gerokken.
blokkendoos: weinig vragen opgevist.
En een pasvraag bemachtigd in een ultieme poging om de verdubbelaars in handen te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 17:27:36 door Molekule »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #251 Gepost op: 23-04-2024, 18:18:03 »
De aartsengel Michaël en een leeuw. Het zou me verbazen dat ze aartsengel Michaël afbeelden met een leeuw. De aartsengel Michaël wordt afgebeeld met zwaard en aan zijn voeten de duivel of een draak.
De Chiesa Santa Maria del Rosario is de kerk waar ze koffie aan het drinken waren op de trappen en daar staat inderdaad een standbeeld van een vrouwelijke engel en een leeuw. Die leeuw stelt echter niet Aartsengel Michaël voor. Het is een herdenkingsstandbeeld. En het standbeeld komt niet voor in de aflevering dus kan ook geen hint zijn.
Uitgebreid opgezocht, de aartsengel Michaël wordt vaak weergegeven als een leeuw. Zoek maar op.
De aanwijzing is dan ook de poster met een vrouw met een zwaard ipv een mannelijke Michaël. En Rosa, wie tekende de roos? Het liedje Bocca di Rosa over een femme fatale.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #252 Gepost op: 23-04-2024, 18:47:07 »
Maar die affiche wordt in de aflevering niet leesbaar getoond bij mijn weten. Dus hoezo is dat een hint? En hoezo wordt aartsengel Michaël afgebeeld als een vrouw?
Ik vind daar niets van. Het enige dat ik trouwens krijg bij Aartsengel Michaël en leeuw is verwijzingen naar astrologie-nonsens, waar de leeuw dan ook staat voor het sterrenbeeld leeuw.
In religieuze beeltenissen wordt Aartsengel Gabriël bij mijn weten nooit afgebeeld als leeuw.

Op die affiche staat trouwens gewoon Aartsengel Michaël, als man. Ik zie niet waar jij ergens een leeuw of een vrouw ziet. Buiten dan in behind the scenes, maar dat zit niet in de aflevering zelf ten eerste, dus geen hint. En ten tweede is dat standbeeld een herdenkingsstandbeeld van de oorlog en heeft dat niets met religie of Sint-Michaël te maken.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 07:49:19 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #253 Gepost op: 23-04-2024, 20:54:45 »
Gabriël?
Maar je boodschap is duidelijk hoor.
Aartsengelen schijnen ook patroonheiligen te zijn voor bepaalde beroepen, maar dat is pas echt een wirwar aan informatie.
 


Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #254 Gepost op: 24-04-2024, 03:11:21 »
Op de gevallen pizzadoos stond een man met een bolhoed, een cappello a bombetta, deed me denken aan een bom. De bomauto  (Charlotte), of nu de gewichten bij Hercules die lijken op een bom (Michael en Senne).

Bij de kinderliedjes denk ik aan:
. Kabouter spillebeen – Michael met zijn benen in de lucht
. Klein stationnetje ‘...het machinistje draaide aan het wieletje’ – Michael die Philippe ronddraait
. Klein, klein kleutertje wat doe je in mijn hof (= tuin) – Gilles zei: ‘je kunt daar als mol wel heel veel doen, eigenlijk is het een soort speeltuin voor jou’. - Michael in de toren bij de karts
. Alle eentjes zwemmen in het water – letter A=1, 13 letters A in het water, Michael begint met M
. Twee emmertjes water halen – Michael die de zuilen van Hercules beethoudt (?) of de 2 tonnen met water (Charlotte)

En misschien:
M = omgedraaide benen in de lucht bij kabouter spillebeen
O = rondje draaien van Philippe
L = moet nog komen?

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #255 Gepost op: 24-04-2024, 09:22:31 »
Zoeken naar hints is tricky. Er blijft altijd wel iets knagen.
Voor mij waren het al de 'bal' verwijzingen in afl 1. Voetbal als hintdraad? 'The boot of Italy kicks Sicily into the Sea'. Senne met zijn Kemphaan tattoo op zijn rechterbeen. Laat dat nu net de bijnaam zijn van KVC Westerlo met stamnummer 2024. In het 'lichaamdorp' vinden we Via Lazio (serie A) in het rechterbeensegment. Een bal bij de kwellingen en een ton als 'tkuipje'?

Westerlo, het dorp van ex mol Alina wiens naam te vinden was in de 'alles komt terug' Pandora doos wiens zeereis wordt gestart met een stippellijn met Morse M streepjes en een platliggende S.

En dan het M boograam van het Castello Romano, meermaals in beeld ter hoogte van de verdieping waar Senne gevangen zit?

Zoals gezegd, tricky...😀





Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #256 Gepost op: 24-04-2024, 10:17:59 »
Nog een extraatje....Clublied Westerlo Geel en blauw op melodie van Viva de Romeo's als Sationnetje/Pinnemuts parallel😀


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #257 Gepost op: 24-04-2024, 15:12:07 »
Gelukkig is de spaghettihint naar Stéphanie bij deze ontkracht

Bernard doet dat kennelijk ook en dan slaat het op 2 mensen en is het waarschijnlijk geen hint  ::zweet::


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #258 Gepost op: 24-04-2024, 15:20:40 »
Gelukkig is de spaghettihint naar Stéphanie bij deze ontkracht

Bernard doet dat kennelijk ook en dan slaat het op 2 mensen en is het waarschijnlijk geen hint  ::zweet::

En Lynn ook (ok zij valt af, maar als je het verhaal van het filmpje wil doen laten kloppen in de aflevering toon je enkel de mol met mes en vork, want volgens het filmpje kan enkel de mol zoiets verschrikkelijks doen. Dus dat ene shot van Lynn kan je er dan gewoon uithalen)
Bernard zien we wel niet eten met mes en vork in de aflevering.
(wel absurd hoeveel mensen spaghetti eten met mes en vork, maar dit terzijde :-) )
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #259 Gepost op: 24-04-2024, 15:22:17 »
En Lynn ook

Nee Lynn had een mes (hadden ze allemaal trouwens)maar liet het heel maar het ging hier over de spaghetti in stukjes snijden. Dat deed alleen Stephanie.
En kennelijk Bernard
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 15:24:17 door FS »