Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17814 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 24-04-2024, 16:26:20 »
Nee Lynn had een mes (hadden ze allemaal trouwens)maar liet het heel maar het ging hier over de spaghetti in stukjes snijden. Dat deed alleen Stephanie.
En kennelijk Bernard

Ze heeft het ook in haar hand. Wat doe je anders met een mes als je spaghetti eet dan het in stukken snijden? :-)
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 24-04-2024, 16:33:08 »
Ze heeft het ook in haar hand. Wat doe je anders met een mes als je spaghetti eet dan het in stukken snijden? :-)

Kijk maar goed.. als ze eet rolt ze de spaghetti om haar vork heen zoals t hoort.

De hint hier was niet wie n mes had of vasthad. De mama van iemand had ook n mes vast. Sommigen rollen de spaghetti en gebruiken dan t mes om het recht te duwen oid. Mensen doen rare dingen ;)

De hint van t Matteo filmpje was de “crime” in stukjes snijden van de spaghetti omdat dat not done is daar (net als ananas op je pizza)

En Stéphanie was echt de enige die dat in beeld deed en je zag het op haar bord.

In de back stage foto zie je dat Bernard dat ook doet dus geen hint.

De rest gebruikte dat mes niet om de spaghetti in stukjes te snijden.
Gewoon goed kijken  ;)

Maar heb er nu genoeg over gezegd. Kan n streep door  ::ok::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 24-04-2024, 16:58:35 »
hmmm...dat is waar.
maar Bernard zien we het dan wel niet doen in de aflevering. Dat ontkracht voor mij de hint dan niet helemaal.
Kijk: Stel, je wil per sé de meshint in de aflevering. Goede hint, gemakkelijk uit te leggen (schoonheidsfoutje met de wijn, maar soit). Dan kan je tegen Stéphanie wel zeggen: we leggen bij iedereen een mes op tafel. Snij de pasta met dat mes, want we gaan dat gebruiken als hint.
Wat je niet kan beletten is dat andere kandidaten met dat mes ook hun pasta gaan snijden, stelletje barbaren dat het zijn.
Wat je wel kan doen is zorgen dat daar geen beelden van gemaakt worden die de uitzending halen. Enkel de mol laat je in beeld zien hoe ze spaghetti massacreert.

Nu worden daar foto's genomen voor de socials. Als daar toevallig een foto tussensluipt van een Bernard met gesneden pasta. Kan gebeuren. Daar hebben de editors geen vat op. En die foto's worden online gezet, maar dat gebeurt ook door het social media-team, die zelf geen flauw idee hebben wie de mol is.

Dus ondanks dat ze niet mijn mol is en ook niet mijn wensmol is het niet 100% ontkracht.
I was blind but now I can see

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 24-04-2024, 17:06:15 »
We zien hem wel duidelijk gesneden pasta eten, zij het in iets grotere stukken.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 24-04-2024, 17:08:37 »
hmmm...dat is waar.
maar Bernard zien we het dan wel niet doen in de aflevering. Dat ontkracht voor mij de hint dan niet helemaal.
Kijk: Stel, je wil per sé de meshint in de aflevering. Goede hint, gemakkelijk uit te leggen (schoonheidsfoutje met de wijn, maar soit). Dan kan je tegen Stéphanie wel zeggen: we leggen bij iedereen een mes op tafel. Snij de pasta met dat mes, want we gaan dat gebruiken als hint.
Wat je niet kan beletten is dat andere kandidaten met dat mes ook hun pasta gaan snijden, stelletje barbaren dat het zijn.
Wat je wel kan doen is zorgen dat daar geen beelden van gemaakt worden die de uitzending halen. Enkel de mol laat je in beeld zien hoe ze spaghetti massacreert.

Nu worden daar foto's genomen voor de socials. Als daar toevallig een foto tussensluipt van een Bernard met gesneden pasta. Kan gebeuren. Daar hebben de editors geen vat op. En die foto's worden online gezet, maar dat gebeurt ook door het social media-team, die zelf geen flauw idee hebben wie de mol is.

Dus ondanks dat ze niet mijn mol is en ook niet mijn wensmol is het niet 100% ontkracht.

Als de hint gerelateerd is aan een filmpje buiten de reguliere uitzendingen om vind ik het raar als er een onuitgesproken regel zou zijn dat andere beelden die niet in de reguliere uitzendingen zitten niet meetellen.

Ik vind sowieso dat hints alleen zuiver zijn als ze enkel in de reguliere uitzendingen zitten en geen betrekking hebben op andere uitingen rondom het programma. Niet iedereen ziet/volgt die.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 24-04-2024, 17:16:40 »
Toch zat er vorig jaar een hint in de kandidatenvoorstelling in Café de Mol en in seizoen 7 zat er in een promo waarin alle namen van de kandidaten verstopt zaten ook een hint de naam van de Mol in braille. Dus er hebben al vaker officiële hints gezeten in dingen buiten de uitzendingen om.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 24-04-2024, 17:19:34 »
Als de hint gerelateerd is aan een filmpje buiten de reguliere uitzendingen om vind ik het raar als er een onuitgesproken regel zou zijn dat andere beelden die niet in de reguliere uitzendingen zitten niet meetellen.

Ik vind sowieso dat hints alleen zuiver zijn als ze enkel in de reguliere uitzendingen zitten en geen betrekking hebben op andere uitingen rondom het programma. Niet iedereen ziet/volgt die.

Ergens vind ik dat ook, maar dat is wel al vaker niet het geval geweest.

Bij het seizoen in Duitsland liep de mol over het strand met ballonnen die mol spelden. Daar liep hij voorbij zo'n weercamera die werd uitgezonden op de herfstbeelden van zelfs een andere zender. Die hint had wel betrekking tot een proef uit die aflevering, maar kon je dus niet vinden in de aflevering.

Bij het seizoen in Vietnam kon je de mol al vinden in de trailer, want haar naam stond in braille, en een mol is blind.

Dus of ik het nu leuk vind of niet, maar er zijn al enkele precedenten  ;)
I was blind but now I can see

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 24-04-2024, 17:24:12 »
Ergens vind ik dat ook, maar dat is wel al vaker niet het geval geweest.

Bij het seizoen in Duitsland liep de mol over het strand met ballonnen die mol spelden. Daar liep hij voorbij zo'n weercamera die werd uitgezonden op de herfstbeelden van zelfs een andere zender. Die hint had wel betrekking tot een proef uit die aflevering, maar kon je dus niet vinden in de aflevering.

Bij het seizoen in Vietnam kon je de mol al vinden in de trailer, want haar naam stond in braille, en een mol is blind.

Dus of ik het nu leuk vind of niet, maar er zijn al enkele precedenten  ;)

Dit is het eerste seizoen van De Mol waarbij ik niet na enkele afleveringen al ben afgehaakt en ik heb ook een hoop seizoenen overgeslagen, dus ik was niet op de hoogte (:

Maar is het dan echt zo zeker dat de backstagebeelden er niet toe doen (als dit al een hint is, het lijkt mij gewoon een leuk cliché dat zich leent voor een grappig aankondigingsfilmpje)?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 24-04-2024, 17:27:25 »
Ik denk dat we gewoon nog even rustig moeten wachten op de volgende 2 afleveringen, om te kijken of er sprake is van een patroon. In de vorige afleveringen ben ik in ieder geval nog niemand tegengekomen die spaghetti at met een mes. Maar als we Stephanie dit nog eens zien doen is deze hint waterdicht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 24-04-2024, 17:42:43 »
Bij de molkwelling komt alleen het mollogo in beeld bij Charlotte en Lynn.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 24-04-2024, 18:36:20 »
Ik denk dat we gewoon nog even rustig moeten wachten op de volgende 2 afleveringen, om te kijken of er sprake is van een patroon. In de vorige afleveringen ben ik in ieder geval nog niemand tegengekomen die spaghetti at met een mes. Maar als we Stephanie dit nog eens zien doen is deze hint waterdicht.

Er hoeft natuurlijk geen patroon in te zitten. Een hint komt vaak gewoon één keer voorbij.


Maar is het dan echt zo zeker dat de backstagebeelden er niet toe doen (als dit al een hint is, het lijkt mij gewoon een leuk cliché dat zich leent voor een grappig aankondigingsfilmpje)?

Dat weet ik niet :-)
Het aankondigingsfilmpje is natuurlijk grappig, temeer door Matteo.
Maar het één sluit het ander niet uit.
Ik denk niet dat het een hint is, want de hint is niet waterdicht. Als de mol Stéphanie is, zou ze nooit een glas wijn bestellen. Had er een fles water gestaan...dan zat ik nu in een andere tunnel :-)
I was blind but now I can see

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 24-04-2024, 18:39:58 »
Maar heb er nu genoeg over gezegd. Kan n streep door  ::ok::
De hint is wel breed opgepikt, een ramp als het een échte hint was.
Ik zou damage controle niet durven uitsluiten in dat geval ...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 24-04-2024, 18:56:03 »
Denk eigenlijk dat ze dat wel verwacht hadden. En dan nog eens extra foto’s vrijgeven vandaag van de kandidaten met hun borden  ::rofl::

Nee daar zijn ze echt te goed en doordacht voor.

Ik gooi t op afleiding van de echte mol

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 24-04-2024, 20:51:19 »
Is wel een bord spaghetti zonder groentjes  ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 25-04-2024, 14:18:46 »
In het filmpje met di Matteo over het snijden van de spaghetti gaat Gilles rechts aan de bar staan. De ruit van de voordeur is dan vrij in het zicht. Hier loopt een vrouw met blond haar een keertje naar rechts en daarna weer na links. Zou het?



Spaghetti bij Di Matteo Iets scherper in beeld.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2024, 14:24:00 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 25-04-2024, 16:04:09 »
In het filmpje met di Matteo over het snijden van de spaghetti gaat Gilles rechts aan de bar staan. De ruit van de voordeur is dan vrij in het zicht. Hier loopt een vrouw met blond haar een keertje naar rechts en daarna weer na links. Zou het?

Scherp, hoor. Ik heb de trailer net afgespeeld en vraag me oprecht af wie dit anders zou kunnen zijn.

Opvallend gedrag, geen random voorbijganger. Alles aan zo'n trailer is bedacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 25-04-2024, 18:02:43 »
Heel goed gezien! Zou idd Stéphanie kunnen zijn

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 25-04-2024, 18:28:37 »
Heel scherp gezien inderdaad!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 25-04-2024, 21:21:26 »
Heeft iemand misschien nog de link naar dat filmpje met Matteo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 25-04-2024, 21:22:31 »