Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 20041 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 26-04-2024, 18:34:57 »
Alles komt terug... De afleveringstitel komt terug in de aflevering zelf. Zou het slaan op, Bernard???


Aflevering 1: 'Ik ben de mol'
Bernard spelt zijn achternaam voor de kandidaten: 'Balcaen B A L C A E N'

Aflevering 2:'Leeft de mol nog?'
De vraag is of Bernard nog leeft, want hij wordt bijna door een auto aangereden.

Aflevering 3: 'Je eindigt niet met fucking tagliatelle'
Bernard eindigt met tagliatelle in de Ape. Hoe kan je met zo'n pasta eindigen? Dat doet Bernard.

Aflevering 4: 'Ik ben blij dat het niet gelukt is.'
De mol (Bernard) zegt blij te zijn, dat het met de verduBBelaars niet gelukt is.

Aflevering 5: 'Ik ben niet uw mama'
De moeder van Senne zegt tegen Bernard, dat ze niet zijn moeder is.

Aflevering 6: ... (eens kijken of deze titel ook op Bernard zal slaan)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 11:02:17 door ThaStayFan »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 26-04-2024, 18:59:53 »
Aflevering 4: 'Ik ben blij dat het niet gelukt is.'
Bernard is blij dat het met de verduBBelaars niet gelukt is.
En waarom specifiek Bernard. Hier zie ik de link niet echt.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 26-04-2024, 19:28:12 »
Ik heb nog nooit zo’n bloederig bord spaghetti gezien! Dit is geen gewone moord, hier zit een enorme opgekropte woede achter. Een allergische moordenaar die zich gruwelijk wreekt doordat hij nooit spaghetti bolognese kan eten en die rode wijn en kaas bestelt als dwaalspoor lijkt mij niet onaannemelijk  ::rofl::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 26-04-2024, 19:55:58 »
En waarom specifiek Bernard. Hier zie ik de link niet echt.

Omdat ie dan volledig klopt. Ik zie de link niet bij anderen.

Edit: ik heb de tekst aangepast. Ik was inderdaad niet duidelijk genoeg.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 11:03:04 door ThaStayFan »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 26-04-2024, 20:21:12 »
Dat flikkerende licht dat je door het raam aan de rechterkant ziet, kan je duiden als politielichten.

Maar als je het filmpje vertraagd afspeelt kan je de lichtflitsen ook tellen. En dat zijn er steeds vijf na elkaar.
5 korte signalen kan je ook duiden als Morse. Vijf keer kort na elkaar in Morse is ook dit: … ..
Vertaald in letters geeft dat: s i

“Si” dus! Verwijst vanzelfsprekend naar Stéphanie. Die zei op alles Ja in 2023.

Dit aankondigingsfilmpje voor de locatie van het nieuwe seizoen (gemaakt eind 2023) zit dus barstensvol verwijzingen naar Stéphanie: de met het mes gesneden spaghetti, het onaangeroerde glas wijn, het nog bomvolle kommetje met geraspte kaas. Zij sneed haar spaghetti in afl. 5, zij is allergisch voor onder meer wijn en kaas.

Deze morse in het flikkerlicht (van de politiewagen? Of is het stroboscopisch licht, zie ook de opdracht Senne bevrijden uit de gevangenis, afl. 2) bevat dezelfde boodschap als op haar tattoo. Ook daar is weer een link te zien.

Het wordt mij eerlijk gezegd wat veel dat in haar richting wijst.   :)

Van een Discord groep waarin ik dit deelde:5 keer kort (met even lange pauzes er tussen) is het cijfer 5. Als het si zou moeten zijn dan moet de pauze na de eerste drie piepjes langer zijn.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 26-04-2024, 20:23:49 »
Tussen 29:14 en 29:18 in aflevering 5, tijdens de uitleg door GDC van de opdracht aan de kandidaten, zit volgende beeldsequentie, deze 3 shots komen vlak na elkaar. Een bord 'spaghetti della mama' (met mes en lepel ernaast, zou dat de spaghetti van de Mol zijn? Hij komt toch zeer close in de buurt van het shot van de spaghetti van Stéphanie, zie screenshot 4), een mes en een lepel en daarna een close shot van de 'deugniet' Stéphanie. Twee keer een mes (prominent) in beeld gevolgd door Stéphanie. Ik leen even de screenshots van een medeforumlid op een ander forum (dank aan Frolva)




De juiste spaghetti die Stéphanie even later kiest:


PS: Ik vind de 'spaghettisaus' op screenshots 1 en 4 toch heel veel gelijkenissen vertonen. De compositie op het bord is lichtjes verschillend, maar dat kan als de beelden op een ander moment zijn geschoten).
« Laatst bewerkt op: 26-04-2024, 20:29:21 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 26-04-2024, 20:44:24 »
Van een Discord groep waarin ik dit deelde:5 keer kort (met even lange pauzes er tussen) is het cijfer 5. Als het si zou moeten zijn dan moet de pauze na de eerste drie piepjes langer zijn.
Dat klopt ja, dat weet ik ook wel. Maar het gaat ontzettend snel.
Soms zie je ook niet de 'spatie' tussen de 'lettertekens', vooral niet wanneer 'amateurs' morsecode nabootsen. Herinner je de finalevertoning in de Kinepolis in Antwerpen in het seizoen Vietnam. Toen hadden ze als 'leuk extraatje' voor de bezoekers daar ook een 'hint' verstopt in flikkerende lampen. Ik weet niet meer precies wat er geseind werd, maar het was in elk geval niet heel duidelijk omdat de 'pauzes' tussen de signalen van verschillende 'letters' nauwelijks te zien waren.
Maar bij deze is deze hint dus ontkracht. Het is dus 5, indien het morse is. Ik moet wel toegeven dat ik aanvankelijk van plan was om hem bij de Totaal Nutteloze Verborgen Hints hier te plaatsen, om 'serieuze' reacties op mijn gezever te vermijden. ;)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 26-04-2024, 21:54:49 »
Was al opgevallen dat er een aantal keer naar metalen wordt verwezen (ijzersterk, goud, zilveren lepel, lood). Nu is Rhea in de mythologie de beschermgodin van de smeden, had vooral betekenis in de oudere bronstijd, voor de ertsen goud, zilver, koper, lood en tin. Rhea is ook een maan.

In de doos van Pandora staat de naam van de mol is. Pandora is echter ook een maan.

Dus alweer een verwijzing naar een maan.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 26-04-2024, 22:48:20 »
Omdat ie dan volledig klopt. Ik zie de link niet bij anderen.
Dan vind ik dat de hint in zijn geheel niet meer klopt. Moesten alle quotes duidelijk op één persoon slaan, zou ik je nog kunnen volgen, maar niet als het plots op de hele groep kan slaan. Deze hint klopt dus niet volgens mij.

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 26-04-2024, 23:15:47 »
Was al opgevallen dat er een aantal keer naar metalen wordt verwezen (ijzersterk, goud, zilveren lepel, lood). Nu is Rhea in de mythologie de beschermgodin van de smeden, had vooral betekenis in de oudere bronstijd, voor de ertsen goud, zilver, koper, lood en tin. Rhea is ook een maan.

In de doos van Pandora staat de naam van de mol is. Pandora is echter ook een maan.

Dus alweer een verwijzing naar een maan.

Ze konden de doos moeilijk een andere naam geven.

De maan is wel vaak in beeld. (A lot of Moens)
Tijdens het verzamelen van de bananen bij de karting horen we Knights of Cydonia. Cydonia is een locatie op Mars.

Verwijzingen naar het heelal, waar Bernard zo'n fan van is?
Hoewel ik echt niet kan geloven dat hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 02:02:43 door Molshoop_ »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 26-04-2024, 23:47:21 »
Zou er nog een reden zijn waarom de vraag of de kandidaten wel eens iets gestolen hadden, dit vergeleken werd met een citroen? Het Italiaanse woord 'limone' bevat natuurlijk al de letters 'mol', dus wie weet valt er iets te puzzelen. Tijdens de ijsjes opdracht hoorden we al het nummer Un gelato al limon van Paolo Conte en bij de Behind the Scenes horen we een nummer van Beyoncés album Lemonade. We hebben dit seizoen nog geen limoncello gezien, misschien dat dat nog antwoorden biedt ::wijn::
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 27-04-2024, 00:30:29 »
Moest aan mijn eerdere post denken:
Aardse zwaartekracht maakte de maan citroenvormig  ::rofl::

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 27-04-2024, 09:25:18 »
Ze konden de doos moeilijk een andere naam geven.

De maan is wel vaak in beeld. (A lot of Moens)
Tijdens het verzamelen van de bananen bij de karting horen we Knights of Cydonia. Cydonia is een locatie op Mars.

Verwijzingen naar het heelal, waar Bernard zo'n fan van is?
Hoewel ik echt niet kan geloven dat hij de mol is.

Ik heb de achternaam van Stephanie eens opgezocht, deze is "Bensaad" en als je het opzoekt komt die voornamelijk voor in Tunesië, Algerije en Libië. Deze landen hebben allemaal een halve maan en ster in hun vlag. Ik weet natuurlijk ook niet of Stephanie haar roots daar echt liggen en heb haar er althans niets over horen vertellen, maar de origine van haar achternaam lijkt me wel van die regio. Ik kan me ook niet direct hints met een halve maan en ster herinneren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 27-04-2024, 10:04:19 »
Tijdens het verzamelen van de bananen bij de karting horen we Knights of Cydonia. Cydonia is een locatie op Mars.

Bijna goed, het is Cydonia Mensa: https://nl.wikipedia.org/wiki/Cydonia_Mensa
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 27-04-2024, 11:29:01 »
Ik heb de achternaam van Stephanie eens opgezocht, deze is "Bensaad" en als je het opzoekt komt die voornamelijk voor in Tunesië, Algerije en Libië. Deze landen hebben allemaal een halve maan en ster in hun vlag. Ik weet natuurlijk ook niet of Stephanie haar roots daar echt liggen en heb haar er althans niets over horen vertellen, maar de origine van haar achternaam lijkt me wel van die regio. Ik kan me ook niet direct hints met een halve maan en ster herinneren.
Ja, dat is ook gezegd dat Stephanie Tunesische roots heeft.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 27-04-2024, 11:51:06 »
Alles komt terug... De afleveringstitel komt terug in de aflevering zelf. Zou het slaan op, Bernard???

Aflevering 1: 'Ik ben de mol'
Bernard spelt zijn achternaam voor de kandidaten: 'Balcaen B A L C A E N'

Ik zie hier de link met Bernard ook niet, want het is Charlotte die letterlijk zegt "Ik ben de mol" als Coco haar naar naar haar (achter)naam vraagt.

Ik heb hier de qoutes nog een keer, maar dan ook met de naam erachter van wie die is.

Aflevering 1: “Ik ben de mol” - Charlotte
Aflevering 2: “Leeft de mol nog? - Karolien
Aflevering 3: “Je eindigt niet met fucking tagliatelle” - Charlotte
Aflevering 4: “Ik ben blij dat het niet gelukt is” - Marta (Coco)
Aflevering 5: “Ik ben niet uw mama” - Yasmine (mama van Senne)

Dingen die opvallen: Twee quotes van Charlotte tot nu toe en in de laatste drie zit het woord 'niet'.

Geen idee wat we er verder mee kunnen nog, maar je zou zeggen dat hier toch iets mee moet zijn.

EDIT:

Even terzijde in dit topic, bij het namen noteren in de molboekjes in aflevering 1: Charlotte zegt snel 'Schrijf maar op Coco' als Coco zegt dat ze beetje in shock is nadat Charlotte haar achternaam (De Mol dus) heeft verteld. Met 'schrijf maar op' leek Charlotte enig ongemak bij nog verdere discussie over haar naam te willen voorkomen. Vond ik best een verdacht moment.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 12:00:01 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 27-04-2024, 14:33:45 »
Zou er nog een reden zijn waarom de vraag of de kandidaten wel eens iets gestolen hadden, dit vergeleken werd met een citroen? Het Italiaanse woord 'limone' bevat natuurlijk al de letters 'mol', dus wie weet valt er iets te puzzelen. Tijdens de ijsjes opdracht hoorden we al het nummer Un gelato al limon van Paolo Conte en bij de Behind the Scenes horen we een nummer van Beyoncés album Lemonade. We hebben dit seizoen nog geen limoncello gezien, misschien dat dat nog antwoorden biedt ::wijn::
Limone is het eerste ijsje dat gevangen wordt (Stephanie scherm, Charlotte tafel, Coco vangt) en het laatste ijsje dat gemist wordt (Michael scherm, Stephanie tafel, Charlotte mist)

De ijsjesopdracht lijkt voor Stephanie de speeltuin van de mol. Begrijpt spel snel, vertraagt bij scherm, gaat te snel voor haar aan de tafel, vangt alleen chioccolato (muziek Gelato al Limon), speelt door als auto’s aankomen, spoort direct aan als laatste ijsje gevallen is, rent als 4e naar winkel en komt als 1e aan (vertraagt door oproep tot overleg?), deelt ijsjes uit, gaat met lege handen naar auto, neemt in auto ijsjes over om deur niet te kunnen openen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 27-04-2024, 17:22:16 »
Ik ben niet uw mama - Yasmine

Omdat het nu omgedraaid is, eerst de quote en daarna de naam, ga ik er van uit dat er nu andersom gerekend en afgetrokken moet worden.

7 letters - 5 woorden = 2 => B

Bernard Balcaen
Stéphanie Bensaad

MLOLB

Geen idee of dit ergens heen gaat en naar wie..
Misschien toch Bernard opnieuw bekijken.

Edit ik zie nu dat Stéphanie Ben Saad heet.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2024, 18:12:17 door missmolly »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 27-04-2024, 18:14:20 »
Weten we trouwens al of het restaurant uit de trailer nu echt was of een set?

Omdat ik geen gelijkend restaurant kan vinden met exact dezelfde naam, neem ik maar aan dat de raamstickers met de ronde "Sicilia" logos er voor de gelegenheid opgeplakt zijn om de locatie van dit seizoen bekend te maken. Gek dat dan juist ook een openingstijden bordje achter de deur te zien in met dezelfde naam Sicilia. Bijzonder veel aandacht voor detail!

En als die raamstickers er voor de gelegenheid zijn, waarom is er dan op het linkerraam duidelijk een vlek of beschadiging op te zien? Heeft daar een fiets tegen het raam aan gestaan? ::vergroot::  Jullie weten vast op wie ik hint!  ;D


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 27-04-2024, 18:17:56 »
Aan de boot was de fiets van Stéphanie.

Dan nog een geintje met een hond. Welke trouwe hond zet de schoenen van Charlotte netjes recht? Juist een (Sint) Bernard.