Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 7502 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2024, 09:03:23 »
We weten van GDC dat de beheerder van de verdubbelaars deze net vóór de executie moet overdragen aan een kandidaat naar keuze. Als Bernard de mol is en ervan uitgaande dat de mol weet de test het slechtst heeft gemaakt, dan kan het einde oefening zijn voor de verdubbelaars na aflevering 2.

Ik zou hier niet vanuit gaan, vorig jaar wist Comfort niet wie de test het slechtste maakte en met hoeveel.(omdat dat niet eerlijk was)
Als je verder kijkt in de geschiedenis: Lennart wist niet wie had gekeken in de dossiers, Alina wist niet wie rood had, Eline wist niet wie oorspronkelijk rood had...
De enige reden dat Pieter wist dat Jeremie rood had was om hem geld mee te geven dat uit de pot kon.

Wss gaat de productie dit ook niet kenbaar maken, omdat dat niet eerlijk zou zijn. Daarbij, waarom zou je een twist bedenken om die daarna door de mol direct uit het spel te laten gooien.
klaar voor de strijd

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2024, 10:08:40 »
Als er door het seizoen heen nog meer verdubbelaars opduiken is de twist niet gelijk weg als de mol 1 keer verdubbelaars aan de afvaller mee geeft.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2024, 10:20:22 »
Maar de mol kan voor de test niet weten wie gaat afvallen. De verdubbelaars geven aan iemand die gaat afvallen gaat helemaal niet op. En de mol krijgt bovendien lang niet altijd te weten wie de afvaller is (en de verdubbelaars aan de afvaller geven wijst teveel op voorkennis wat de mol kan verraden).
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2024, 10:27:40 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2024, 15:47:50 »
Nog een reden waarom Bernard wellicht niet de mol is dat hij sprak over selectiegesprekken toen hij het over de filmpjes had wat niet het geval is. De mol zou zeker weten wat die filmpjes inhouden. Ook duidde hij terecht Karolien aan als één van de kanshebbers op een vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 22:35:25 door Luc »

Offline CX gamer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2024, 16:41:04 »
Hij kan toch ook gewoon bewust zichzelf situeren als een slechte leugenaar?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2024, 22:05:59 »
Een mol wil eerst vertrouwen winnen en niet dadelijk liegen, zeker wanneer het niet nodig is. Zoals ik eerder zei, Bernard zie ik als een fanatieke kandidaat die zich bij momenten verdacht wil maken.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #26 Gepost op: 30-03-2024, 11:52:50 »
Ik had ook het gevoel dat Bernard met opzet die twee tonnen omgooide tijdens het dansen, maar wel zo opzichtig dat het vooral was om zichzelf verdacht te maken. Zijn reactie achteraf kwam voor mij in ieder geval niet oprecht over, maar ook weer te slecht om een mol te zijn.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2024, 12:18:43 »
Ja zichtbaar een fout maken die geen geld kost is voor een mol een hele onlogische actie. Tenzij je bewust voor onmols gedrag gaat om anderen zo om de tuin te leiden maar.. dat voelt in dit geval wel erg vergezocht

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2024, 14:54:47 »
Bernard zag dat Coco twee tonnen tegelijkertijd omgooide (kan een molactie zijn) en doet nadien hetzelfde maar zonder resultaat. Lijkt mij een nepmolactie.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2024, 20:23:47 door Luc »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2024, 15:21:16 »
Of gewoon allebei per ongeluk…

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2024, 16:18:24 »
Ja, het was allebei per ongeluk. Bernard wilde eerste de koker omduwen, maar zag dat het scharnier de andere kant op zat. Hij moest haast maken om de dans goed uit te voeren en keek niet hoe hij de koker (kokers) omgooide. Hij heeft het niet gemerkt dat er twee omgingen en zijn reactie was oprecht. Hij keek van ver of de andere koker echt om was gegaan.
Ik denk dat Bernard de mol is en hier ging het fout voor hem. Hij helpt zo om meer geld te krijgen. Dat gebeurt in het spel. Volgende keer beter.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2024, 17:47:54 »
Ja, het was allebei per ongeluk. Bernard wilde eerste de koker omduwen, maar zag dat het scharnier de andere kant op zat. Hij moest haast maken om de dans goed uit te voeren en keek niet hoe hij de koker (kokers) omgooide. Hij heeft het niet gemerkt dat er twee omgingen en zijn reactie was oprecht. Hij keek van ver of de andere koker echt om was gegaan.
Ik denk dat Bernard de mol is en hier ging het fout voor hem. Hij helpt zo om meer geld te krijgen. Dat gebeurt in het spel. Volgende keer beter.


Als Bernard de Mol zou zijn, dan had hij echt wel geweten hoe die scharnier zat.
Kortom: streep door Bernard.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2024, 18:25:35 »

Als Bernard de Mol zou zijn, dan had hij echt wel geweten hoe die scharnier zat.
Kortom: streep door Bernard.

Dat wist ie ook. Hij dacht alleen dat ie de andere kant zou kantelen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2024, 18:40:48 »
Maar de Mol weet echt wel welke kant het op zou kantelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2024, 19:44:53 »
Wat een stellige aanname. Ik betwijfel ten zeerste of de mol op dat level van detail geïnformeerd wordt (en dat allemaal onthoudt)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2024, 20:23:16 »
De mol weet wel welke ton de juiste is. De rode ton zat ver verwijderd dan de twee tonnen die Bernard (terecht) heeft omgegooid. Misschien per ongeluk, misschien een nepmolactie maar zeker geen (mislukte) molactie.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2024, 15:44:12 »
Vooralsnog geen argument gehoord dat mij deze tunnel doet verlaten. Bernard gaat een beetje naar de achtergrond, maar komt nog steeds over als degene die het overzicht heeft en de rust bewaard.
Laat Senne achter in de douche.
Geeft foute antwoorden bij de autopuzzel en vist naar kennis bij Senne en hoekt de auto bij de ijsjes. Kan goed puzzelen, maar Philippe moet het oplossen.
Gaat een kaarsje aansteken bij Kurt Cobain ::vergroot:: , wil de porto niet gebruiken, dat neemt Charlotte van hem over.
Prachtig onverwacht de verdubbelaar ingezet en weggespeeld.
Hij ging de verdubbelaars niet opvissen en deed het toch, gaat de doos van Pandora niet openen…
Lynn die zich niet verdacht weet te maken, krijgt de verdubbelaars.
Bij Bernard is het allemaal effe te doordacht en zonder paniek, altijd rust.

De uitbarsting (achterlaten in de douche) van Senne richting Bernard lijkt overtuigend, maar kan ook teleurstelling zijn in zijn kamergenoot, of verdenkingen over en weer.

Ik zie de mol niet graaien in de doos van Pandora, maar Senne deed het, en Stéfanie en Charlotte gingen het zeker doen. Charlotte heeft niet de rust van Bernard, ik zie in haar een sterke speler. De rest is het niet. Senne wordt in de toren ook nog eens verdacht gemaakt met de tekstjes op de muur.

Bij de nachtelijk activiteiten bij de doos van Pandora verwacht ik dat de mol snel bij de groep is, maar geen bijzondere dingen gaat doen. Michael met Lynn op zijn rug, Philippe die tijd lijkt te rekken, ook maakt de mol de doos van Pandora niet open, zeker niet met Stefanie en Charlotte die nog moesten gaan. De mol heeft hier niks hoeven te doen. Er zijn genoeg felle kandidaten.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2024, 16:56:16 »
Ik blijf ook nog bij mijn mening dat Bernard de mol is.

Bernard is in aflevering 1 trouwens niet de eerste die bij GDC komt voor de verdubbelaars en het kijken van de kandidatenfilmpjes. Dat wordt wel gesuggereerd door de montage. Als je echter kijkt naar de schaduw van de zon, die het filmapparaat maakt, dan is het groepje van Bernard (toen hij over de achternamen begon) na het gymnastiekgroepje. Dat betekent dat Bernard best de verstopte verdubbelaar weggehaald kan hebben.

In aflevering 2 doet Bernard het prima als mol. Mij viel de vraag van Marta 'CoCo' naar Bernard op over het inzetten van de verdubbelaar. Of hij spijt ervan had. Bij de exclusieve beelden heeft ze het over het snurken van Bernard. Ik vroeg me af of ze Bernard niet in zijn slaap gevraagd heeft of hij de mol is... Ik zie haar daar best voor aan. Zij weet echt zeker dat haar gekozen mol de juiste is. Zeker na de eliminatieronde van aflevering 2. Ik denk dat zij Bernard heeft ontmaskerd.

Ook wel leuk te lezen hoe mensen Bernard volledig afschrijven en ik vol op hem zit. Maar foxhunter ook, lees ik. Zoals hij/jij dat beschrijft, ik zie dat ook zo.


Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2024, 18:37:20 »
Waarom zou Bernard de versubbelaars aan Lynn hebben gegeven. Hij wist dat Senne en Michaël 4 jokers hebben en er dus een grote kans is dat die mannen er niet uitgaan. Waarom zou hij dan niet de verdubbelaars aan 1 van hen geven. Waarom aan Lynn? Verdenkt hij Lynn of is Bernard de mol en hoopte hij dat Lynn eruit zou gaan?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2024, 18:38:34 »
Of hij wil 2 mensen die voor zichzelf hebben gekozen daarvoor niet nog eens extra 'belonen'?