Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 8437 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #140 Gepost op: 16-04-2024, 13:15:43 »
Ik zie wel een mogelijke winnaar in hem, al zal hij ongetwijfeld met Lynn moeten afrekenen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #141 Gepost op: 16-04-2024, 13:17:39 »
Bernard had ik om bovenstaande redenen al afgeschreven. Maar zover er nog twijfel was, is het nu toch helemaal duidelijk?

Hij krijgt een molactie werkelijk op een presenteerblaadje aangereikt. De mensen in de toren, die verantwoordelijk waren voor het tellen, hebben verkeerd geteld. Hij kon dus gewoon juichend over de finish komen en achter Senne parkeren. Weg 1000 euro.

Wat doet hij? De mensen in de toren verbeteren en alsnog 1000 euro binnenbrengen. Je kan hier toch met geen mogelijkheid meer een mol van maken.
Inderdaad, er is geen enkele reden waarom hij dit niet zo doen, want doordat Senne ook al te vroeg was binnengereden, zou de aandacht zelfs nog meer op de loodgieters komen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #142 Gepost op: 16-04-2024, 14:15:07 »
Ik vind hem ook duidelijk geen mol maar je hoeft niet te nepmollen om ver te geraken. Finalist zie ik zeker in hem. Jonge mensen hebben ook vaker een hogere 'game factor' waardoor ze sneller en beter de tests kunnen doen.
+ Geld binnenbrengen geeft je wat credits om voor eigen belang te gaan later.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #143 Gepost op: 16-04-2024, 15:14:46 »
Bernard speelt het goed. In het begin de verdenking wat op zich laden door in eerste instantie bewust twee verdubbelaars achter te houden. Ik denk dat hij de test inmiddels op (grotendeels) 1 persoon invult, denkt goed te zitten en dus zo veel mogelijk geld probeert mee te nemen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #144 Gepost op: 17-04-2024, 00:10:54 »
1. Die Bernard verdenk je toch niet, die zie je over het hoofd.
2. Goed gedaan Michaël, maar dat wist ik al, want het lukte niet om ananas op uw pizza te gooien.
3. Brillenmanneke op de pizzadoos. Dat is natuurlijk Harry Potter Bernard.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #145 Gepost op: 17-04-2024, 08:18:16 »
Welke beroemde filmquote zei hij ook weer in afl 2?
I'll make you an offer you can refuse'
Als hij in de hoodie zit,zou dat al een mooie hint zijn denk ik.  ;)

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #146 Gepost op: 17-04-2024, 10:33:28 »
Bernard zit denk ik op Lynn als Mol.
=> Test Lynn door in eerste aflevering te zeggen dat er "belangrijke informatie" is op het einde van het filmpje. Weet hier doordat Lynn aangeeft niet voor de vrijstelling te zijn gegaan het filmpje volledig heeft kunnen uitkijken en hem dus kan ontmaskeren maar dit niet doet.
=> Geeft de verdubbelaars door aan haar in aflevering 2
=> Geeft aan dat De Mol hem vermijd de laatste dagen: Niet meer samengespeeld met Lynn sinds de puzzelopdracht met de auto's.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2024, 10:35:32 door Deluxenite »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #147 Gepost op: 17-04-2024, 13:51:42 »
Wat me ergens dwars blijft zitten met betrekking tot punt 1. Ben even kwijt waar, maar op het forum heeft iemand een stukje laten zien waar op het eind van het filmpje iets van letters of zo zichtbaar leken te zijn. Heeft daar wellicht echt een hint in gezeten? Dan zou het juist op voorkennis wijzen. Durf daarom ik Bernard nog steeds niet af te schrijven, ook al lijkt hij juist zoveel kandidaats te doen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #148 Gepost op: 21-04-2024, 22:06:45 »
We zien en horen in aflevering 5 weer van alles rondom het beroep van Bernard: leerkracht lager onderwijs.
We starten met het liedje 'Klein, klein, kleutertje' direct aan het begin van de aflevering.
Dan horen we nog 'Kabouter Pinnemuts' voorbij komen.
Er komt een 'schoolbus' in aflevering 5, waarin de ouders met hun kinderen zitten. En Bernard speelt de meester.
Vervolgens gaan we nog even blokken bouwen! Want "jullie gaan terug naar je kindertijd" aldus GDC.

Schiet mij maar lek, maar dit is niet puur toevallig. Of ja, misschien toch wel...  ::ohno::  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 22:29:10 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #149 Gepost op: 22-04-2024, 08:27:38 »
Ook in de bus wordt zijn brave imago als schoolmeester van groep 5 nog eens uitvergroot. De kindjes op reis met mama’s als extra begeleiders onder leiding van de schoolmeester. Bernard’s moeder die hem er op wijst dat hij heeft geknoeid met eten. Spaghetti Bolognese is voor veel kinderen een favo maaltijd.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 10:52:14 door foxhunter »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #150 Gepost op: 23-04-2024, 21:47:56 »
Afl. 1, vertrouwen winnen
Wilde bij de olijfplukkers (betere molpositie), maar moest van de groep gaan dansen.

Afl. 2
- Foute antwoorden bij de puzzelaars.
- Gaat als 1 van de eersten zitten het ontbijt, levert boven een mooie positie op bij het bord onderaan.
- communiceert niet met Senne, ventilatoren niet uit.
- Houdt de optie open dat als de box niet nog niet open is gemaakt hij dat kan doen

Afl. 3
- Vindt slechts 1 koffer (nodig om latere spel te kunnen spelen?)
- Kiest meerdere malen verkeerde route
- Verbrak de zwijgplicht niet, maar een leuke verwijzing naar de molkwelling? Daar valt het stil als de naam van de mol gezegd moet worden.
- zichtbaar nerveus in de Ape, waardoor de groep voor Charlotte en Philippe kiezen. Werd door Michaël meegenomen in de Ape bij de verdeling over de normale auto en de Apes, dus wellicht niet zijn 1e keus.

Afl. 4
- Rijdt na aansporing van Michaël en Stephanie nog 1 rondje ipv de pits in te rijden maar weet dan al wel dat het meeste geld eruit is omdat de andere 3 al zijn uitgevallen
- stuurt loodgieter Michaël de verkorte route door (minder bananen te vinden)
- Laat veel dozen vallen. Zit in groep waar 2 kandidaten kunnen uitgeschakeld worden
- noemt nog wel een andere naam dan Coco, maar stemt uiteindelijk wel mee als er al een aantal handen omhoog zijn gegaan

Afl. 5
- Kiest de meeste foute antwoorden bij de 1e kwelling waardoor ze telkens weer naar beneden moeten
- Gaat kijken bij de molkwellingproef (geld eraf mochten ze onverhoopt toch op tijd zijn)
- Kiest de verkeerde pasta van de mama
- Wordt als 1e uitgeschakeld door aardbeving. Had hierdoor geen invloed in de finale, maar misschien dat hij zijn moeder niet vertrouwde (in de zin dat hij bang was dat ze per ongeluk wel eens hetzelfde antwoord zou kunnen gaan geven)

Haalt voor zover wij zien relatief veel geld binnen (schijn bedriegt?), maar desondanks wel een hele lage pot op dit moment.


Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #151 Gepost op: 23-04-2024, 21:56:07 »
Mooie, Vonne.
1 vraagje, hoezo hij kiest de verkorte route bij de bananen? Iedereen pakte toch dezelfde route, alleen Lynn maakte de doos met het ? open. Of heb ik iets gemist daar?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #152 Gepost op: 23-04-2024, 21:58:04 »
Mooie, Vonne.
1 vraagje, hoezo hij kiest de verkorte route bij de bananen? Iedereen pakte toch dezelfde route, alleen Lynn maakte de doos met het ? open. Of heb ik iets gemist daar?
Je kon in het begin naar boven waar nog bananen hingen. Maar Michaël moest van Bernard doorlopen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #153 Gepost op: 23-04-2024, 21:59:28 »
Afl. 2
- Foute antwoorden bij de puzzelaars.
- Gaat als 1 van de eersten zitten het ontbijt, levert boven een mooie positie op bij het bord onderaan.
- communiceert niet met Senne, ventilatoren niet uit.
- Houdt de optie open dat als de box niet nog niet open is gemaakt hij dat kan doen
Die positie bij het bord had hij volgens mij geen enkele invloed op, aangezien hij niet boven in het kasteel is geraakt. Hij zegt trouwens letterlijk met Coco in de kamer dat ze de doos niet gaan openmaken, wat het nog moeilijker maakt voor hem om achteraf te verantwoorden waarom hij dat ineens wel zou doen, terwijl er geen duo's meer na hem zijn.

Afl. 5
- Kiest de meeste foute antwoorden bij de 1e kwelling waardoor ze telkens weer naar beneden moeten
- Gaat kijken bij de molkwellingproef (geld eraf mochten ze onverhoopt toch op tijd zijn)
- Kiest de verkeerde pasta van de mama
- Wordt als 1e uitgeschakeld door aardbeving. Had hierdoor geen invloed in de finale, maar misschien dat hij zijn moeder niet vertrouwde (in de zin dat hij bang was dat ze per ongeluk wel eens hetzelfde antwoord zou kunnen gaan geven)
Je mag nog je moeder niet vertrouwen, als je dan afvalt geef je alle kans uit handen om de opdracht te doen mislukken, die trouwens €9000 waard was door het inzetten van de verdubbelaar. Dan laat de mol gewoon alles in handen van de kandidaten en dat is net wat die niet moet doen.

Haalt voor zover wij zien relatief veel geld binnen (schijn bedriegt?), maar desondanks wel een hele lage pot op dit moment.
Hij haalt het meeste geld binnen van iedereen. Dan mag er nog een lage pot zijn, in mijn ogen ben je echt geen goede mol als je van alle kandidaten toch het meeste geld hebt binnengehaald. Uit jouw analyse blijkt dat hij als mol vooral heel veel molacties door de kandidaten zou laten doen, dan hoeft er eigenlijk geen mol meer in het spel te zijn.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #154 Gepost op: 23-04-2024, 22:01:41 »
Je kon in het begin naar boven waar nog bananen hingen. Maar Michaël moest van Bernard doorlopen.
Ja, maar dat was Senne die in zijn eerste beurt al zei, sla de ladder over, de andere 2 deden precies hetzelfde. We weten het niet, maar het zou kunnen dat er maar 1 banaan op de ladder zat en er zo tijd kon gewonnen worden om niet buiten beeld te gaan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #155 Gepost op: 23-04-2024, 22:05:09 »
Afl. 1, vertrouwen winnen

Afl. 2
- Houdt de optie open dat als de box niet nog niet open is gemaakt hij dat kan doen

Bernard loog in de eerste aflevering al 2 keer duidelijk, over de verdubbelaars en over de filmpjes. Hiermee zal hij zeker geen vertrouwen winnen.
Hij zei ook duidelijk dat hij de box gesloten zal houden, als niemand die heeft geopend en hijzelf dat nog doet maakt hij zich megaverdacht.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #156 Gepost op: 23-04-2024, 22:28:46 »
Mollenjagers, de startpositie van de borden is bepaald aan de hand van de zitplaatsen. Bernard ging gelijk bij nr 4 zitten, dus kwam daardoor bijna onderaan te hangen. Een plek waarbij je weet dat je niet als eerste naar de doos van Pandora hoeft maar wel de regie behoud. En normaal gesproken laten de kandidaten die boven komen die borden met rust.
Wij zien zo ongeveer 1 zin van wat hij tegen Coco zegt. Wat ze daarna bespreken krijgen we niet mee. Philippe is ook van mening veranderd (wilde ook ineens de kist wel openen ). En Senne en Michaël gaven al aan dat veel meer de kist geopend zouden hebben (bleken ze het bij het ontbijt over te hebben gehad).

In jouw ogen geen goede mol als hij het meeste geld binnenhaalt. Wijj hebben die tactiek nu eenmaal vaker gezien, dus het sluit hem niet uit als mol. Ben ik voorstander van dit soort mollen: nee. Maar dat maakt voor het rijtje niet uit.

Wat de moeder betreft. Bernard kan bang zijn geweest dat ze hem als mol zou gaan verraden. Senne kwam er bij zijn moeder mee weg, maar of dat voor Bernard ook het geval zou zijn geweest? Dan kan ik me voorstellen dat je als je de mol bent er toch voor kiest om de finale niet te gaan halen.

@luc, heb je gelijk in. Voorschotje misschien op de doos van Pandora?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #157 Gepost op: 23-04-2024, 22:28:54 »
Hij zei ook duidelijk dat hij de box gesloten zal houden, als niemand die heeft geopend en hijzelf dat nog doet maakt hij zich megaverdacht.
Klopt, maar dat is een Bernaardje, nee zeggen en ja doen. Bernard zou die doos zeker open gemaakt hebben. En verdenkingen op zich laden. Maar zover is het niet gekomen, want hij was pas als laatste aan de beurt. Integendeel Bernard had het steeds over de groep een heeft zich minder verdacht gemaakt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #158 Gepost op: 23-04-2024, 22:34:38 »
Als 4de gaan is overigens niet zo'n goede positie. Ja, de box kan al dan geopend zijn maar als dat niet het geval is kun je het argument niet meer aanhalen dat de kandidaten erna de box kunnen openen.
De 3de positie lijkt mij de beste omdat er twee duo's zijn gekomen en er kans is dat de box reeds geopend is en je kunt bij het openen het argument aanhalen dat je de kandidaten na jou niet vertrouwt en ook de doos zullen openen.
Maar dan mogen de posities boven niet verwisseld zijn wat toch het geval is (door toedoen van Senne). Ik zou mij zeker niet blindstaren op de nummers waar de kandidaten gingen zitten.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 22:39:23 door Luc »

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #159 Gepost op: 23-04-2024, 22:40:56 »
We hebben in eerdere jaren al gezien wat kandidaten of de mol over hebben voor een vrijstelling /pasvragen (rond de 10000 euro). Dat je degene na je niet vertrouwd staat er los van. Je gaat gewoon verdedigen waarom je zelf voor 4 pasvragen (bijna een vrijstelling) hebt gekozen. En de kans is heel erg groot dat de kandidaten voor je die keuze al eerder hebben gemaakt dus de kans dat je dat hoeft te doen is erg klein.