Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 9159 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #160 Gepost op: 23-04-2024, 22:48:30 »
Nogmaals, het is niet zeker of de doos geopend zal worden. Bernard was als 4e aan de beurt en zei de doos niet te openen waarin Coco meeging. Als de doos dan nog niet is geopend en Bernard wil ze toch openen en Coco zegt dan: "Niemand heeft de doos geopend, wij laten ze ook dicht en verdienen geld." Wat moet Bernard als mol dan doen? Ze toch open maken en zich megaverdacht maken?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #161 Gepost op: 23-04-2024, 23:01:25 »
In jouw ogen geen goede mol als hij het meeste geld binnenhaalt. Wij hebben die tactiek nu eenmaal vaker gezien, dus het sluit hem niet uit als mol. Ben ik voorstander van dit soort mollen: nee. Maar dat maakt voor het rijtje niet uit.

Bij mijn weten was er maar één mol die van de finalisten het meeste geld heeft binnengehaald nl. Merel (WIDM 2019). Maar zij had als tactiek kleine bedragen zelf binnen te halen en beletten dat andere kandidaten geld konden binnenhalen zoals de laseropdracht en tuktuks.
Ik staar mij om die reden ook niet blind op follow-the money en kijk eerder naar het individueel of (voor de mol) onnodig binnengehaalde geld en tevens naar het niet verdiende geld maar ook daar staat Bernard onderaan.
Zo kon hij zelf €1000 binnen halen op het schip en snel op de knop (laten) drukken waardoor er €6000 verloren ging. Maar dat deed hij niet, hij wilde wachten met drukken.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #162 Gepost op: 23-04-2024, 23:26:37 »
Ik snap je punt wel hoor. Maar de mol wordt soms gebriefed tijdens opdrachten, dat is bekend. Misschien heeft hij zo vernomen dat de rest nog lang niet vrij was en dat hij nog even de kandidaat kon uithangen door niet te drukken?

En ik ben lang niet zeker van Bernard als mol hoor. Maar ik zie te veel dingen waardoor ik nog geen streep door hem zet. De rest overtuigd me op dit moment ook nog niet als mol. Bij die groep ook veel rare dingen  ::vergroot::

Probleem met dat niet verdiende geld is wel dat er vaak aannames worden gedaan wie er verantwoordelijk voor is. Is wat mij betreft dan ook wat minder betrouwbaar. De acties van de mol zien we immers meestal niet.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #163 Gepost op: 23-04-2024, 23:34:34 »
Ik vind het alleszins niet onverdacht om te wachten met drukken. De mol weet toch al dat de molboekjes zich onder de boot bevinden en dat het wachten kan betekenen dat er meerdere kandidaten bijkomen, maar er weer overleg nodig is (over wie gaat eerst en wachten we nog langer) en zo de tijd wegtikt.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #164 Gepost op: 24-04-2024, 09:00:15 »
Ik heb Bernard geschrapt toen hij bewust wel dat laatste rondje in de kart reed terwijl hij daar een open doekje kreeg om dat niet te moeten doen van de loodgieters en Senne, die al gestopt was. Dat lijkt me als mol zo makkelijk om aan te grijpen want je kan de verdachtmaking voor de fout bij 4 andere mensen leggen.
Ik zeg niet dat hij het niet kan zijn, maar je moet ergens op beginnen kiezen op een bepaald moment.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #165 Gepost op: 24-04-2024, 09:01:22 »
Op de helft van het seizoen verantwoordelijk zijn voor zo goed als een kwart van de pot (het hoogste percentage van alle deelnemers) vind ik zijn grootste anti-molactie, die weegt dusdanig zwaar dat het voor mij uitgesloten is dat hij de mol is.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #166 Gepost op: 24-04-2024, 12:25:06 »
Ik snap de beweegredenen om Bernard af te strepen.

Echter, als er veel kandidaten zorgen voor géén geld in de pot, dan kun je als mol dat wel veroorloven. Je moet dan wel zorgen dat anderen geld verliezen, mede door jouw inbreng. Voordeel is dat je onverdacht bent.

Bernard heeft wel veel vreemde moves, waardoor ik hem zeker niet kan afstrepen.

In aflevering 5 zien we mollengedrag:
- hij kiest enorm veel foute antwoorden bij de kwellingen.
- hij kijkt naar de video van de mol.
- hij kiest als enige het verkeerde bord.
- gaat af bij het torenbouwen. Verliest hier ook geld mee.

Dan kijk ik ook naar de verhaallijn. Bernard is leerkracht en we zien regelmatig daar iets van terug:
- aflevering 1: schoolplaat, boeken
- aflevering 2: ijsjes-pacman,
- aflevering 3: kinderliedjes, zwijgen
- aflevering 4: kinderspel Mario Kart, antwoorden verbeteren
- aflevering 5: kinderliedjes, schoolbus, blokken/bouwen 

Hij liegt dat ie barst! Hij kent zoveel automerken, hij herkent de pasta van zijn moeder, als ie liegt kijkt ie weg. Nou, niet dus... Allemaal niet waar. Die had ook de doos van pandora geopend. Heus!

Verder dingen waar je later prima iets over terug kan verwachten in aflevering 8:
- VerduBBelaar: Bernard Balcaen BB,
- Zijn verhaal over de fruitmachine in het voorstelfilmpje
- Hij kan niet dansen, jaja! Deze man kan supergoed voetballen en is heus atletisch
- Zijn rijstijl met ijsjes wegbrengen
- Zijn opmerking over de 1,5 minuten filmpjes dat er bepaalde informatie te zien zou zijn
- Doet verder de nodige fouten.

Kan nog veel meer doorgaan met opvallend gedrag.

Ik las ergens op Facebook een bericht van zijn voetbalmaat. Die beweerde met stelligheid dat Bernard de mol zou zijn.

Het is een man die zichzelf uitstekend onder controle heeft. Kan ook leiding nemen en dingen doordrukken. Hij bepaalt steeds prima zijn molposities. Ook binnen de opdrachten pakt hij steeds een prima plek in.

Telkens zie ik bij Bernard het meest een mol. Maar goed, we gaan het zien. Ben er eerder wel eens ingetuind, maar bij menig mol zat ik gelukkig wel goed.

Als ik een andere mol zou kiezen, dan zou het Senne zijn. De anderen lijken het in mijn ogen niet te zijn. Ben echt benieuwd naar de volgende aflevering.

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #167 Gepost op: 24-04-2024, 12:57:54 »
In aflevering 5 zien we mollengedrag:
- hij kiest enorm veel foute antwoorden bij de kwellingen.
- hij kijkt naar de video van de mol.
- hij kiest als enige het verkeerde bord.
- gaat af bij het torenbouwen. Verliest hier ook geld mee.
- Stéphanie stuurt hem ook in de juiste richting en spreekt geen enkel fout antwoord tegen.
- Stéphanie kijkt net als Bernard ook naar de video van de mol.
- Hij ging ervan uit dat er geen wortelen in zaten omdat zijn moeder dat vroeger ook niet deed. Wel met groentjes, maar blijkbaar specifiek geen wortelen
- Je wil niet als eerste afvallen bij het toren bouwen. Als mol wil je in de finale geraken, maar door zo weinig mogelijk vragen juist te hebben. Als je de mol bent en als eerste afvalt, is er net meer kans dat kandidaten goede antwoorden geven en dus ook zorgen voor een grotere winst op het einde. Daarnaast heb je in het eindspel van die opdracht geen enkele invloed meer op winst of verlies.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #168 Gepost op: 24-04-2024, 13:07:11 »
Hij heeft best wel molse momenten, maar misschien vertrouwde hij Stephanie niet. Het viel wel op dat elk antwoord dat zij gaf werd overruled door Bernard, waar Stephanie dan weer braaf in meeging.
Vorige aflevering maakte hij ook een opmerking over haar bij de dozen, perfect gedragen om daarna te verpesten.

Ook het inzetten van de verdubbelaar bij de opdracht met kaarsen en ventilators was niet zijn beste zet als mol. Als je die daar inzet zorg je er maar best voor dat je op de best mogelijke plek zit.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #169 Gepost op: 24-04-2024, 13:09:25 »
Ik snap de beweegredenen om Bernard af te strepen.

Echter, als er veel kandidaten zorgen voor géén geld in de pot, dan kun je als mol dat wel veroorloven. Je moet dan wel zorgen dat anderen geld verliezen, mede door jouw inbreng. Voordeel is dat je onverdacht bent.



Dat het een keer handig is geld te verdienen om niet altijd verdacht over te komen accepteer ik, maar als de rest het verknalt lijkt het me logischer dat de mol in de meeste gevallen achterover leunt en het gewoon laat gebeuren. Je bent immers ook niet verdacht als de oorzaak bij meerdere kandidaten ligt. Dat hij de grootverdiener van de groep is, is daarmee wat mij betreft niet goed te praten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #170 Gepost op: 24-04-2024, 13:46:45 »
Bernard heeft zeker een aantal verdachte acties maar die worden erg duidelijk getoond. Een kandidaat die het meeste geld verdient maar tegelijk verdacht wordt neergezet is niet de mol.
Die antwoorden bij de kwellingen wist ik ook niet en dat Bernard dat ook niet wist is begrijpelijk. In dit geval kan je het best gokken en eventueel zien wat de andere kandidaat doet.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 21:21:49 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #171 Gepost op: 24-04-2024, 14:47:50 »
Ik snap je punt wel hoor. Maar de mol wordt soms gebriefed tijdens opdrachten, dat is bekend. Misschien heeft hij zo vernomen dat de rest nog lang niet vrij was en dat hij nog even de kandidaat kon uithangen door niet te drukken?

En ik ben lang niet zeker van Bernard als mol hoor. Maar ik zie te veel dingen waardoor ik nog geen streep door hem zet. De rest overtuigd me op dit moment ook nog niet als mol. Bij die groep ook veel rare dingen  ::vergroot::

Probleem met dat niet verdiende geld is wel dat er vaak aannames worden gedaan wie er verantwoordelijk voor is. Is wat mij betreft dan ook wat minder betrouwbaar. De acties van de mol zien we immers meestal niet.

Maar dat was wel niet het geval. De anderen waren wél bijna vrij. Er moest nog maar één kandidaat zich voorstellen (Michaël)
Dus: Bernard is de mol. Hij krijgt een signaal (van wie? Hoe? want het mag niet opvallen. En ze worden niet apart genomen.). Hij zegt nog 2min te wachten. Michaël is bezig met zich voor te stellen. Hoera, Michaël slaagt erin zich voor te stellen op 1min (grote splash in het water als de kandidaten aan de boot in het water vallen, juichkreten alom, duidelijk hoorbaar op het dek). Jij bent Bernard: wat doe je dan? Al je medekandidaten op het dek hebben gehoord aan de vreugdekreten dat de andere groep zich heeft kunnen bevrijden. Jij wou wachten. Dus je kan niet ineens toch willen afdrukken op de moment dat alle kandidaten hebben gehoord dat het bij de anderen gelukt is. Die zullen dan ook wel zeggen om nog een minuutje te wachten tot de kandidaten aan dek zijn.
Dus zeggen om te wachten heeft daar geen zin.
Snel afdrukken of treuzelen en niet vrij komen. Dat zijn de beste opties. wachten is de slechts mogelijke optie.
Ik snap dat je misschien nog even de schijn wil ophouden en in eerste instantie zegt niet te willen drukken. Je bent de brave kandidaat. Maar als ze dan op u inpraten zou ik als mol toch snel overstag gaan.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #172 Gepost op: 24-04-2024, 15:15:10 »
Reden waarom ik Bernard al héél lang heb geschrapt:

Wil snel afdrukken heb ik hierboven al uitgelegd

Duikt twee verdubbelaars op: Ja. Die verdubbelaars hadden anders ook wel door iemand anders opgedoken geweest, maar dat weet je niet 100% zeker. En je zet je direct neer als iemand die je niet kan vertrouwen. Want je zegt er geen enkele te zullen opduiken en je duikt er twee op. De mol wil, zeker in aflevering 1, vertrouwen krijgen van de groep. Dat doe je niet om direct aan iedereen duidelijk te maken dat je voor jezelf kiest.

Stoot 2 tonnen om bij het dansen: maar wel de foute tonnen. Waardoor het voor de olijfplukkers net een pak gemakkelijker werd om de juiste ton te kiezen. Voorheen waren ze olijven aan het droppen in de ton van onderwaterwereld. En net die ton wordt door hem omgestoten, waardoor ze hun olijven wel bij heelal begonnen te kieperen. Hij helpt door een onhandigheidje net de groep meer geld te verdienen.
Ok. Dat was een ongelukje. Ook de mol kan al eens pech hebben zeker?

wil de vrijstelling bij de verdubbelaars en wint De meningen hierover zijn verdeeld. Sommigen zien hier een molactie in, anderen, zoals ik, denken dat de mol in deze fase van het spel zich niet in de spotlights wil stellen. Daarbij komt nog dat hij ook Karolien direct onder de bus gooit. Ik snap nog dat je de vrijstelling wil...maar je wil ook niet dat er 4000 in de pot terecht komt. Ik zou zeker dat bedrag toch gehalveerd willen zien. Dus als eerste kandidaat direct Karolien voor de bus gooien snap ik niet goed.

Zet de verdubbelaar in wanneer die 10.000€ kan opleveren Hij kon het inzetten bij de ijsjes. Iets meer damage control. Zet ze in bij een opdracht die best haalbaar was en waar hij een neutrale positie had. De opdracht had best kunnen lukken.

zit op de laatste plek bij de doos van Pandora (wat zeker ok is voor een mol) maar zegt daar tegen Coco dat de doos gesloten moet blijven Dus wat dan als de doos gesloten bleef en zij zijn aan zet? Ineens toch van gedacht veranderen? Hij kan niet meer zeggen dat hij vreest dat de kandidaten die na hen komen de doos gaan openen, want ze zijn de laatste. En niemand heeft ze geopend. En hij zei al ze niet te willen openen. Hier plots uw kar keren is superverdacht.

Rijdt niet binnen bij de karts, ondanks een gouden voorzet van Michaël en Senne die ook al gestopt is Waarom zou je als mol die kans laten liggen?

I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #173 Gepost op: 24-04-2024, 19:48:34 »
Dan kijk ik ook naar de verhaallijn. Bernard is leerkracht en we zien regelmatig daar iets van terug:
- aflevering 1: schoolplaat, boeken
- aflevering 2: ijsjes-pacman,
- aflevering 3: kinderliedjes, zwijgen
- aflevering 4: kinderspel Mario Kart, antwoorden verbeteren
- aflevering 5: kinderliedjes, schoolbus, blokken/bouwen 
Die opdrachten liggen toch al lang vast nog voor ze zelfs een mol gekozen hebben. Daar gaan ze toch niet heel het seizoen aan aanpassen.

Verder dingen waar je later prima iets over terug kan verwachten in aflevering 8:
- VerduBBelaar: Bernard Balcaen BB,
- Zijn verhaal over de fruitmachine in het voorstelfilmpje
- Hij kan niet dansen, jaja! Deze man kan supergoed voetballen en is heus atletisch
- Zijn rijstijl met ijsjes wegbrengen
- Zijn opmerking over de 1,5 minuten filmpjes dat er bepaalde informatie te zien zou zijn
- Doet verder de nodige fouten.
Dus omdat je kan voetballen kan je ook goed dansen? Zijn opmerking over dat filmpje was trouwen stom als hij de verdubbelaars in handen wou krijgen, want zo had hij net meer kans om weggestemd te worden door mensen die het filmpje wel helemaal hadden uitgekeken.

Kan nog veel meer doorgaan met opvallend gedrag.

Ik las ergens op Facebook een bericht van zijn voetbalmaat. Die beweerde met stelligheid dat Bernard de mol zou zijn.
De familie en vrienden van de kandidaten denken altijd dat degene die zij kennen de mol is. Dat hoor je elk jaar van de kandidaten. Daar zou ik dus niet zoveel belang aan hechten.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #174 Gepost op: 24-04-2024, 20:05:26 »
Citaat
Zijn opmerking over dat filmpje was trouwen stom als hij de verdubbelaars in handen wou krijgen, want zo had hij net meer kans om weggestemd te worden door mensen die het filmpje wel helemaal hadden uitgekeken. 
Opmerking over het filmpje is dan toch niet raar? Want of hij was weggestemd (minder geld) of hij houdt de vrijstelling en kan de verdubbelaars geven aan een ander zonder pas vragen (grotere kans dat die kandidaat zou afvallen).

En zou helemaal leuk zijn als later ook nog zou blijken dat hij de waarheid sprak dat er echt een hint aan het eind geeft gezeten.

Voor mij is dit in ieder geval geen reden om zijn naam door te strepen.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #175 Gepost op: 24-04-2024, 20:16:43 »
Opmerking over het filmpje is dan toch niet raar? Want of hij was weggestemd (minder geld) of hij houdt de vrijstelling en kan de verdubbelaars geven aan een ander zonder pas vragen (grotere kans dat die kandidaat zou afvallen).

En zou helemaal leuk zijn als later ook nog zou blijken dat hij de waarheid sprak dat er echt een hint aan het eind geeft gezeten.

Voor mij is dit in ieder geval geen reden om zijn naam door te strepen.

Er zou toch niks van geld verdwijnen als hij zou weggestemd zijn? De vrijstelling was sowieso voor diegene van de 3 die het snelst afdrukten die het langst bleef zitten. Het wegstemmen van 1 van hen betekende geen geld weg.

En als er, naar zijn woorden, een hint naar iets toekomstig inzat, zou Lynn die ook wel opgemerkt hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #176 Gepost op: 24-04-2024, 20:39:14 »
Wat een felheid weer.

Van dat filmpje mist 30 seconden.
We hebben 1 minuut gezien maar het filmpje duurde 1 1/2 minuut. Wie weet wat er op stond? Gillian en Lynn. Wij niet. Wij zien alleen de reactie van hen.  Waarom mogen wij dat niet zien?

Ik herinner me ook een documentaire over ballet en voetbal met Johan Cruijff en de overeenkomsten tussen beide.

Bernard scoorde eens 4 doelpunten in een wedstrijd en duikt makkelijk in de diepte, dus zijn vetpercentage is laag. Een zeer fitte vent, die kan best dansen. Volgens Gillian had hij al een beginnersles gedaan.

Als het seizoen vast staat kunnen ze er altijd nog een leraar als mol bij zoeken.

Als Michaël de mol is, in zijn team zaten Coco en Karolien en Gillian. Die hadden moeite gehad om de verdubbelaars op te duiken.
Als Stéphanie of Senne of Charlotte de mol is, waren de verdubbelaars onder de boot opgedoken. Dus waarom die die felheid tegen Bernard? Ik zie geen verschil. Hoe hij het speelde kan het zijn plan zijn geweest om de verdubbelaars weg te spelen en tegelijkertijd een dekmantel te verkrijgen.
Dat hij niet snel wil afdrukken is net mols. Je even heel sociaal opstellen terwijl er drie adrenaline figuren door willen. En hoelang hebben ze nou gewacht? 2 minuten en een beetje? Ze waren echt snel los, daar was ruimte.

Dat Bernard zegt de doos gesloten te houden zegt niks, hij had hem toch open gedaan en verwachte dat het de eerste ronde al gebeurd zou zijn. Valt dit op? Senne en Michaël vallen ook op, staan vol in the picture. Bernard kwam bij Pandora heel sociaal over.

Dat hij niet binnenkomt op de lokroep van Michaël bij het karten is heel verstandig, zo laat je je in de kaarten kijken. Maar hij had beter nog een stuurfout gemaakt.

De verdubbelaar in het kasteel was een prachtige verrijking van het programma en legt nog meer de focus op de ideale molpositie van Senne. En dat vind ik nou juist misleidend. ‘De mol moet uit zijn kot komen’ . Mwa, ik geloof daar helemaal niks van. Er waren mogelijkheden genoeg om dit te saboteren voor de andere 8.

Zelfs als je Bernard niet meer zo verdenkt, zijn de argumenten tegen Bernard m.i. veelvuldig onjuist en vaak herhaald. En dus de moeite waard om nog maar een keer te weerleggen.



Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #177 Gepost op: 24-04-2024, 20:57:54 »
Er zou toch niks van geld verdwijnen als hij zou weggestemd zijn? De vrijstelling was sowieso voor diegene van de 3 die het snelst afdrukten die het langst bleef zitten. Het wegstemmen van 1 van hen betekende geen geld weg.

En als er, naar zijn woorden, een hint naar iets toekomstig inzat, zou Lynn die ook wel opgemerkt hebben.
Ze begonnen als ik het goed heb met 4000 als te winnen bedrag. Voor iedereen die werd weggestemd die de kans had op de vrijstelling halveerde het te winnen bedrag (of het ging met een ander groot bedrag omlaag).
Toevoeging: dat klopt niet wat ik zeg. Voor de afvaller zonder vrijstelling halveert het.

Bernard heeft het erover dat er iets gecodeerd moet worden. Kan zijn dat het daar bij Lynn mis ging (althans, ik zou het leuk vinden als dat het geval is).
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 21:11:40 door Vonne1968 »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #178 Gepost op: 24-04-2024, 21:41:44 »
Ze begonnen als ik het goed heb met 4000 als te winnen bedrag. Voor iedereen die werd weggestemd die de kans had op de vrijstelling halveerde het te winnen bedrag (of het ging met een ander groot bedrag omlaag).
Toevoeging: dat klopt niet wat ik zeg. Voor de afvaller zonder vrijstelling halveert het.

Bernard heeft het erover dat er iets gecodeerd moet worden. Kan zijn dat het daar bij Lynn mis ging (althans, ik zou het leuk vinden als dat het geval is).

Ze begonnen met 4000 euro. Elke stemronde mocht er iemand worden weggestemd, in de eerste ronde 2 personen. Er ging 2000euro af omdat Charlotte onterecht werd weggestemd. Karolien had snel afgedrukt, voor haar ging er niks uit.
De vrijstelling ging naar de kandidaat die het laatst overbleef van de 3 die het snelst afdrukten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #179 Gepost op: 24-04-2024, 21:46:08 »
Je kunt alles op verschillende manieren interpreteren maar wachten met afdrukken vind ik onmols omdat het risico bestaat dat andere kandidaten kunnen vrijkomen. Ik zie trouwens echt niet in waarom de mol zou willen wachten met afdrukken.

Bij de blokkentoren was Bernard als eerste uitgeschakeld. Je kunt dit mols noemen omdat hij daardoor geen geld meer kan bijbrengen maar ik zie dit eerder als onmols omdat hij geen invloed meer heeft op het verdere verloop en geen geld meer kan verliezen (en er moet iemand als eerste afvallen).
« Laatst bewerkt op: 25-04-2024, 09:02:50 door Luc »