Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 9442 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #180 Gepost op: 25-04-2024, 09:29:16 »
Meer dan 3000 euro voor de pot verdiend en daarmee grootverdiener...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #181 Gepost op: 25-04-2024, 09:52:00 »
Meer dan 3000 euro voor de pot verdiend en daarmee grootverdiener...

Dat zou inderdaad hét criterium moeten zijn om hem te schrappen. In combinatie met alle andere onmolse zaken en beslissingen die hij neemt.
Maar goed. Het heet tunnelvisie voor iets zeker.
I was blind but now I can see

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #182 Gepost op: 25-04-2024, 12:46:13 »
Grootverdiener, schrootverdiener. Je kunt ook kijken naar het aanzetten tot het (niet) verdienen van geld.

Stephanie doet in opdr 5.2 een aanzet tot het verdienen van 2000 euro. Zo kun je de onlogische molpositie van Michael en Senne ook zien. Als een van hen de mol is en de eerste vier kandidaten hadden allemaal de spaghetti van hun mama's of zus gekozen, had de mol daar op zeker geen fout bord door kunnen drukken.

Zien we niks van terug in de FTM. Iedereen krijgt 0 euro aangerekend.  Heel correct allemaal, maar vooral bij de voor de kandidaten niet geslaagde alles-of-niks-opdrachten krijg je een vertekend beeld van wie er daadwerkelijk pogingen doet om de boel te verstieren. Of juist: de pot wil spekken.

Neem de ijsjes-opdracht. Wie draagt bij aan het niet-slagen van die opdracht? En andersom. Maakt voor de FTM niet uit. De eindsom is nihil. Als je alleen daarnaar kijkt, is Bernard even onverdacht als Senne, die aanzetten doet om een opdracht waar 4000 euro mee kan worden verdiend te laten slagen. Dit terwijl Bernard hier verschillende sabotageacties uitvoert. 

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #183 Gepost op: 25-04-2024, 14:52:17 »
Bij de ijsjesopdracht werden er slechts 6 ijsjes binnengebracht, dus kon er maximaal €1500 worden verdiend en werd er door hen dus €2500 uit de pot gehouden. Die €4000 alleen aan Bernard toeschrijven slaat dus nergens op.
Bernard was inderdaad verdacht bij de spaghetti (€2000) maar had niets in de pap te brokken bij het bouwen van de torens en de uiteindelijke keuze (kon €9000 verdiend worden) omdat hij als eerste afviel.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2024, 14:55:23 door Luc »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #184 Gepost op: 25-04-2024, 15:13:13 »
Bij de ijsjesopdracht werden er slechts 6 ijsjes binnengebracht, dus kon er maximaal €1500 worden verdiend en werd er door hen dus €2500 uit de pot gehouden. Die €4000 alleen aan Bernard toeschrijven slaat dus nergens op.

Bedoelde ik ook niet. Ik vind wel dat Senne eraan bijdroeg om die opdracht te laten slagen. Die wist toen nog niet om hoeveel ijsjes het ging.

Hoe je dat bij die opdrachten zou moeten verrekenen zodat je de mol hopelijk eerder in het vizier hebt weet ik ook niet. De FTM klopt gewoon, voor beide opdrachten. Alleen kan ik er dus niet zoveel mee.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #185 Gepost op: 25-04-2024, 19:10:24 »
Grootverdiener, schrootverdiener. Je kunt ook kijken naar het aanzetten tot het (niet) verdienen van geld.
Daar hou ik ook een overzichtje van bij en ook daarbij bengelt die ver onderaan. Als ik tijd heb gehad om aflevering 5 erin te verwerken wil ik het hier wel delen.

Wat een felheid weer.
Ik reageer gewoon op jouw posts met tegenargumenten, want ik dacht dat een forum zo werkt. Los daarvan vind ik wel dat jij de laatste bent om hier iets over te zeggen, maar ok...

Bernard scoorde eens 4 doelpunten in een wedstrijd en duikt makkelijk in de diepte, dus zijn vetpercentage is laag. Een zeer fitte vent, die kan best dansen. Volgens Gillian had hij al een beginnersles gedaan.
Ten eerste snap ik de oorzaak-gevolgrelatie die je eerst aanhaalt niet echt. Kan je verduidelijken waarom iemands vetpercentage laag is als die 4 doelpunten scoorde in een wedstrijd en makkelijk in de diepte duikt? En vooral, waarom een zeer fitte vent best kan dansen? Ik zie hier echt het verband niet...

Dat Bernard zegt de doos gesloten te houden zegt niks, hij had hem toch open gedaan en verwachte dat het de eerste ronde al gebeurd zou zijn. Valt dit op? Senne en Michaël vallen ook op, staan vol in the picture. Bernard kwam bij Pandora heel sociaal over.
Dat is een aanname die jij maakt, dat weten we dus helemaal niet. Als we enkel naar de feiten kijken, zien we dat Bernard in de kamer tegen Coco zegt dat ze de doos gesloten gaan houden. Daardoor zou hij heel moeilijk kunnen verantwoorden waarom hij ze wel zou openen als hij toch die kans kreeg, want als al de rest de doos al gesloten heeft gehouden, zijn zij de beslissende factor en kunnen ze dus niet het excuus gebruiken de doos te openen omdat ze de kandidaten na hen niet vertrouwen. Als hij toch de doos zou willen openen als mol had hij dat in de kamer gewoon niet moeten zeggen. Het is niet dat hij zo'n betrouwbaar imago heeft in de groep en bij de kijkers.

Dat hij niet binnenkomt op de lokroep van Michaël bij het karten is heel verstandig, zo laat je je in de kaarten kijken. Maar hij had beter nog een stuurfout gemaakt.

De verdubbelaar in het kasteel was een prachtige verrijking van het programma en legt nog meer de focus op de ideale molpositie van Senne. En dat vind ik nou juist misleidend. ‘De mol moet uit zijn kot komen’ . Mwa, ik geloof daar helemaal niks van. Er waren mogelijkheden genoeg om dit te saboteren voor de andere 8.
Ik ga hier niet meer apart op terugkomen, want ik denk dat ik deze argumenten allemaal al eens weerlegd heb, maar dat we elkaar niet gaan overtuigen en dat hoeft ook niet. Alleen leidt ik uit jouw woorden vooral af dat je alles wat standaard als mol gezien wordt net niet mols vindt omdat het te mols is. Je gelooft niets van dingen die worden gezegd door de presentator... Volgens mij verdraai je dingen omdat je denkt dat Bernard de mol is in plaats van andersom. Ik zou je nog wel willen vragen waar dat die mogelijkheden tot sabotage zaten voor de andere 8? Die waren er zeker, maar de beslissende rol lag boven, evenals voor het bepalen van de volgorde voor de doos van Pandora. En daar had je als duo slechts heel weinig kans toe helemaal boven te komen.

Zelfs als je Bernard niet meer zo verdenkt, zijn de argumenten tegen Bernard m.i. veelvuldig onjuist en vaak herhaald. En dus de moeite waard om nog maar een keer te weerleggen.
Ik vind net dat de argumenten die je gebruikt voor Bernard als mol veelvuldig onjuist en vaak herhaald zijn, maar daar verschillen we dan opnieuw van mening.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #186 Gepost op: 25-04-2024, 21:46:53 »
Daar hou ik ook een overzichtje van bij en ook daarbij bengelt die ver onderaan. Als ik tijd heb gehad om aflevering 5 erin te verwerken wil ik het hier wel delen.

Ja graag, dankjewel ::ok::

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #187 Gepost op: 26-04-2024, 08:45:04 »
Bernard scoorde eens 4 doelpunten in een wedstrijd en duikt makkelijk in de diepte, dus zijn vetpercentage is laag. Een zeer fitte vent, die kan best dansen. Volgens Gillian had hij al een beginnersles gedaan.

Het vetpercentage van mijn vriend is ook laag en hij is erg fit en sportief, maar ik kan je zeggen dat hij twee linkervoeten heeft wat dansen betreft  ;D

Dat heeft niets te maken met conditie, maar met gevoel voor ritme en dat is toch iets helemaal anders dan goed kunnen voetballen. En er zijn overigens genoeg amateurvoetballers met een bierbuikje die meerdere keren kunnen scoren in een match, dus de relatie tussen de doelpunten en zijn vetpercentage ontgaat me ook even?

Voor mij is hij de mol niet, maar er zijn zeker argumenten op basis waarvan je hem wel kan verdenken. Alleen is dit er geen van wat mij betreft.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #188 Gepost op: 26-04-2024, 09:51:40 »
Ja jongens bijt er maar in.
Ik verdenk Bernard de laatste twee afleveringen niet meer, neemt niet weg dat de argumenten die hier aan werden gedragen tegen Bernard en de verwijten van tunnelvisie van geen kant kloppen. Die getuigen eerder van een anti-tunnelvisie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #189 Gepost op: 26-04-2024, 10:55:31 »
Als je Bernard tegenover Senne zet (molposities, behaalde geld, anti-molacties) dan is Senne veel meer aangewezen als mol dan Bernard.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #190 Gepost op: 26-04-2024, 18:56:43 »
Dat klopt Luc. Maar ik houd het interview met Gilles in gedachten:

https://www.instagram.com/p/C4-qRAeoU8b/?igsh=dDNvNDM5NWNvbzlr

En dat vind ik Senne (en Michaël) te verdacht overkomen in de eerste afleveringen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #191 Gepost op: 26-04-2024, 19:04:43 »
Dat klopt Luc. Maar ik houd het interview met Gilles in gedachten:

https://www.instagram.com/p/C4-qRAeoU8b/?igsh=dDNvNDM5NWNvbzlr

En dat vind ik Senne (en Michaël) te verdacht overkomen in de eerste afleveringen.
Bernard wordt toch ook overmatig verdacht in beeld gebracht in de eerste afleveringen?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #192 Gepost op: 26-04-2024, 19:15:08 »
Gezien de hoeveelheid mensen die er van overtuigd zijn dat hij het niet is zal dat wel meevallen  ;D

(En nee, ik zeg niet dat hij het moet zijn. Ik streep hem nog niet af, dat is wat anders. )

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #193 Gepost op: 26-04-2024, 22:51:42 »
Gezien de hoeveelheid mensen die er van overtuigd zijn dat hij het niet is zal dat wel meevallen  ;D

(En nee, ik zeg niet dat hij het moet zijn. Ik streep hem nog niet af, dat is wat anders. )
Maar dat weerlegt mijn stelling toch niet dat Bernard in de eerste afleveringen ook zeer verdacht werd neergezet. De laatste afleveringen doen andere kandidaten gewoon opvallendere dingen en Bernard heeft al veel kandidaatsacties op zijn naam staan, waardoor minder mensen hem verdenken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #194 Gepost op: 26-04-2024, 23:04:35 »
Klopt dat Bernard bij momenten zeer verdacht wordt neergezet. De reden waarom hij het minst wordt verdacht door de kijkers en de molloten hier is omdat hij duidelijk de meeste kandidaatacties achter zijn naam heeft en verreweg het meeste geld heeft opgebracht en ook wat mij betreft is Bernard de minst waarschijnlijke mol ook al op basis van de posities tijdens de opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2024, 23:06:16 door Luc »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #195 Gepost op: 27-04-2024, 10:43:29 »
De Mol is een commercieel programma. Wat mij aan Bernard opvalt, is dat hij structureel kleding van Nike draagt. Ik zie een T-shirt, schoenen en broek ervan. Petje dacht ik ook. Mocht hij de mol zijn, dan heeft deze sponsor dat goed voor elkaar. De mol blijft een lang besproken en bekeken persoon.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #196 Gepost op: 27-04-2024, 13:47:59 »
De Mol is een commercieel programma. Wat mij aan Bernard opvalt, is dat hij structureel kleding van Nike draagt. Ik zie een T-shirt, schoenen en broek ervan. Petje dacht ik ook. Mocht hij de mol zijn, dan heeft deze sponsor dat goed voor elkaar. De mol blijft een lang besproken en bekeken persoon.
Ik denk niet dat Nike een sponsor is van het programma.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #197 Gepost op: 28-04-2024, 11:59:37 »
De moeder van Bernard vertelt dat haar zoon lang douchte en haar rekening met 1/3 deel verminderde, nadat Bernard uit haar huis ging. Vervolgens zien we de moeder ongemakkelijk aan haar neus zitten en de moeder van Senne verwonderd reageren.

Hoezo zit dit fragment in de uitzending?

Ik zat nog te denken aan een link naar de verduBBelaars. Of dat Bernard wakker wordt onder de douche.

In ieder geval een vreemd fragment.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #198 Gepost op: 28-04-2024, 12:06:55 »
Feit is dat Senne nóg langer doucht!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #199 Gepost op: 28-04-2024, 13:05:36 »
Bernard was al wakker, volgens zijn moeder doet hij dat onder de douche. Nou weet je waarom Senne te laat was.