Grootverdiener, schrootverdiener. Je kunt ook kijken naar het aanzetten tot het (niet) verdienen van geld.
Daar hou ik ook een overzichtje van bij en ook daarbij bengelt die ver onderaan. Als ik tijd heb gehad om aflevering 5 erin te verwerken wil ik het hier wel delen.
Wat een felheid weer.
Ik reageer gewoon op jouw posts met tegenargumenten, want ik dacht dat een forum zo werkt. Los daarvan vind ik wel dat jij de laatste bent om hier iets over te zeggen, maar ok...
Bernard scoorde eens 4 doelpunten in een wedstrijd en duikt makkelijk in de diepte, dus zijn vetpercentage is laag. Een zeer fitte vent, die kan best dansen. Volgens Gillian had hij al een beginnersles gedaan.
Ten eerste snap ik de oorzaak-gevolgrelatie die je eerst aanhaalt niet echt. Kan je verduidelijken waarom iemands vetpercentage laag is als die 4 doelpunten scoorde in een wedstrijd en makkelijk in de diepte duikt? En vooral, waarom een zeer fitte vent best kan dansen? Ik zie hier echt het verband niet...
Dat Bernard zegt de doos gesloten te houden zegt niks, hij had hem toch open gedaan en verwachte dat het de eerste ronde al gebeurd zou zijn. Valt dit op? Senne en Michaël vallen ook op, staan vol in the picture. Bernard kwam bij Pandora heel sociaal over.
Dat is een aanname die jij maakt, dat weten we dus helemaal niet. Als we enkel naar de feiten kijken, zien we dat Bernard in de kamer tegen Coco zegt dat ze de doos gesloten gaan houden. Daardoor zou hij heel moeilijk kunnen verantwoorden waarom hij ze wel zou openen als hij toch die kans kreeg, want als al de rest de doos al gesloten heeft gehouden, zijn zij de beslissende factor en kunnen ze dus niet het excuus gebruiken de doos te openen omdat ze de kandidaten na hen niet vertrouwen. Als hij toch de doos zou willen openen als mol had hij dat in de kamer gewoon niet moeten zeggen. Het is niet dat hij zo'n betrouwbaar imago heeft in de groep en bij de kijkers.
Dat hij niet binnenkomt op de lokroep van Michaël bij het karten is heel verstandig, zo laat je je in de kaarten kijken. Maar hij had beter nog een stuurfout gemaakt.
De verdubbelaar in het kasteel was een prachtige verrijking van het programma en legt nog meer de focus op de ideale molpositie van Senne. En dat vind ik nou juist misleidend. ‘De mol moet uit zijn kot komen’ . Mwa, ik geloof daar helemaal niks van. Er waren mogelijkheden genoeg om dit te saboteren voor de andere 8.
Ik ga hier niet meer apart op terugkomen, want ik denk dat ik deze argumenten allemaal al eens weerlegd heb, maar dat we elkaar niet gaan overtuigen en dat hoeft ook niet. Alleen leidt ik uit jouw woorden vooral af dat je alles wat standaard als mol gezien wordt net niet mols vindt omdat het te mols is. Je gelooft niets van dingen die worden gezegd door de presentator... Volgens mij verdraai je dingen omdat je denkt dat Bernard de mol is in plaats van andersom. Ik zou je nog wel willen vragen waar dat die mogelijkheden tot sabotage zaten voor de andere 8? Die waren er zeker, maar de beslissende rol lag boven, evenals voor het bepalen van de volgorde voor de doos van Pandora. En daar had je als duo slechts heel weinig kans toe helemaal boven te komen.
Zelfs als je Bernard niet meer zo verdenkt, zijn de argumenten tegen Bernard m.i. veelvuldig onjuist en vaak herhaald. En dus de moeite waard om nog maar een keer te weerleggen.
Ik vind net dat de argumenten die je gebruikt voor Bernard als mol veelvuldig onjuist en vaak herhaald zijn, maar daar verschillen we dan opnieuw van mening.