Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 11319 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #220 Gepost op: 30-04-2024, 10:23:05 »

En bij het laten kiezen van óf naar de twee kerken rennen óf halveren van de prijs, laat hij de groep kiezen. Komt dat op zijn rekening? Of is het Charlotte die het mingeld op haar naam krijgt?
Zo is FTM niet altijd waterdicht.


In dit geval, ondanks de halvering, komt er plusgeld op de rekening van Charlotte en Michaël omdat die hebben gered wat er te redden viel. Ik snap niet waarom Bernard het zakmes wilde hebben, als hij de mol zou zijn. Dat ding was zo uitgebreid, dat had niemand toch voor elkaar gekregen in 20 seconden? Als hij dat aan Michaël of Charlotte over had gelaten en het niet zijn mislukking was geweest, had hij overtuigender kunnen sturen op een poging beide kerken aan te doen. Hij was dan maar half zo verdacht geweest.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #221 Gepost op: 30-04-2024, 10:28:56 »
Maar het leek ook alsof hij dat wilde afhouden toen anderen zeiden 'jij hebt bij de scouts gezeten toch?'

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #222 Gepost op: 30-04-2024, 10:33:19 »
Ik snap niet waarom Bernard het zakmes wilde hebben, als hij de mol zou zijn. Dat ding was zo uitgebreid, dat had niemand toch voor elkaar gekregen in 20 seconden? Als hij dat aan Michaël of Charlotte over had gelaten en het niet zijn mislukking was geweest, had hij overtuigender kunnen sturen op een poging beide kerken aan te doen. Hij was dan maar half zo verdacht geweest.

Ik zou eerst het kiezen willen noemen. Michael zegt dat het ene mes een oestermes is. Als hij het herkent, zal Hij het vast ook wel eens gebruiken. Michael zegt nog iets over Bernard en padvinder zijn. Het 'makkelijkste' mes gaat naar Charlotte. Bernard zal tevreden zijn met het zakmes.

Wie zegt dat het de anderen zomaar had gelukt? Het was bij Charlotte wel echt op het nippertje.

En als Bernard de zaag had gezocht, had hij veel grotere kan op het bamboestokje door te zagen. Nu koos hij voor een snijmes. Dat lukt natuurlijk nooit. Hij had een paar seconden de tijd moeten nemen om de zaag te vinden. Ik heb er ook eentje op mijn zakmes. Het is het grootste, dikste en langste item op de zakmes. Die kun je echt wel vinden.
En wat als hij gewoon geblazen had? Misschien vloog het papiertje er wel zo uit... ::rofl::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #223 Gepost op: 30-04-2024, 10:38:19 »
Maar het leek ook alsof hij dat wilde afhouden toen anderen zeiden 'jij hebt bij de scouts gezeten toch?'

Niet voordat Michaël het oestermes oppakt en vraagt wie dat kan en daar reageert Bernard niet eens op, uiteindelijk houdt Michaël die zelf. Bernard kon zich op dat moment ook nog het gewone mes toe-eigenen, maar geeft Charlotte ruim de gelegenheid om dat te doen. Hij doet echt geen enkele moeite om niet met dat zakmes te eindigen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #224 Gepost op: 30-04-2024, 10:43:10 »


En als Bernard de zaag had gezocht, had hij veel grotere kan op het bamboestokje door te zagen. Nu koos hij voor een snijmes. Dat lukt natuurlijk nooit. Hij had een paar seconden de tijd moeten nemen om de zaag te vinden. Ik heb er ook eentje op mijn zakmes. Het is het grootste, dikste en langste item op de zakmes. Die kun je echt wel vinden.
En wat als hij gewoon geblazen had? Misschien vloog het papiertje er wel zo uit... ::rofl::

Ik weet niet precies wat jouw conclusie nu is, maar ik zou als mol in de eerste twee opdrachten (juiste beweging benoemen en uitvoeren) willen slagen omdat ik weet dat die bamboestok toch voor iedereen te lastig is in 20 seconden. Daarna zou ik toeslaan en een zaak maken voor het gehele bedrag en niet de halvering.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #225 Gepost op: 30-04-2024, 15:48:55 »
In Nederland is bij een mol wel eens het hoogste bedrag eruit gekomen. En dat was best een goede mol.
Maar dat is een ander programma...

Het viel me op dat in Cafe de Mol aandacht werd besteed aan Bernard die volgens FTM het meeste geld zou hebben. Dat gebeurt niet zomaar. Stel dat Bernard de mol is, dan moet De Mol-regie hier wat mee. Blijkt hij inderdaad na aflevering 8 het meeste geld te hebben binnengebracht, dan moet daar iets over gezegd worden. Het kan zijn dat Bernard nog wat geld gaat wegspoelen in de komende opdrachten en hij niet als hoogste geldschieter arriveert.
Café De Mol wordt niet gemaakt door de makers van De Mol en zij hebben zelf geen idee van wie de mol is. Dat overzichtje hebben ze ook volledig zelf gemaakt, volledig onafhankelijk van de makers van De Mol.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 12:01:20 door Mollenjager-DT »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #226 Gepost op: 3-05-2024, 10:00:48 »
Ik denk dat Senne heeft ontdekt dat Bernard twéé verduBBelaars heeft opgedoken en Bernard in eerste instantie er eentje wilde verdoezelen. Bernard wilde immers niet zeggen of hij verduBBelaars had opgedoken. Senne is een enorme goede speurder en heeft waarschijnlijk onder water gecheckt wat Bernard had gedaan. Stel, en dat zou best plaats kunnen hebben gevonden, dat Bernard gelogen heeft over een tweede verduBBelaar en Senne hem ermee confronteerde.... Met de derde door Senne opgedoken verduBBelaar waren alle verduBBelaars immers weg. Ook Senne ging meermaals duiken en deed alsof hij geen verduBBelaar had opgedoken. Net als Bernard. Hij wist dus dat Bernard er twee had.

Het ging wel raar met die opgedoken verduBBelaars van Bernard. Bernard werd op de boot, bij GDC, nog uitgemaakt voor leugenaar. Hij wilde blijkbaar niet veel kwijt over wat hij had opgedoken.

Senne (en mogelijk ook Charlotte) hebben hem dan doorgehad en dan vanaf het begin op Bernard gezeten. Senne durft ook vrij snel all-in te gaan. Op Bernard, denk ik.

Hij heeft Bernard dan gecheckt bij de automerken en de portofoon. Dat zegt hij immers ook.

« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 10:24:43 door ThaStayFan »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #227 Gepost op: 3-05-2024, 10:24:44 »
Ik vraag me af waarom de mol twee verdubbelaars het spel in zou willen brengen, ik vind dat niet logisch. Bij één kan ik me nog iets voorstellen, maar twee is echt onnodig.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #228 Gepost op: 3-05-2024, 10:29:18 »
Ik vraag me af waarom de mol twee verdubbelaars het spel in zou willen brengen, ik vind dat niet logisch. Bij één kan ik me nog iets voorstellen, maar twee is echt onnodig.

Dat is ook mijn punt. Hij (Bernard als mol) wilde er verdoezelen, maar zou dan gesnapt zijn door die slimme Senne. Hij moest wel toegeven dat hij er twee had.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #229 Gepost op: 3-05-2024, 10:43:23 »
Dat is ook mijn punt. Hij (Bernard als mol) wilde er verdoezelen, maar zou dan gesnapt zijn door die slimme Senne. Hij moest wel toegeven dat hij er twee had.

Maar dan had ie moeten zorgen dat ie als laatste ging.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #230 Gepost op: 3-05-2024, 10:44:49 »
Als hij als laatste was gegaan, had de kans bestaan dat juist Senne er twee had gepakt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #231 Gepost op: 3-05-2024, 11:01:24 »
Senne en Charlotte !!! confronteren hem op de boot ermee als Bernard erover heen wil praten.
Charlotte zegt dan als ze op de kaart kijkt en ontdekt dat er een leeg haakje was (en er dus een verduBBelaar weg was): 'Wacht eens even... Heb jij...'
En Senne vervolgt: 'Jij hebt er nog... jij hebt er ook eentje gepakt.' Senne weet dat er ook ergens anders een verduBBelaar weg is en houdt dat nog net voor zich.
Bernard: 'Mogelijk...'
En dan de blik van Senne naar Charlotte. Ze knikken... dit is een mogelijke mol-actie...
Vanaf dat moment zijn ze op Bernard gaan letten en hebben ze (denk ik althans) de mol ontdekt.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 11:05:04 door ThaStayFan »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #232 Gepost op: 3-05-2024, 11:10:15 »
Haha dat zou wel een erg domme strategie zijn, opzichtig mollen op een plek waar je perfect gecontroleerd kan worden. Ook dat hij in eerste instantie liegt over de het opduiken van de verdubbelaars is toch typisch kandidaats? Hij heeft nog niet helemaal bedacht wat slim is en besluit dus maar te liegen. Later beseft hij pas dat hij daar niet mee weg kan komen. Als hij wou mollen dan zou hij toch gewoon zeggen dat hij er eentje opgedoken heeft? Hij komt hierdoor heel verdacht over terwijl hij in feite (als hij de mol zou zijn) er niks mee bereikt heeft. Zijn gedrag in de hele eerste aflevering is echt precies kandidaats.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #233 Gepost op: 3-05-2024, 11:15:32 »
Ik denk dat het al gelijk is hoeveelste je gaat. Die verdubbelaars staan op het plannetje, dus sowieso ging iedereen die de kans had er een of meer opduiken.
Bernard wil ze geheim houden, maar sowieso ging iedereen zien dat ze weg waren, dat had dus geen nut, ook al omdat er nog een opdracht kwam erover en ons ook getoond werd dat het Bernard was die ze wilde achterhouden.

Bernard is iemand die alles eerst goed overdenkt, ook zo met het paintballspel, hij wil eerst nadenken wat hij met de informatie doet (wat eigenlijk ook geen nut heeft). Hij valt ook altijd door de mand, het is duidelijk dat hij er een geschoten heeft, maar wil niet zeggen wie. De mol zou zijn plan al klaar hebben, hij moet op het moment zelf nog wat verzinnen.

Hij beweert ook vaak dat hij zeer geschikt is voor een opdracht en dan blijkt het toch niet zo goed te gaan. De mol zou eerder zeggen dat hij het niet goed kan, dan valt het minder op als het fout loopt.


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #234 Gepost op: 3-05-2024, 11:20:35 »
Jullie hebben wel een punt. Het was een domme actie van Bernard.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #235 Gepost op: 3-05-2024, 13:01:49 »
Als hij als laatste was gegaan, had de kans bestaan dat juist Senne er twee had gepakt.

Als je eerder gaat en twee van die zakjes pakt, nodig je de mensen die na jou gaan toch uit om dat ook te doen? Er was immers afgesproken dat ze niets zouden pakken, maar die afspraak vervalt zodra je kunt zien dat iemand anders dat wel heeft gedaan.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #236 Gepost op: 3-05-2024, 21:19:23 »
In behind the scenes zag ik Bernard een M-logo maken met zijn hand.
Als de foto even later wordt geshowd, is dat eraf gehaald door de montage.

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #237 Gepost op: 3-05-2024, 21:42:06 »
In behind the scenes zag ik Bernard een M-logo maken met zijn hand.
Als de foto even later wordt geshowd, is dat eraf gehaald door de montage.
Denk dat die hand gewoon niet op de foto staat omdat die te ver uit het beeld lag en dat het dus niets met montage te maken heeft.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #238 Gepost op: 3-05-2024, 22:03:39 »
Bepaal maar. Gillian zijn hoofd is er half af en ook Bernard staat er niet helemaal op.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 22:05:48 door ThaStayFan »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #239 Gepost op: 3-05-2024, 22:13:30 »
Bepaal maar. Gillian zijn hoofd is er half af en ook Bernard staat er niet helemaal op.

Die foto is toch genomen met een wegwerpcamera? Ik denk dat Charlotte ook gewoon op gevoel moest mikken of iedereen erop stond en dat Gillian en Bernard er gewoon deels afvallen.

Feit dat het wel in behind the scenes zit is het toch duidelijk genoeg en geen opzet/geknoei met de foto.