Auteur Topic: [Kandidaat] Charlotte  (gelezen 8084 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #100 Gepost op: 18-04-2024, 15:47:09 »
Sorry maar de verdubbelaar niet bij je hebben is gewoon raar. Je kunt als mol zeggen , er komt geen extra geld in de pot omdat die kans er bij die opdracht niet is, maar je geeft ze doot en wie weet wordt er volgense week een duurdere opdracht mee verdubbelt en verder trek je er nodeloos de aandacht mee .

Kijk een mol is ook een mens en iets vergeten kan altijd, maar dit valt iets te hard op

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #101 Gepost op: 18-04-2024, 16:13:00 »
Heel raar. Deze dame is het gewoon en ze speelt het top. Zonder meer. Schitterend hoe velen haar nu afschrijven voor die laatste opdracht, waar het sowieso bijna onmogelijk was geld uit de pot te spelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #102 Gepost op: 18-04-2024, 20:09:06 »
Schitterend hoe velen haar nu afschrijven voor die laatste opdracht, waar het sowieso bijna onmogelijk was geld uit de pot te spelen.

Volgens mij was deze opdracht nu juist opgezet voor de mol om in ieder geval n poging te doen om geld uit de pot te spelen. Minstens n poging. Waar slaat t anders op??

Logisch dus dat je degene die meteen de afvaller oppert en de opdracht bij wijze van doodmaakt af te schrijven

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #103 Gepost op: 18-04-2024, 23:20:10 »
Charlotte had tegen het einde van de discussie echt nog de kans de keuze nog richting Michael te draaien. Er waren ook al meerdere verdenkingen richting Michael.

Ze doet dat niet en drukt Coco door.
Ik kan echt niet anders dan haar hierom afstrepen.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #104 Gepost op: 19-04-2024, 13:41:45 »
Stéphanie drukt Coco door. Je hebt toch echt een ander programma gezien...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #105 Gepost op: 19-04-2024, 19:01:33 »
Wat een onhandige manier om te zeggen dat we dit anders interpreteren...

Stéphanie geeft inderdaad ook aan dat ze coco verdenkt. Charlotte pakt vlak tegen het einde de leiding om te gaan stemmen en duwt daarmee Coco wat mij betreft door.
Ik vind dat van beide onmols. Charlotte nog ietsje meer onmols dan Stéphanie.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #106 Gepost op: 19-04-2024, 19:41:04 »
In "behind the scenes" zegt Charlotte ook iets waardoor ze eigenlijk bevestigd dat ze niet de mol is.
De mol spreekt de waarheid, de kandidaten liegen, Charlotte zegt daar dat indien ze de mol was, ze zou hopen dat ze  bij de zwijgers zou terecht komen.
Als ze de mol is moet ze toch niet hopen, dan deelt ze zichzelf in bij de zwijgers.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #107 Gepost op: 20-04-2024, 21:21:38 »
In "behind the scenes" zegt Charlotte ook iets waardoor ze eigenlijk bevestigd dat ze niet de mol is.
De mol spreekt de waarheid, de kandidaten liegen, Charlotte zegt daar dat indien ze de mol was, ze zou hopen dat ze  bij de zwijgers zou terecht komen.
Als ze de mol is moet ze toch niet hopen, dan deelt ze zichzelf in bij de zwijgers.

Maar stel dat de mol (wie het ook is) op camera zegt: "... dan zou ik mezelf indelen bij de zwijgers". Dan zou de redactie toch wel ingrijpen en de mol eraan herinneren dat de kandidaten niet wisten dat de mol ze had ingedeeld? Dus ik denk dat de mol wel gedwongen is om een formulering te gebruiken als die van Charlotte.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #108 Gepost op: 21-04-2024, 07:40:23 »
En er is toch nergens gezegd dat de mol invloed heeft op die indeling? Of heb ik wat gemist?

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #109 Gepost op: 21-04-2024, 09:17:17 »
En er is toch nergens gezegd dat de mol invloed heeft op die indeling? Of heb ik wat gemist?
Bij deze opdracht werd benoemd dat de mol gekozen heeft wie moesten zwijgen. Dat gebeurde in de voice over. Of de kandidaten dat ook wisten weet ik niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #110 Gepost op: 21-04-2024, 22:31:56 »
Charlotte daalt nu toch wel. Maar haar afschrijven, helemaal niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #111 Gepost op: 21-04-2024, 22:51:00 »
"ik ben de mol niet" Mama: "je bent nu echt aan het liegen" Charlotte "klopt ik ben wel (Charlotte) De Mol" ...Flauw maar kan prima zo gegaan zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #112 Gepost op: 22-04-2024, 01:20:47 »
In het voordeel van Charlotte: De camera is bij iedere ingezette verduBBelaar ingezoomd geweest op: Charlotte. Direct na de keuze om de dub in te zetten: inzoomen op Charlotte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #113 Gepost op: 22-04-2024, 15:45:33 »
Door het te obvious van Michaël en Senne geef ik haar nog altijd het voordeel van de twijfel. Uiteindelijk is er deze aflevering geen geld verdiend.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #114 Gepost op: 23-04-2024, 20:51:12 »
Charlotte was even weggezakt bij mij, en eerlijk gezegd wilde ik ook niet echt geloven dat de mol gewoon De Mol was. Maar nu staat ze wel naast Senne als hoofdverdachte en als ik alles optel, ze heeft niet veel goeds gedaan.

Afl. 1
- Zorgt er voor dat ze op de boot geraken (stel dat de Gillian graag in bad gaat), maakt attent op de vraagtekens.
- Wil nog geel omgooien, maar te laat.
- Laat zich wegstemmen voor -2000euro.

Afl. 2
- Vangt het laatste bolletje niet, komt aan met 3 bollen en 2 hoorntjes. Fanatiek, irriteert Coco.
- Komt voorlaatste aan het ontbijt (wilde ze laatst zijn?), roept Michaël steeds weg bij de portofoon. In de 2de ronde is er veel tijd verspilt, kan ook bij Philippe/Karolien gebeurd zijn.
- Gaat samen met Stephanie de doos openen.

Afl. 3
- Zit bij de dispatch, neemt 1 foute telefoon aan.
- Verbrak de zwijgplicht
- Gaf Philippe de opdracht rustig te blijven, anderen laten stressen.

Afl. 4
- Laat zich inhalen door Massimiliano
- Laat veel dozen vallen. Zit in groep waar 2 kandidaten kunnen uitgeschakeld worden.
- Denkt Michaël of Coco, gaat all in op Coco

Afl. 5
- Komen op tijd bij Hercules, kwelling goed gedaan.
- Kiest de pasta van de mama
- Wordt uitgeschakeld door aardbeving.

Uiteindelijk heeft ze alleen in de laatste aflevering volledig kandidaats gedrag vertoond.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #115 Gepost op: 23-04-2024, 22:58:54 »
...
Afl. 5
- Komen op tijd bij Hercules, kwelling goed gedaan.
- Kiest de pasta van de mama
- Wordt uitgeschakeld door aardbeving.

Uiteindelijk heeft ze alleen in de laatste aflevering volledig kandidaats gedrag vertoond.

Goede opsomming.  ::ok::

Alleen bij 5.1 Hercules kwam ze (met Lynn) niet op tijd aan, want de balken waren al gevallen die Michaël als laatste niet meer hield. Dus dat was sowieso mols te noemen omdat Charlotte en Lynn de balken niet meer konden overnemen om de opdracht nog te redden.

Ik had bij aflevering 5 ook een beetje het gevoel dat het cement wat losliet in deze tunnel, maar bij de 2e keer kijken van 5.1 (Hercules) zag ik toch weer een stukje Lolo-theater.

Gilles spreekt de woorden 'Misschien waren onze krachtpatsers niet sterk genoeg' en vervolgens meteen de theatrale afkeurende blik van Charlotte richting krachtpatsers Michaël en Senne. Kan zeer wel bedoeld zijn om haar eigen te laat komen (als mol) te verbergen. Bovendien riep ze ook nog 'Too little tot late!' richting Bernard en Stéphanie, waarop Senne dan ook nog zei dat die laatste twee inderdaad wel héél erg laat waren.

Past allemaal bij het beschuldigende gedrag van Charlotte wat we al eerder zagen in opdracht 2.2 waarin ze heel bits 'Hebben jullie Al Capone aangstoken!' zei en Michaël toebeet: 'Jij had mij moeten helpen!' (met kaars aansteken)

(Over opdracht 5.2. en 5.3 kan ik nog niet echt iets over zeggen want die heb ik nog niet teruggezien.)


« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 11:34:50 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #116 Gepost op: 23-04-2024, 23:24:26 »
Verdiende 1200 euro bij de blokkentorens en ging niet naar de finale. Kan je beter niks verdienen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #117 Gepost op: 23-04-2024, 23:39:36 »
Verdiende 1200 euro bij de blokkentorens en ging niet naar de finale. Kan je beter niks verdienen.
Iedereen verdiende potentieel geld daar, de antwoorden moesten overeenstemmen met die van de mama's.
Of je het goed of slecht wilde doen, het was een gok. Beste zou dan zijn om buiten tijd een antwoord opvissen, maar 3x valt ook op.

En excuus dat de mama's in het complot zaten tellen niet, dan was dat wel gezegd.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #118 Gepost op: 24-04-2024, 10:05:01 »
De opdracht waardoor velen haar afstrepen kan ook anders verklaard worden.

Coco ging all in op 1 persoon. Dat was dan niet Charlotte als ze de Mol is. Als mol wil je dan vermijden dat Coco door het oog van de naald kruipt en daarna naar jou overschakelt in de komende testen. Je zit dan immers met een kandidaat die zo goed als zeker weet dat je de Mol bent.

Natuurlijk was het beter geweest als er ook geld verloren ging, maar kan ook in dat licht bekeken worden.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 10:07:31 door Deluxenite »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #119 Gepost op: 24-04-2024, 11:16:01 »
Afl. 5
- Kiest de pasta van de mama

volledig kandidaats gedrag

Ik ga ervan uit dat de mol voorkennis had van de zes borden spaghetti. Dan is het allemaal volgens het boekje.

- kiest ideale molpositie
- controleert Bernard, niet andersom, die als eerste kandidaat de verkeerde spaghetti kiest
- zodra hij dat doet, meteen veilig stellen: "doe maar"
- dan 'kandidaats' uitspelen, want alles of niks