Auteur Topic: [Kandidaat] Charlotte  (gelezen 9313 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #120 Gepost op: 24-04-2024, 11:41:01 »
Heel raar. Deze dame is het gewoon en ze speelt het top. Zonder meer. Schitterend hoe velen haar nu afschrijven voor die laatste opdracht, waar het sowieso bijna onmogelijk was geld uit de pot te spelen.

Wat? Kijken wij wel naar hetzelfde programma? Hoezo was het onmogelijk om geld uit de pot te spelen.
Lynn noemt Michaël, zijzelf noemt Michaël en Coco, Stéphanie noemt Coco, Senne noemt Michaël, Bernard neigt ook naar Michaël en moest de stemming op Michaël vallen, zou Coco als de wiederweerga haar hand opsteken. Dus in eerste instantie werd Coco maar 2 keer genoemd...waaronder zijzelf. Mocht ze na Coco haar verdediging zeggen "Ja...ik geloof Coco wel...En sorry Michaël, maar je doet wel echt anders...handen in de lucht voor Michaël" Dan zou Senne, Coco, zijzelf en Lynn/Bernard sowieso hun handen in de lucht hebben gestoken en was er een meerderheid voor de foute kandidaat. Dus hoezo onmogelijk? Alle kaarten lagen net op tafel om de mol daar een solo slim te laten halen.
I was blind but now I can see

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #121 Gepost op: 24-04-2024, 12:05:34 »
Wat? Kijken wij wel naar hetzelfde programma? Hoezo was het onmogelijk om geld uit de pot te spelen.
Lynn noemt Michaël, zijzelf noemt Michaël en Coco, Stéphanie noemt Coco, Senne noemt Michaël, Bernard neigt ook naar Michaël en moest de stemming op Michaël vallen, zou Coco als de wiederweerga haar hand opsteken. Dus in eerste instantie werd Coco maar 2 keer genoemd...waaronder zijzelf. Mocht ze na Coco haar verdediging zeggen "Ja...ik geloof Coco wel...En sorry Michaël, maar je doet wel echt anders...handen in de lucht voor Michaël" Dan zou Senne, Coco, zijzelf en Lynn/Bernard sowieso hun handen in de lucht hebben gestoken en was er een meerderheid voor de foute kandidaat. Dus hoezo onmogelijk? Alle kaarten lagen net op tafel om de mol daar een solo slim te laten halen.
Zoals hierboven al uitgelegd. Coco zat op 1 kandidaat, Michaël had gespreid op 2 of 3 kandidaten waaronder niet Charlotte. Het is dan veel beter om Coco eruit te spelen, want die had kunnen switchen naar haar na deze aflevering dan Michaël die toch niet op haar spoor zit.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #122 Gepost op: 24-04-2024, 12:11:20 »
Stéphanie drukt Coco door. Je hebt toch echt een ander programma gezien...

Maar dat is toch niet waar?
Wie neemt als eerste Coco onder vuur? Charlotte (Charlotte naar Coco: "Heb je stress nu dat je hier zit" Coco: "nee, cava" Charlotte: "het lijkt wel zo" Stéphanie heeft tot dan haar mond nog niet open gedaan.
Wie noemt eerst Coco? Charlotte!
Wie zegt "Ik geloof er niks van" wanneer Coco zich verdedigt? Charlotte!
Wie trapt de stemming af, op Coco? Charlotte


Lynn: zegt dat ze Michaël zenuwachtig vindt ogen.
Charlotte: Ik vind Michaël en Coco het verdachtst (Lynn zegt daarop: ik ook. Dus dankzij Charlotte komt Coco in de schijnwerpers)
Senne: Ik vind Michaël een pak stiller als anders (waarop Stéphanie: ja, ik vind Michaël ook wel echt stil)
Michaël: Ik zeg Lynn
Bernard: op dat moment niet duidelijk

Pas dán zegt Stéphanie heel standvastig: voor mij is het Coco en pas dan zegt ook Lynn voor mij is het ook Coco
Maar het is wel degelijk Charlotte die haar het eerst voor de bus gooit en de aandacht op Coco vestigt, terwijl ze heel gemakkelijk de aandacht op Michaël kon vestigen.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #123 Gepost op: 24-04-2024, 12:26:16 »
Zoals hierboven al uitgelegd. Coco zat op 1 kandidaat, Michaël had gespreid op 2 of 3 kandidaten waaronder niet Charlotte. Het is dan veel beter om Coco eruit te spelen, want die had kunnen switchen naar haar na deze aflevering dan Michaël die toch niet op haar spoor zit.

Dit slaat toch nergens op:
1) Het spel voor de mol is geld uit de pot te spelen. Coco kan evengoed één van de 5 andere kandidaten kiezen als mol.
2) Als ze op Michaël stemmen, gaat Michaël er niet uit noch kan hij switchen van kandidaat. Dan gaat diegene met de tweedeslechtste test naar huis en dat is waarschijnlijk Lynn
3) Puur voor de denkoefening, los dat op Michaël stemmen niks kan veranderen aan zijn stemgedrag: Mócht Michaël een herkansing krijgen (wat niet het geval is), dan zou hij net méér kans maken om bij de juiste mol terecht te komen. Hij spreidde volgens hem op 3 mensen. Als hij dan de slechtste score heeft weet hij quasi zeker dat die drie kandidaten het al niet zijn. Hijzelf is het ook niet. Dus Michaël moet dan maar kiezen uit 2 kandidaten (want er valt ook nog iemand af). Als de afvaller een kandidaat is op wie hij heeft gespreid, dan zijn het 3 kandidaten waar hij uit moet kiezen.
Coco, mocht ze erin gelukt zijn toch door te kunnen, weet dan enkel dat zij niet de mol is en de kandidaat op wie ze heeft gestemd. Zij moet dan kiezen tussen 4 overige kandidaten (want er valt nog iemand af) of 5 kandidaten (als de kandidaat die afvalt diegene is op wie ze heeft gestemd)

Dus sorry, maar dat argument slaat echt nergens op.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #124 Gepost op: 24-04-2024, 12:43:53 »
Je hebt helemaal gelijk, Charlotte was degene die aan Coco vroeg: "jij hebt er 2?", als mol was dat het slechtste plan ever. Ze kon haar pijlen gemakkelijk op iemand anders richten. Stephanie en Senne hadden nog geen uitleg gegeven bij hun keuze, ze kon perfect iemand anders aanspreken.
Nog een puntje, we krijgen te zien dat Charlotte loog tegen de groep over haar keuze, waarom zouden ze dat tonen van de mol? Die kan toch perfect zeggen dat hij/zij er geen hoeft, tegen de groep zeg je wat je wil, afhankelijk van wat de afvaller heeft gedaan. Dat gaan ze niet in beeld meegeven. 


Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #125 Gepost op: 24-04-2024, 13:05:15 »
Maar het is wel degelijk Charlotte die haar het eerst voor de bus gooit en de aandacht op Coco vestigt, terwijl ze heel gemakkelijk de aandacht op Michaël kon vestigen.

Klopt.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #126 Gepost op: 24-04-2024, 16:37:49 »

Nog een puntje, we krijgen te zien dat Charlotte loog tegen de groep over haar keuze, waarom zouden ze dat tonen van de mol? Die kan toch perfect zeggen dat hij/zij er geen hoeft, tegen de groep zeg je wat je wil, afhankelijk van wat de afvaller heeft gedaan. Dat gaan ze niet in beeld meegeven.

Hier wil ik wel nog even bijzeggen dat je hier niet echt kan weten of ze gelogen heeft. Wij zien enkel het fragment waar ze zegt 3. En dan zich toch tot 4 laat overhalen.
Wat we niet zien zijn de minuten vooraf. Het kan best zijn dat Charlotte eerst wel degelijk zei 0, dat de mol haar dan deed twijfelen, dat ze dan 3 zegt en daarna 4. Ze laten niet heel het gesprek zien en dus kan je dat niet zeker weten.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #127 Gepost op: 24-04-2024, 19:01:30 »
Na het nachtje slapen met bezoek zien we twee keer buiten schoenen staan. De schoenen van Charlotte zijn verplaatst, te zien als de hond voorbij loopt.
Daarna zie je enkele moeders aan de ontbijttafel.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2024, 13:08:16 »


Na de mislukking bij te tempel (opdr. 5.1) als Gilles verteld dat de inzet niet 3000 maar 4000 euro was:

Charlotte viert hier nog even een minifeestje door triomfantelijk naar Lynn te kijken met wie ze toch maar even de inzet met 1000 euro had opgekrikt door de molkwelling te weerstaan. Operatie (eigen deelopdracht) geslaagd, patiënt (de totale opdracht) overleden, en Lynn ingepakt die na de exit tegen Gilles zei door de mol rond de vinger te zijn gedraaid.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #129 Gepost op: 28-04-2024, 16:01:19 »

 en Lynn ingepakt die na de exit tegen Gilles zei door de mol rond de vinger te zijn gedraaid.

Let ook op Lynns reactie na haar rode scherm als Charlotte contact zoekt. Lynn draait haar meteen de rug toe en is weg.

En nee, is niet eenzelfde reactie als die van de vorige afvallers.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #130 Gepost op: 28-04-2024, 21:44:09 »
Behalve een fantastische actrice (huilen. boosheid) zou ze ook nog eens ijskoud zijn na het offer van Stépanie (molboekje) vanavond, ik geloof daar niets van.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #131 Gepost op: 28-04-2024, 21:51:34 »
Behalve een fantastische actrice (huilen. boosheid) zou ze ook nog eens ijskoud zijn na het offer van Stépanie (molboekje) vanavond, ik geloof daar niets van.
Het gaat ze toch zijn hoor  ::tandpastasmiley:: . Hoezo is ze ijskoud?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #132 Gepost op: 28-04-2024, 21:57:46 »
Het gaat ze toch zijn hoor  ::tandpastasmiley:: . Hoezo is ze ijskoud?

Door haar reactie op het offer van Stéphanie, die dat deed voor haar. 'Je bent een prachtig mens' (ofzo) zei ze toen ze haar een knuffel gaf en later noemde ze haar 'beste vriendin'. Als ze dat allemaal meent had ik meer gewetenswroeging verwacht te zien. Als ze dat niet meent vind ik het ook best heftig dat iemand dat kan spelen.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #133 Gepost op: 28-04-2024, 22:07:40 »
Door haar reactie op het offer van Stéphanie, die dat deed voor haar. 'Je bent een prachtig mens' (ofzo) zei ze toen ze haar een knuffel gaf en later noemde ze haar 'beste vriendin'. Als ze dat allemaal meent had ik meer gewetenswroeging verwacht te zien. Als ze dat niet meent vind ik het ook best heftig dat iemand dat kan spelen.

Denk ook dat het behoorlijk wat stress met zich meebrengt om de mol te zijn, met name naarmate de groep kleiner wordt. Het kan ook zijn dat ze daarom zulke heftige emoties laat zien. Ik denk dat het een heel dubbel gevoel is als mol in ieder geval.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #134 Gepost op: 28-04-2024, 22:11:53 »
Vanavond toch een paar antimol acties.

Eerste opdracht: pompoenen goed gesneden en de 'vecht'oefeningen goed. Weliswaar eindbedrag laten halveren, maar ze waren zo te zien nog maar net op tijd.
Tweede opdracht: laag bedrag, je verwacht dat de mol hoger wil zitten zodat het bedrag eronder zo hoog mogelijk zal zijn.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #135 Gepost op: 28-04-2024, 22:16:18 »
Denk ook dat het behoorlijk wat stress met zich meebrengt om de mol te zijn, met name naarmate de groep kleiner wordt. Het kan ook zijn dat ze daarom zulke heftige emoties laat zien. Ik denk dat het een heel dubbel gevoel is als mol in ieder geval.

Dat kan, maar ik denk het niet. Wel dat het dubbel voelt, maar niet dat zich dat op zo'n moment op deze manier uit. Misschien bij de eliminatie een kandidaat met wie je close bent geworden. De mol heeft zich zo lang kunnen voorbereiden op deze rol, ik denk dat ze oprecht was.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #136 Gepost op: 28-04-2024, 22:17:31 »
Vanavond toch een paar antimol acties.

Eerste opdracht: pompoenen goed gesneden en de 'vecht'oefeningen goed. Weliswaar eindbedrag laten halveren, maar ze waren zo te zien nog maar net op tijd.
Tweede opdracht: laag bedrag, je verwacht dat de mol hoger wil zitten zodat het bedrag eronder zo hoog mogelijk zal zijn.

Ik verwacht nog een bieding op een vrijstelling voor de finale volgende week. Charlotte zet zichzelf perfect neer om daar dan een hoog bedrag te bieden ' want jullie gaan toch alleen maar voor eigen gewin, ik heb de vorige aflevering maar 200 eur geboden." Beetje a la Lennart.

Daarenboven kan je sowieso wel verwachten dat iemand hoog biedt. Vind ik dus niet meteen een antimolactie.

De eerste opdracht kiest ze voor zekerheid maar halveert ze wel de opbrengst. Af en toe wat verdienen kan geen kwaad.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #137 Gepost op: 28-04-2024, 22:23:23 »
Dat kan, maar ik denk het niet. Wel dat het dubbel voelt, maar niet dat zich dat op zo'n moment op deze manier uit. Misschien bij de eliminatie een kandidaat met wie je close bent geworden. De mol heeft zich zo lang kunnen voorbereiden op deze rol, ik denk dat ze oprecht was.

Oke, ik ga 't nog eens even terugkijken straks  ::vergroot:: De allereerste opdracht op de boot heeft me vooral aan het denken gezet. Had echt een "aha!" moment daar ::rofl:: Maar we zullen zien.

Michael wordt gebruikt als bliksemafleider door de productie, Bernard heeft al veel te veel kandidatenacties. En Senne kan ik niet echt peilen. Ik heb toch de indruk dat die vooral heel gefocused is op het vinden van de mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #138 Gepost op: 28-04-2024, 22:32:14 »
Ik verwacht nog een bieding op een vrijstelling voor de finale volgende week. Charlotte zet zichzelf perfect neer om daar dan een hoog bedrag te bieden ' want jullie gaan toch alleen maar voor eigen gewin, ik heb de vorige aflevering maar 200 eur geboden." Beetje a la Lennart.

Ja, en bovendien zette ze met die acteerprestatie in de auto (vast nog even een paar rode pepertjes gegeten voor ze als laatste instapte) ook de toon voor de volgende opdracht. Ze gaf daarmee de anderen het gevoel egoïstisch te zijn geweest en dit maakte het in de paintball-opdracht makkelijker om het offeren van molboekjes geaccepteerd te krijgen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #139 Gepost op: 28-04-2024, 22:36:48 »
Ja, en bovendien zette ze met die acteerprestatie in de auto (vast nog even een paar rode pepertjes gegeten voor ze als laatste instapte) ook de toon voor de volgende opdracht. Ze gaf daarmee de anderen het gevoel egoïstisch te zijn geweest en dit maakte het in de paintball-opdracht makkelijker om het offeren van molboekjes geaccepteerd te krijgen.

Als ze geen molboekjes geofferd hadden was het 0 euro geworden i.p.v. 3000, dus dat is niet zo'n sterk argument.